کد خبر: ۴۳۷۰۴۹
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
بالاگرفتن اختلافات در اردوگاه اصولگرايان

لشكر ٥ نفره عليه روحانی؛ از رييسی و قاليباف تا بذرپاش و ضرغامی

خبرحذف مصطفي ميرسليم، كانديداي موتلفه از سوي جمنا با واكنش تند دبيركل اين حزب روبه‌رو شد و جرقه نخستين اختلاف را پيش از اعلام رسمي كانديداهاي اصولگرايان زد.
آفتاب‌‌نیوز :
پنجشنبه روز سرنوشت‌ساز براي ١٤ كانديداي جمعيت مردمي نيروهاي انقلاب است؛ همان‌هايي كه كمتر از يك ماه پيش از سوي اعضاي مجمع عمومي جمنا انتخاب شدند. قرار است از ميان اين ليست ١٤ نفره ١٠ نفر به دومين مجمع عمومي معرفي شوند در جلساتي كه اين هفته براي نهايي كردن اين ١٠ نفر برگزار شده، چهار نفر از گردونه خارج شده‌اند. كه اين غربالگري خود آغازي براي بالاگرفتن اختلافات در اردوگاه اصولگرايي است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «سعيد جليلي، علي نيكزاد، محمد خوش‌چهره و مصطفي ميرسليم» آن ٤ نفري هستند كه در اين مرحله غربال شده‌اند. گفته مي‌شود سعيد جليلي يكي از كانديداهايي است كه حاضر به امضاي ميثاق‌نامه جمنا نشده است.   حالا مهرداد بذرپاش، حميدرضا حاجي‌بابايي، محسن رضايي، سيد ابراهيم رييسي، عليرضا زاكاني، محمدمهدي زاهدي، سيد عزت‌الله ضرغامي، پرويز فتاح، رستم قاسمي و محمدباقر قاليباف براي حضور در رقابت پنجشنبه حضور دارند.

فتاح براي پايداري مي‌ماند؟

اين در حالي است كه پرويز فتاح، رييس كميته امداد امام خميني بارها و بارها اعلام كرده كه قصدي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ندارد و گفته مي‌شود تعدادي از پرسنل اين كميته را نيز به دليل برخي فعاليت‌هاي انتخاباتي بركنار كرده است. اما فتاح در هفته‌اي كه گذشت در جلسات جمنا حاضر شده و ضمن امضاي ميثاق‌نامه درخواست وقتي ٢٠ دقيقه‌اي براي سخنراني در نشست روز پنجشنبه را نيز كرده است، هرچند همچنان بر عهد با خود پايبند است. او قرار است در راي‌گيري روز پنجشنبه هم شركت كند و احتمال راي آوري بالايي دارد. اما بر اساس شنيده‌ها قصدي براي ثبت نام در انتخابات ندارد. بر همين اساس هم اعضاي شوراي مركزي جمنا اصرار دارند كه پرويز فتاح با وجود اين ملاحظات تا پايان در ميان ٥ كانديداي جمنا حضور داشته باشد تا به نوعي يكي از اين ٥ نفر صوري باشد و به راحتي و به خواست خودش به نفع ديگران كنار رود.

البته حضور فتاح تا انتها خود فرصتي براي پايداري‌ها نيز محسوب مي‌شود. شنيده شده كه صادق محصولي تلاش زيادي براي حفظ فتاح در صحنه مي‌كند.  اين روزها اعضاي جبهه پايداري چنددستگي بي‌سابقه‌اي را در جريان تشكيلاتي خود مشاهده مي‌كنند. عده‌اي طرفدار سعيد جليلي هستند، تعدادي پيرو ابراهيم رييسي و طيفي هم از پرويز فتاح حمايت مي‌كنند. و اين چندشقگي در يك تشكيلات سمي مهلك در راستاي رسيدن به وحدت است.

ساز جدايي موتلفه

موتلفه‌اي كه با مصطفي ميرسليم وارد گود رقابت‌هاي انتخاباتي شده بودند حالا با شوكي باور نكردني روبه‌رو شده‌اند، كانديداي مورد حمايت آنها در غربالگري اوليه جمنا موفق به كسب راي اعتماد نشد و بايد كناره‌گيري كند. حالا اختلاف در ميان اصولگرايان به فاصله يك روز پيش از برگزاري مجمع دوم جبهه مردمي نيروهاي انقلاب بالاگرفته است.  خبرهاي رسيده حاكي از اين است كه مصطفي ميرسليم، كانديداي حزب موتلفه اسلامي بر خلاف تصورش يكي از ٤ گزينه‌اي است كه در غربالگري اوليه جمنا حذف شده و پنجشنبه نامش به راي هم گذاشته نمي‌شود! او كه بارها اعلام كرده بود تا آخرين روز در مناظره‌هاي انتخاباتي هم شركت مي‌كند حالا با وضعيت پيچيده‌اي مواجه شده است. به همين دليل هم بود كه روز گذشته در همايش موتلفه‌اي‌ها هم ميرسليم و هم محمد نبي حبيبي، دبيركل موتلفه تلويحا اعلام كردند تا پايان كار در صحنه خواهند ماند و حاضر نشدند صراحتا بگويند به تصميم جمنا تمكين خواهند كرد.

به حق تمكين مي‌كنيم

ديروز مصطفي ميرسليم در پاسخ به اين پرسش كه اگر جزو پنج نامزد نهايي جمنا نباشد به اين تصميم تمكين مي‌كند يا نه، گفت: ما به حق تمكين مي‌كنيم. به گزارش ايسنا، مصطفي ميرسليم طي سخناني در جمع خبرنگاران درباره ائتلاف اصولگرايان گفت: اميدواريم اين مساله مطرح باشد. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا موتلفه ميثاق نامه جمنا را امضا مي‌كند، اظهار كرد: ما در موتلفه سابقه‌مان بيشتر از جمنا است و ائتلاف نامه را از قبل براي موتلفه امضا كرده‌ايم. ميرسليم درباره اينكه گزينه نهايي جمنا چه خواهد بود، گفت: ما چون نيت جمنا را نيت خوبي مي‌دانيم از اين نيت خوب پشتيباني مي‌كنيم. نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به اين پرسش كه اگر جزو پنج نامزد نهايي جمنا نباشد به اين تصميم تمكين مي‌كند يا نه، گفت: ما به حق تمكين مي‌كنيم.

كار خودمان را پيش مي‌بريم

محمد نبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي هم با اعلام حمايت همه‌جانبه از كانديداي حزب متبوع خود گفت: معتقديم آقاي ميرسليم نسبت به تمام نامزدهاي اصولگرايان امتياز بالايي دارد. امروز يك نيروي انقلابي و متدين با يك برنامه كارشناسي شده نياز است و موتلفه از ۱۵ سال قبل روي برنامه اداره كشور و همچنين كادر كارگشا تحقيق كرده و امروز نيز در كشور همچنان رقابت‌هاي لفظي وجود دارد و متاسفانه رقابت برنامه‌اي ديده نمي‌شود.  وي با اشاره به كانديداتوري ميرسليم در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶، گفت: پس از استعلام‌هاي صورت گرفته با تصويب شوراي مركزي به شخص مهندس ميرسليم رسيديم. ميرسليم فردي متدين، انقلابي، باسواد و با تجربه در بخش‌هاي اجرايي است و مي‌توان وي را فردي اصلح نسبت به ساير كانديداهاي موجود دانست.  دبيركل حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: ما معتقديم حضور ما جاي كسي را تنگ نمي‌كند، عده‌اي نگران ائتلاف اصولگرايان هستند، اما بايد گفت موتلفه همواره به اصول ائتلافي پايبند است، اما از منظر حزبي بايد كار خود را پيش ببريم.  وي با طرح اين سوال كه چرا كانديداي موتلفه نسبت به ساير كانديداها داراي امتياز كمتري باشد، گفت: بايد توجه داشت كه حزب موتلفه بيش از نيم قرن سابقه دارد و پشتوانه كانديداي خود نيز است.

اما شنيده‌ها از اردوگاه جمنايي‌ها نشان از اين دارد كه موتلفه سفت و سخت براي نهايي كردن گزينه ميرسليم تلاش مي‌كند. با اينكه روز پنجشنبه ميرسليم در ميان ١٠ نفر نيست اما نيتي هم براي كناره‌گيري ندارد و قرار است تا آخر رقابت‌هاي انتخاباتي باقي بماند و خود را در معرض راي مردم قرار دهد. اين در حالي است كه ياران او در موتلفه هم به دنبال برهم زدن بازي اصولگرايان نيستند و با متانت فعاليت‌ها را ادامه مي‌دهند و جار و جنجالي راه نمي‌اندازند. هرچند باقي ماندن ميرسليم در صحنه خود چالشي جديد را براي به ائتلاف رسيدن اصولگرايان رقم مي‌زند اما به هرحال موتلفه حزبي با قدمتي ٥٠ ساله است كه بر اصول تشكيلاتي پايبند است.

در ميان اين ١٠ نفري كه براي روز پنجشنبه در معرض راي مجمع عمومي جمنا قرار مي‌گيرند، حاجي بابايي، محسن رضايي، رستم قاسمي، محمد مهدي زاهدي و عليرضا زاكاني از آن دست كانديداهايي هستند كه از اقبال كمي براي راي آوري برخوردارند. به نظر مي‌رسد روز پنجشنبه گردونه راي به نفع ابراهيم رييسي، پرويز فتاح، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قاليباف و عزت‌الله ضرغامي بچرخد.  به هرحال بايد منتظر ماند و ديد كه از اين آشفته بازار اصولگرايي چه اخباري بيرون مي‌آيد و در نهايت كدام كانديداها به نفع يكي كنار مي‌روند.

منبع: اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
11
23
دلواپسان، هم دوست دارند چراغ خاموش حرکت کنند هم یک نفر معرفی کنند که رایشان نشکند. هم فضای سرد و بی رمق انتخاباتی را دوست دارند تا مثل شورای شهر دوم تهران با حداقل آرا به قدرت برسند. ولی نمی دانند کافی است فقط 24 ساعت قبل از رای گیری طرفداران آقای دکتر روحانی بفهمند که می خواهند فضای با نشاط و امیدواری را تهدید کنند سیل جمعیت 40 میلیون نفری در صف صندوق های رای حاضر خواهند شد. نه چراغ خاموش جواب می دهد و نه فریز کردن فضای انتخاباتی کافی است یک نفر از ملت فهیم شگرد دلواپسان را کشف کند به صورت هرمی به 40 میلیون اطلاع رسانی خواهد کرد. عرض خود می برند و زحمت برای ملت فراهم می کنند. دلواپس نکن فایده ندارد. ریزش آرا 80 درصدی دارید و خودتان متوجه نیستید. ای بابا چقدر نصیجت تان کنیم. وزن کشی هم به صلاحتان نیست. از ما گفتن!!
کامران
|
Kuwait
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
15
28
با احترام به تمام کاندیدهای ریاست جمهوری...با توجه به موفقیتهای انکار ناپذر چه در حوزه اقتصادی چه سیاسی خارجی....اقای روحانی شانس اول برنده شدن دارن....دکتر روحانی با این سیاست معتدل و هشمندانه ای که دارن تنوسته محبوبیت قابل توجه ای هم در ایران هم در سطح بین المللی کسب کند...انشالله با پیروزی مجدد ...بتواند کارهای نیمه تمام با موفقیت به اتمام به رساند.....
پاسخ ها
؟؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
خخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخچچچ
خخخخخخخخخخخخخخخخ
خدا خيرت بده، كلي خنديديم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
9
25
من معتقدم باید به برنامه رای داد کشور در حال حاضر درمسیر درستی در حال حرکت است دستگاههای نظارتی اعلام کردند فساد مالی و اداری در دولت روحانی به نحو چشمگیری کاهش داشته حال این کاهش از ترس رقیب است یا سلامت افراد مهم نیست من معتقدم به آقای روحانی برای ادامه مسیر باید کمک کرد.ضمن اینکه رقبای احتمالی هیچ پیشینه اجرایی روشنی ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
14
18
اینها گروهان هم نیستند چه برسد به لشکر!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
یک تار موی شخصیت های ارزشی یک لشگر است
ناشناس
| Canada |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
شما ببخشید . منظور جوخه هست!
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
13
21
نگویید لشگر بگویید گروه بگویید دسته
آن هم از نوع مزاحم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
12
20
نمیدونم چرا وقتی قالی باف و جلیلی وارد صحنه انتخابات میشوند احساس وظیفه میکنم که رای بدم .. رای من فقط جناب آقای دکتر حسن روحانی هستش .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
10
17
فقط روحانی البته دوستان دلواپس خیلی در ادارات و جاهایی که صحبت می شود مابلند مردم رای یا به روحانی ندهند و یا برای اینکه رای روحانی پایین بیایید در گفتگو های سیاسی می گویند چرا به روحانی یک کاری کن که به نفع جامعه باشه اصلا رای ندهید خلاصه ملت هشیار باشید فتنه اصولگرها در راه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
11
20
رضایی و رئیسی و قالیباف و جلیلی در اصفهان .تهران .مشهد و یزد و کرمان را ی ندارند.دکتر روحانی امید ملت است.و با دست خالی دولت را تحویل گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
1
9
مردفقط روحانی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
6
لشکر؟؟اینان تنها سیاسی هستند و بس
غلامی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
5
لشگر نه دسته هم نه رده . انهم از نوع حرف شنو مزاحمتی ندارند . روحانی پیروز انتخابات است . دور بعدی انشالله با گروه خواهند امد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
6
اينها گروهبان گارسياه هم نيستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
3
خدا كريم است ناراحت نباشيد
نانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
1
من نمی دونم جدا مردم فکر میکنن میشه مملکت رو در عرض چهار سال ساخت؟ مملکتی که هر کسی رو کار اومده تقریبا اون قدر که باید کار میکرده، کار نکرده وسپر ده به یک دولت دیگه واون دولت میگه این طرح اشتباه بوده و نباید انجام میشده. با این افکار وعقاید میشه کشور رو ساخت?
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین