کد خبر: ۴۰۸۳۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
با رهبران افراطی در انتخابات کشورهای اروپایی آشنا شوید

بعد از ترامپ، این رهبران هم ممکن‌است شگفتی‌ساز شوند+عکس

برخی از تحلیلگران می‌گویند پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که چهره‌ای پوپولیستی و مخالف سیستم سنتی سیاسی آن کشور محسوب می‌شود و همین‌طور به دنبال رای بریتانیایی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا و قدرت‌گیری بیشتر حزب ملی‌گرای افراطی استقلال در آن کشور، به‌نظر می‌رسد که باید منتظر موج تازه‌ای از قدرت‌گیری راست‌های افراطی درغرب به خصوص در اروپا بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری جهانی « بی بی سی» به‌تازگی با «مارین لوپن مصاحبه کرده است. مصاحبه‌ای جنجال‌آفرین که سبب شد تا بسیاری در مقابل ساختمان این شبکه خبری جمع شده و به دلیل مصاحبه با این رهبر که ممکن است شوک بزرگی را به نظام جهانی وارد کند انتقاد کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ لوپن رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه است که منتقدانش، آن حزب را جریانی فاشیستی قلمداد می‌کنند؛ زیرا ضد‌مهاجران است. «ژان ماری لوپن» پدر مارین که بینانگذار حزب بوده است رویکردی ضد‌یهودیان داشت. با این حال، اکنون این حزب موضع خود را به سوی ضدیت با مهاجرت مسلمانان به فرانسه تغییر داده است و آن را خطر اصلی می‌داند. در اکثر انتخابات پارلمانی و ر‌یاست‌جمهوری سال‌های گذشته معمولا احزاب راست و چپ میانه برای جلوگیری از به‌قدرت رسیدن این نیروی افراطی با یکدیگر متحد می‌شدند با این حال، برخی از تحلیلگران می‌گویند پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که چهره‌ای پوپولیستی و مخالف سیستم سنتی سیاسی آن کشور محسوب می‌شود و همین‌طور به دنبال رای بریتانیایی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا و قدرت‌گیری بیشتر حزب ملی‌گرای افراطی استقلال در آن کشور، به‌نظر می‌رسد که باید منتظر موج تازه‌ای از قدرت‌گیری راست‌های افراطی درغرب به خصوص در اروپا بود. 

بعد از ترامپ، این رهبران هم ممکن است شگفتی‌ساز شوند

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به انتخابات پیش‌رو در کشورهای اروپایی که احزاب راست افراطی از بخت قابل‌توجهی برای پیروزی در آن‌ها برخوردار خواهند بود: 

انتخابات ۷ مه سال ۲۰۱۷ میلادی فرانسه 

مارین لوپن با سر دادن شعارهای ضد‌مهاجرتی در مقام رهبری جبهه ملی فرانسه گفته است که فرانسه گام بعدی را برای یک «انقلاب جهانی» برخواهد داشت. او خواستار از‌هم‌پاشیدن اتحادیه اروپاست و گفته که امیدوار است فرانسه زمام امورش از سیاستمداران سنتی به «مردم» بازگردد. 

مارین لوپن حضور مهاجران در فرانسه را عامل اصلی بیکاری جمعیت اصلی فرانسوی‌های سفیدپوست می‌داند و خواستار اخراج آنان و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای ورود مهاجران -به خصوص مهاجران مسلمان- است که از دید او باعث ایجاد تضادهای هویتی و فرهنگی در فرانسه شده‌اند. برخی تحلیلگران شانس راهیابی مارین لوپن به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال اینده و حتی رییس‌جمهوری شدن او را دور از امکان ندانسته‌اند. 

انتخابات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی نروژ 

«سیو جنسن» رهبر حزب پیشرفت نروژ است و بسیاری، این سیاستمدار قدرتمند زن را با مارگارت تاچر نخست‌وزیر سابق برتیانیا ملقب به بانوی آهنین مقایسه می‌کنند. این سیاستمدار طرفدار اقتصاد آزاد و سیاست اصلاحات اجتماعی است. با این حال به شدت مخالف پذیرش مهاجران به صورت کنترل و نظارت‌نشده از سوی دولت نروژ است. حزب تحت رهبری او در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد یک ائتلاف شد. جنسن به عنوان وزیر دارایی نیز خدمت کرده و امیدوار است که در انتخابات سال آینده بتواند قدرت بیشتری کسب کند. او همانند ترامپ و احزاب راست اروپایی به تغییرات اقلیمی باوری ندارد و از آن‌چه چیره‌شدن «اسلامیزاسیون» بر اروپا قلمداد می‌کند انتقاد کرده و نگران نابودی هویت مسیحی غرب توسط مهاجران مسلمان است. 

انتخابات سپتامبر / اکتبر ۲۰۱۷ میلادی آلمان 

سیاست درهای باز پذیرش مهاجران که از سوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اتخاذ شده است، سبب شده تا «فراوکه پتری» سیاستمدار راستگرای افراطی رهبر حزب الترناتیو برای آلمان بتواند محبوبیت بیشتری کسب کند. این حزب در نظرسنجی، اکنون سومین حزب پرطرفدار المان است. رهبر این حزب وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو پوشش برقع را ممنوع اعلام کند و سیستم جذب و پذیرش مهاجر به آلمان را به جذب سالی ۲۰۰ هزار مهاجر تغییر دهد. اعضای احزاب و جریانات چپ آلمان از او به عنوان یک نئونازی یاد می‌کنند. پتری ۴۱ ساله مادر چهار فرزند است و معتقد است که پلیس باید حق تیراندازی به سوی مهاجرانی که از مرز آلمان به صورت غیرقانونی عبور می‌کنند را داشته باشد.

انتخابات اکتبر ۲۰۱۷ جمهوری چک 

«آندره بابیس» معاون نخست‌وزیر جمهوری چک و رهبر حزب پوپولیست «آنو» در آن کشور می‌باشد. او سرمایه‌داری بزرگ است که در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. او دومین مرد ثروتمند چک محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۱ میلادی او حزب آنو را تاسیس کرد و هدفش را مبارزه و با «فساد و سایر مصیبت و امراض سیاسی» جمهوری چک اعلام کرد. او اکنون در دولت ائتلافی حضور دارد و سمت معاونت نخست‌وزیری را برعهده دارد و  امیدوار است که بتواند در انتخابات سال آینده موفق باشد. او نیز مانند ترامپ با مهاجران خصومت دارد. 

انتخابات ۴ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی اتریش

«نوبرت هوفر» یکی از مخالفان اتحادیه اروپا است. او برای دومین بار شانس‌اش را برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد آزمود. او عضو حزب راست افراطی آزادی است و وعده داده که در صورت پیروزی حزبش نخست منافع اتریش و اتریشی‌ها را در نظر قرار خواهد گرفت. او مخالف سیاست درهای باز به سوی فرهنگ مهاجران است. او می‌گوید که اسلام نباید جایی در اتریش داشته باشد. او همچنین مخالف ازدواج همجنسگرایان است. در تاره‌ترین نظرسنجی‌ها او به رقیب خود از حزب سبز نزدیک شده و احتمال پیروزی‌اش در انتخابات وجود دارد. 

انتخابات مه ۲۰۱۷ میلادی صربستان 

«وویسلاو سسلج» رهبر حزب افراط‌گرای ملی صربستان است که مدتی هم به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و اقدام برای کوچ اجباری مسلمانان و کروات‌ها در جریان جنگ دهه ۹۰ میلادی یوگسلاوی در مظان اتهام قرار داشت و بعد تبرئه شد. محبوبیت‌اش در صربستان در حال افزایش است. اکونومیست او را شخصیتی خوانده که خواستار پاکسازی نژادی است. او ضد‌اتحادیه اروپا و طرفدار روسیه است و حزبش در انتخابات امسال توانسته ۲۲ کرسی را از آن خود کند. اکنون او تصمیم دارد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند. او گفته است که پیروزی ترامپ می‌تواند نسخه بدیلی را به جهان ارائه دهد. 

انتخبات ۴ دسامبر ۲۰۱۶ ایتالیا 

«بپه گریلو» گفت است که پیروزی ترامپ در امریکا پایان یک عصر است. او پیشتر کمدین بوده است و رهبری حزب «پنج ستاره» را برعهده داشته است؛ حزبی مخالف سنت سیاسی ‌مرسوم در ایتالیا. تمام چشم‌ها به همه‌پرسی پیش‌روی ایتالیاست که رنزی نخست وزیر خواستار برگزاری آن شده است. گریلو مخالف اصلاحات مدنظر رنزی است. 

انتخابات ۱۵ مارس ۲۰۱۷، هلند 

«گیرت ویلدرز» اکنون به اتهام سخنان نفرت‌پراکنانه نژادی در سخنرانی‌ای در سال ۲۰۱۴ میلادی محاکمه شده است. او گفته بود که تعداد بیش از اندازه زیادی مراکشی در هلند هستند. او مخالف اتحادیه اروپا است‌. او به کتاب مقدس مسلمانان نیز توهین کرده است. او مخالف سرسخت ساخت مساجد تازه در هلند است. سخنان او به قدری نژادپرستانه و نفرت‌پراکنانه هستند که در سال ۲۰۰۹ میلادی از ورود به برتیانیا منع شده بود. اکنون حزب او شانه به شانه حزب لیبرال حرکت می‌کند و ممکن است در انتخابات مارس آینده بتواند حزب لیبرال را شکست دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
محمدعلی ایران نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
2
12
این نهضت پوپولیستی از ایران آغاز شد و از انتخاب محمود احمدینژاد
غرب گرچه دهها سال از لحاظ صنعت جلوتر از ما میباشد اما در رجعت به شعارهای عوام گرایانه ما جلوتریم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
8
با این وضع بهتره به کره مریخ پناهنده شیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
11
0
به زودی شاهد فروپاشی ایالات متحده آمریکا و انحلال اتحادیه اروپا خواهیم بود.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
مرد حسابی برو اقتصادتو درست کن که 80 ملیون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین