کد خبر: ۳۶۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

توافق خرید آب سنگین آمریکا از ایران در حال نهایی شدن است

کابینه اوباما در جهت نهایی کردن توافق 8/6 میلیون دلاری خرید ذخایر آب سنگین مورد استفاده در برنامه هسته‌ای این کشور حرکت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ارنست مونیز وزیر انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه در نشست سیاست‌گذاری به میزبانی پولیتکو در واشنگتن گفت: ما هنوز در حال اجرای آن نخستین معامله هستیم.توافق خرید آب سنگین آمریکا از ایران در حال نهایی شدن است

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر،‌ مونیز در این نشست تلاش می‌کرد که روشن سازد خرید آب سنگین توافقی خواهد بود که فقط یکبار صورت می‌گیرد و چیزی نیست که تبدیل به عادی سازی تجارت با ایران شود.

مونیز که به تشریح شرایط توافق هسته‌ای - که کابینه اوباما در سال گذشته با جمهوری اسلامی ایران آن را به دست آورد- می‌پرداخت، گفت:‌ ما خرید اول و فقط خرید اول را تسهیل خواهیم کرد.

وزیر انرژی ایالات متحده اضافه کرد که دلیل اینکه ایالات متحده این آب سنگین را می‌خرد به دلیل محدودیت‌های بر روی مواد هسته‌ای تحت این توافق نامه است. با گرفتن این آب سنگین از ایران و متعاقبا استفاده از آن در ایالات متحده این اقدام در جهت برچیدن زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور عمل می‌کند.

مونیز گفت:‌ این خرید بر اساس تبعیت همه کشورها از روح توافق هسته‌ای انجام می‌شود و ایران را از دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد.

مقامات ایران همواره اعلام کرده‌اند که به دنبال کسب سلاح‌های هسته‌ای نبوده‌اند و برنامه هسته‌ای ایران ماهیتی کاملا صلح آمیز دارد.

مونیز در پایان گفت: این اقدام تهدیدهای موجود را از بین خواهد برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین