آفتابنیوز : «هادی خانیکی» که درباره تاثیر تعطیلی نوروزی مطبوعات بر عرصه اطلاع رسانی کشور با خبرنگار سیاسی آفتاب گفتگو می کرد، افزود: «در آغاز سال 85 شاهد اوج گیری فعل و انفعالات مربوط به پرونده هسته ای کشورمان هستیم که به این علت جای خالی مطبوعات در این ایام به چشم آمد.»
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در پاسخ به این پرسش که «آیا سیاست های خبری، وبلاگ ها و رسانه های دیداری – شنیداری توان پر کردن جای خالی رسانه های مکتوب را دارا می باشند؟» گفت: «شبکه اطلاع رسانی یک مجموعه است که در آن رسانه های مختلف هم لازم هستند و هم جای همدیگر را نمی گیرند.»
وی تاکید کرد: «قطعاً وجود شبکه های مجازی مانند سایت ها و وبلاگ ها امری مغتنم است ولی فضای مجازی مخاطبان خاص خود را دارد و این امر باعث می شود که خلا رسانه های مکتوب کاملا به چشم بیاید.»
خانیکی با بیان اینکه «در تعریف کلاسیک اطلاع رسانی، نظام اطلاع رسانی را به سلسله اعصاب جامعه تشبیه می کنند.» اظهار داشت: «بر این اساس یک جامعه پویا نمی تواند تعطیلی حتی موقت اطلاع رسانی و به خصوص رسانه های مکتوب را که با بخش نخبه اجتماع ارتباط دارد، تحمل کند.»
معاون فرهنگی سابق وزارت علوم ادامه داد: «در جوامع توسعه یافته شاهد هستیم که در تمام آنها نشریاتی فقط به منظور انتشار در ایام تعطیل شکل گرفته اند که بارزترین مثال آن نشریه «ساندی تایمز» می باشد.»
وی ضمن بیان خاطراتی از انتشار روزنامه کیهان در زمان جنگ تحمیلی و بمباران تهران از طرف عراق، اظهار داشت: «در آن هنگام مجبور شده بودیم که برای وقفه نیفتادن در انتشار روزنامه، در سه نقطه تهران روزنامه را به چاپ برسانیم.»
خانیکی در پایان تاکید کرد: «به نظر می رسد که تعطیلی نوروزی مطبوعات در ایران و همچنین تیراژ پایین بیش از هر چیز ناشی از پایین آمدن حساسیت نسبت به اطلاع رسانی در جامعه می باشد.»