کد خبر: ۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۷

تقدس بخشی به خانه های عفاف؛ چاره‌‏ساز پديده زنان خياباني

آفتاب‌‌نیوز : مرتضي فضل‌‏علي افزود: وجود پديده زنان خياباني واقعا مساله‌‏اي زشت و نامبارك براي جمهوري اسلامي ايران است و قطعا با وجود اين همه حوزه‌‏هاي ديني، سازمان‌‏هاي تبليغاتي و دستگاه‌‏هاي فرهنگي و ارشادي و ساير دستگاه‌‏هاي ديگر، وجود اين پديده بسيار ناميمون است. 

وي افزود: البته زنان خياباني به چند گروه تقسيم مي‌‏شوند، اول عده‌‏اي كه به هر صورت دنبال سودجويي‌‏ها، لاابالي‌‏گري‌‏ها و ناهنجاري‌‏هاي اجتماعي هستند و بخش ديگري كه معمولا نيز رشد اخير پديده زنان خياباني را در كشور موجب شده است، زناني هستند كه به دليل فقر و نداري و بدبختي تن به اين مساله داده‌‏اند. 

وي افزود: البته دسته دوم زنان خياباني، علي‌‏القاعده بايد شناسايي شوند و بايد از دسته اول زنان خياباني تفكيك شوند و با معرفي آنها به نهادهايي نظير كميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي و هلال احمر، علت گرايش آنها به تن‌‏فروشي را از بين ببريم. 

فضل‌‏علي، با اشاره به رشد باندهاي فساد در كشور، گفت:‌ ‏متاسفانه عده‌‏اي از اين زنان خياباني كه معمولا نيز در دسته دوم مي‌‏گنجند، افرادي هستند كه شايد اسير دست يك‌‏سري گردانندگاني باشند كه از زمينه مساعد در جامعه ما چنين سوءاستفاده‌‏هايي مي‌‏كنند. 

وي با تاكيد بر جمع‌‏آوري زنان خياباني از پايتخت كشور، گفت: رشد محسوس اين پديده در كشور هم براي مردم دردآور و هم سوال برانگيز است. 

عضو كميسيون اجتماعي مجلس هفتم ادامه داد: متاسفانه متوليان بحث مبارزه با پديده زنان خياباني، باري به هر جهت كار مي‌‏كنند و دچار روزمرگي شده‌‏اند و با حساسيت لازم و كافي به مبارزه با پديده زنان خياباني نمي‌‏پردازند و يا اينكه تنها به صورت مقطعي به موضوع مي‌‏پردازند. 

فضل‌‏علي افزود: علي‌‏القاعده بايد يك تشكيلات و سازماني تشكيل شود تا به عنوان تشكيلات مادر حلقه‌‏هاي ذيربط در مبارزه با زنان خياباني را با هم مرتبط و كل مجموعه را هدايت كند. 

وي، در مورد تشكيل جايگاه‌‏هاي ويژه براي فعاليت زنان همانند رژيم گذشته و يا برخي كشورهاي جهان، گفت:‌‏ اين چنين تشكيلاتي كه بخواهيم زنان خياباني را شناسنامه‌‏دار كنيم و به آنها رسميت دهيم، با جامعه ديني تناسب ندارد. 

وي اضافه كرد: در كشوري كه حكومت ‌‏اسلامي را پياده كرده و دنبال مي‌‏كند و كرامت انساني مطرح است، رسميت دادن به زنان خياباني قطعا مناسب نيست. 

فضل‌‏علي افزود: براي چاره جويي اساسي، بحث زنان خياباني بايد تسهيلات ازدواج نظير مسكن و اشتغال را ايجاد كرد، سپس اگر عضوي پيدا شد كه بخواهد مخل فرهنگ و اجتماع باشد، با آن برخورد قضايي شود. 

وي، ازدواج موقت را در شرايط كنوني جامعه چاره‌‏ساز ساماندهي به بحث زنان خياباني دانست و گفت: ازدواج موقت مي‌‏تواند بحث قابل قبولي باشد، منتهي چيزي كه الان در جامعه ما نمي‌‏توان اسم آن را آورد، بحث ازدواج موقت است؛ زيرا در ذهنيت جامعه جا باز نكرده است و متاسفانه در فرهنگ ما جا نيفتاده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
خيلي عاليه متشكرم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین