کد خبر: ۳۸۵۹۴۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
تداوم انتقادها از اظهارات امام‌جمعه قائم‌شهر علیه یادگار امام در حضور سیدعلی‌خمینی

واکنش‌ها به برخورد عجیب با بیت امام در قائم‌شهر: این بود رسم مهمانداری؟

"حفظ حرمت بیت امام(ره) بر همه لازم است و تخریب این بیت به‌ضرر نظام است؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که نسبت‌به بیت محترم امام(ره) تخریب صورت بگیرد."
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اظهارات امام جمعه قائم‌شهر(اینجا) در انتقاد از یادگار امام که اخیراً در این شهر و در حضور سیدعلی خمینی واکنش‌ها به برخورد عجیب با بیت امام در قائم‌شهر: این بود رسم مهمانداری؟مطرح شده بود با واکنش‌هایی از سوی چهره‌های سیاسی مواجه شده است. ‌آن‌ها معتقدند که "حفظ حرمت بیت امام(ره) بر همه لازم است و تخریب این بیت به‌ضرر نظام است؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که نسبت‌به بیت محترم امام(ره) تخریب صورت بگیرد."

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه اطلاعات در واکنش به سخنان آیت‌الله معلمی، امام جمعه قائم‌شهر، با ذکر این نکته که "مردم ولایتمدار‌ مازندران به مهمان‌نوازی شهره‌اند و طبعا بزرگان ما نیز دراین خصیصه زبانزد خاص و عامند."، از امام جمعه قائم‌شهر پرسیده است: حال اگر مهمان، از اعضای محترم بیت امام راحل باشد که جای خود دارد. آیا سخنان اخیر شما با این خصیصه تناسبی داشت؟

در این مطلب که به قلم افشین علاء منتشر شده، آمده است: تا کی قرار است به خاطر رأی مردم از آنان انتقام گرفته شود؟! و تا کی باید یک جناح، مقاصد سیاسی خود را با هتک حرمت یادگار و بیت امام محقق سازد؟! و اصولاً این دعواها چه ربطی به یادگاران بی‌ادعای امام راحل دارد؟! ثالثاً رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند که سخنگویی ندارند و مواضعشان را خودشان بیان می‌کنند. پس چرا حضرت‌عالی ادعا می‌کنید بیت امام به رهبری ظلم کرده است؟! این چه ظلمی است که شما می‌دانید و رهبری خودش نمی‌داند؟! آیا ازبیت امام توقع داشتید از دزدان بیت‌المال و جریان انحرافی و قهرکنندگان با رهبری حمایت کند؟ یا به شخصیت‌هایی که شما به آنها دشنام می‌دهید، فحش و ناسزا بگوید؟

نویسنده این یادداشت می‌افزاید: این سالها که مدام ادعای تکرارتاریخ و شبیه‌سازی‌های آنچنانی می‌شود، آیا این یادگاران امام نبودند که از یک‌سو ابوموسی اشعری‌وار، در دام حمایت از معجزه هزاره سوم! نیفتادند، و ا‌ز سوی دیگر همچون امویان لب به سب و لعن افراد نگشودند ؟! بلکه نجیبانه، هم در کنار رهبری معظم انقلاب ایستادند، هم صبورانه به درد دل آحاد امت جدشان گوش فرا‌ دادند و همگان را به تمکین در برابر قانون، رعایت اخلاق و فصل‌الخطاب قرار دادن اوامر رهبر انقلاب توصیه کردند! آیا تبعیت از ولایت فقیه جز این است؟

در ادامه این یادداشت آمده است: آیا بیت امام به رهبری ظلم کرد یا آنان که میلیونها دلسوز منتقد را به خاطر مخالفت با احمدی‌نژاد محارب و ضدولایت فقیه نامیدند؟ و هنوز هم بر طبل اختلاف می‌کوبند و سعی دارند جز یک جریان خاص، همه را مخالف رهبری بنامند؟ حتی مجتهد مسلمی چون سیدحسن خمینی را که عصاره فضایل خاندان خمینی و صدر و سلطانی طباطبایی و دیگر بزرگان حوزه و حکمت و سیاست و اخلاق است؟! آیا این شجره طیبه که با وجود انتساب به بنیانگذار نظام، به دنبال هیچ موقعیتی نرفتند، جذب کننده اقشار ملت به ویژه نسل جوان به آرمانهای امام و رهبری هستند یا خطیبانی که ازکاشتن بذر کینه و نفرت دست برنمی‌دارند و با پنهان شدن پشت عنوان ارجمند رهبری به یاران و یادگاران مراد رهبر و ملت، هتک حرمت می کنند؟!آیا بهتر نیست برخی علمای بزرگوار و جناح سیاسی مورد علاقه‌شان نیز در پی حذف و هتک همه افراد غیر ازخودشان نباشند ؟

واکنش امام جمعه موقت اصفهان

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در پاسخ به سوال روزنامه وقایع اتفاقیه درباره اظهارات امام جمعه قائم شهر پیرامون بیت امام گفت: احترام به بیت امام(ره) برای همه مردم، رسانه‌ها و مطبوعات، علما و... واجب است. مگر اینکه یک تخلف آشکار از سوی بیت امام(ره) صورت بگیرد؛ در آن زمان است که می‌توان نسبت به این تخلف حرف زد. گرچه در آن‌صورت هم مراجعی برای رسیدگی به‌این تخلفات وجود دارند، اما آنچه بر همگان مسلم است این است که ما تا به‌حال نه تخلفی از سوی بیت امام(ره) دیده‌ایم و نه سخن خلافی از سوی این بیت که قابل پیگیری باشد، مشاهده شده است. اعتقاد من این است که حفظ حرمت بیت امام(ره) بر همه لازم است و تخریب این بیت به‌ضرر نظام و شرع مقدس است؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که نسبت‌به بیت محترم امام(ره) تخریب صورت بگیرد. من به‌عنوان کسی که قبلا امام‌جمعه بوده‌ام، هر حرفی که داشته‌ام، گفته‌ام اما همیشه احترام به بیت امام(ره) را بر خود لازم و فرض می‌دانستم.»

امام جمعه موقت اصفهان ادامه می‌دهد: «عملکرد سیدحسن خمینی، خارج از عملکرد و چارچوب نظام نبوده است. او نوه امام است و سال‌ها است که مشغول تحصیل و تدریس است و دائما خدمت رهبر انقلاب رسیده است. ما نباید بی‌خود و بی‌جهت افراد را از جرگه انقلاب و نظام خارج کنیم. چهره‌هایی که در بیت امام(ره) هستند، محترم هستند؛ بنابراین نمی‌توانیم با انتقادهای گاه‌وبیگاه و حرف‌هایی‌که هیچ پایه و اساسی ندارند، سعی کنیم که چهره او را در بین مردم و مسئولان نظام خراب کنیم. او زمامدار بیت امام(ره) است و همان‌گونه که همه مردم او را دوست دارند، جناح‌های مختلف سیاسی یا مسئولان نظام هم نباید او را مورد تخریب و طعنه قرار دهند.»

برخی از روابط یادگار امام و رهبر انقلاب ناراحتند

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه نیز در خصوص تلاش عده‌ای برای پنهان کردن رابطه عاطفی سید حسن خمینی و مقام معظم رهبری گفت: هر سال مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به شخص حاج سید حسن آقای خمینی در مراسم 14 خرداد دارند و بنده خودم شاهد بوده‌ام و محبت، لطف و عنایت ایشان به بیت امام کاملا مشهود بوده است.متاسفانه بعضی از این افراطیون از این انس و الفت خوششان نمی‌آید و ناراحتند. این افراطیون حتی خودشان را از مقام معظم رهبری هم جلو تر می‌دانند. به هر حال این مشکلی است که در این رابطه در داخل داریم؛ اما خوشبختانه عنایت مقام معظم رهبری همراه با درایت حاج سید حسن آقا و برادران ایشان این مطلب را خنثی می‌کند...متاسفانه برخی افراطیون در داخل، انقلابی‌گری که مقام معظم رهبری فرمودند را اشتباه می‌فهمند و آن را در کوبیدن بیت امامی می دانند که خود مؤسس انقلاب و انقلابیگری بوده است، این خطای بزرگی است که این افراد دچار آن هستند که امیدواریم از خواب غفلت بیدار شوند.

معنا ندارد امام‌جمعه‌‌ای برای بیت امام تعیین تکلیف کند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی هم در این‌باره با بیان اینکه "افرادی که دائماً دم از امام راحل می‌زنند چشمان خودشان را می‌بندند و نقش ایشان را نادیده می‌گیرند"، گفت: "از همه مهمتر بعد از رحلت امام خمینی به اعضای بیت ایشان توهین و بی‌اعتنایی نیز می‌کنند. افرادی که چنین به اعضای بیت امام توهین می‌کنند بویی از وجدان و مردانگی نبرده‌اند. چنین اشخاصی حتی با اصل مُسلمِ عقلایی و عرفی جهان و تاریخ هم مخالفت می‌ورزند."

او درباره ماهیت اشخاصی که به اعضای بیت امام(ره) توهین می‌کنند، گفت: جمع خاصی به بهانه‌های متفاوت به سیدحسن آقا توهین و فحاشی می‌کنند و قطعاً در آینده نیز دست از اقدامات زشت و شنیع خودشان برنخواهند داشت.دلیل هتاکی مخالفان سید حسن آقا این است که «چرا موضع‌گیری‌های سیاسی بیت امام (ره) این جوری شده است؟» متأسفانه حتی هتاکان یادگار امام به شایعه‌پراکنی درباره اعضای بیت روی آورده‌اند به عبارتی با ایجاد شایعه و دروغ‌پردازی می‎گویند «اعضای بیت امام با رهبر معظم انقلاب روابط خوبی ندارند یا با ایشان اختلافات بسیاری دارند.» در حالی‌که همه می‌دانند چنین اظهاراتی واهی و پوچ است.ما در ظاهر می‌بینیم که افرادی با شعار حمایت و دفاع از رهبری به اعضای بیت امام و خاندان ایشان توهین می‌کنند. به قول سیدعلی آقا «هیچ موردی را نمی‌توانند پیدا کنند که خاندان امام نسبت به حمایت از رهبری کوتاهی کرده باشند.» پس معلوم می‌شود که هتاکان با امام حسابی دارند و می‌خواهند با اعضای بیت امام تسویه حساب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از مسئولان می‌خواهند برای اعضای بیت امام (ره) تعیین تکلیف کنند تا با چه کسی رفت‌وآمد داشته باشند و با چه افرادی ارتباطی برقرار نکنند. چرا باید امام جمعه بتواند برای اعضای بیت شریف امام و سیدحسن آقا تعیین تکلیف کند که چرا با سید محمد خاتمی و... نشست و برخاست دارند؟.. اصلاً معنا ندارد که بیت امام بخواهد از نظر امام جمعه شهری تبعیت کنند. ائمه جمعه معیارهای امام راحل را باید الگوی خودشان قرار دهند، اما گویا برعکس شده است یعنی یادگاران امام باید از امام جمعه شهری الگوبرداری کنند!

به گزارش آفتاب‌نیوز، پیش از این نیز یک سایت خبری با انتشار گزارشی از پشت‌پرده این ماجرا (اینجا)، نوشت: ماجرا از اينجا اغاز شد كه امام جمعه قائم شهر در نامه اي مملو از احترامات خطاب به حجت الاسلام والمسلمين سيد علي خميني تقاضاي سخنراني نوه امام (ره) در مصلي اين شهر را مطرح كرد. حجت الاسلام سيد علي خميني نيز در كمال دوستي و مودت، درخواست امام جمعه را اجابت كرد تا طبق وعده، در سالروز شهادت امام صادق (ع) براي مردم قائم شهر سخنراني كند. 
 
نزديكان بيت امام اما از ابتداي ورود به مصلي، متوجه فضاي سنگين و ملتهب محل سخنراني شدند و از نوه امام خواستند كه سخنراني را به وقت ديگري موكول كند، سيد علي خميني اما ضمن رد اين درخواست، احترام به مردم قائم شهر كه در مصلي حضور يافته بودند را علت عدم توقف سخنراني خود در مصلي خواند. 

اين اما همه ماجرا نبود! وقتي امام جمعه پشت تريبون رفت تا به رسم آداب، ميهمان را معرفي و براي سخنراني دعوت كند، كلمات و واژگاني به گوش رسيد كه اوج حيرت حاضران را بدنبال داشت. او سخنانی را ایراد کرد که بخش هایی از آن انتقاداتی تند و تيز و خارج از چارچوب از بیت امام و یادگار امام آیت الله سید حسن خمینی را شامل می شد که ابهام در نيت برگزاركنندگان اين جلسه را تشديد كرد؛ سخناني كه بيشتر شبيه به يادداشت ها و اخبار ويژه يك روزنامه صبح تهران ارزيابي مي شد!

يكي از حاضران در جلسه در اين مورد گفت: رسم ميهماني و اوليات اداب حكم مي كند، ميزبان ولو انتقادي به ميهمان داشته باشد، او را احترام كند و از بيان جملات مناقشه برانگيز كه حرمت ميهمان را لكه دار مي كنذ، اجتناب كند. اما امام جمعه كه بايد منادي اداب و اخلاق اسلامي باشد، در اينجا عملي خلاف مرتكب شد كه باعث شگفتي حاضران در جلسه و ناظران سياسي شد. 

سيد علي خميني البته به قدر كفايت، تك به تك ابهامات امام جمعه را پاسخ گفت. وي با بيان اينكه به نظر مي رسد اين اقدام برنامه ريزي شده بوده افزود: ظاهرا برنامه ريزان اين شو، در پي آن بودند كه حجت الاسلام سيد علي خميني را در برابر برادر بزرگشان ايت الله سيد حسن خميني قرار دهند كه پاسخ هاي حاج علي اقا، تمام برنامه انان را بهم ريخت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
حمید بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
6
آفتاب ... این نظرات منو منعکس کن سانسور نکن
مازندرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
4
راست میگه جوانمرد باشید .سانسورو بگذارید کنار .اعتباریکرسانه پخش نظرات مختلف است.اگردوباره ببینم متوجه میشم نباید به این سایت مراجعه کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
6
امیدوارم شورای سیاستگذاری به وی تذکر دهند
علی رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
11
من روز شنبه در مصلی قایمشهر بودم وشاهد ظلم.... به سید علی . اما نمی فهمم چرا درمورد حضور پر تعداد واستقبال بی سابقه مردم قایمشهر هیچ بازتابی داده نمی شود....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
8
...اول مهمان دعوت می کنید بعد بهش بی احترامی می کنید...
ناراضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
9
درود خدا بر سید علی و برادر شریفشان سید حسن و سلام بر مرد اخلاق و اعتبار ایران جناب خاتمی اقای معلمی اگه راست میگن خودشون را در بین مردم اعتبار سنجی کنند و با یک نظر سنجی ساده میفهمند چه کسانی محبوب اکثریت مردمند!
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
سیدحسن یه طرف ، همه اینها یه طرف، یه نظرسنجی ساده مردی همه چیز مشخص میشه مردم چه کسی رو می پسندند
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
9
0
دست امام جمعه قایمشهر درد نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
8
بابا این شخص خواسته ی چند صبایی سر زبونا بی افته نمیدونسته چکار کنه اینطوری خواسته از قافله عقب نمونه,اخه با بیت امام خواسته ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
12
چرا شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به آقایان رمضانی پور امام جمعه رفسنجان و امام جمعه قائم شهر آقای معلمی تذکر نمی دهد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
3
عشق منه خمینی .
یک قائمشهری
|
Kazakhstan
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
3
اونها که باعث این اتفاق بودنده ومردم قائمشهر را به بی احترامی به مهمان و بی نزاکتی معروف کردن 5روز که ازمردم قائمشهر در تمام شبکه های مجازی سراسر کشور حتی دنیا به دید منفی نگاه میکنند باعث آبروی این شهر شده اند چرا ساکتند.؟جه جوابی دارند؟کلاه شان را بندازن هوا !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
2
0
شما هیچ حرفی برای گفتن ندارید دنبال سوژه های بی خود و می گردید تا سر مردم را گرم کنید
الاحقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
1
سلام علیکم ؛ اگر مشکلی داشته دعوت نمیکردید بنظرم شورای سیاستگذاری اآمه جمعه باید ورود پیدا کند که جلو شایعات گرفته شود
الاحقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
1
سلام علیکم ؛ اگر مشکلی داشته دعوت نمیکردید بنظرم شورای سیاستگذاری اآمه جمعه باید ورود پیدا کند که جلو شایعات گرفته شود
ديانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
2
اگر كسي پيرو خط امام باشد هرگز به اهل بيتش توهين نمي كند ، حالا مي فهمم چرا امام در وصيت نامه شان اونقدر بر حديث ثقلين تاكيد داشتند !!!
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
2
بیت امام نورچشم ملت قدرشناس هستندبه کوری چشم نااهلان که نمی توانندرابطه صمیمانه خاندان امام بارهبری معظم انقلاب راببینند
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
3
خدایا برعزت خاندان امام ورهبری نظام وخاتمی عزیزهاشمی بزرگواروهمه کسانیکه دل درگروانقلاب دارندبیفزا وکسانیکه درصددبدنامی خدمتگزاران انقلاب ومردم هستندرسواونابودشان بگردان
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
سید حسن وبیت امام محبوب دلها هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین