کد خبر: ۴۶۴۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

تبریز گران اداره می‌شود

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی تبریز گفت بدنه شهرداری تبریز به قدری سنگین شده که توان تحرک را از آن گرفته است و این شهر گران قیمت اداره می‌شود، افزود:
آفتاب‌‌نیوز :
شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بدنه شهرداری تبریز به قدری سنگین شده که توان تحرک از آن گرفته شده است و  این شهر گران قیمت اداره می‌شود، افزود: حدود 11 هزار تا 15 هزار نیرو در شهرداری فعالیت دارند که نه تنها امورات، روان اداره نمی‌شود بلکه فشار و بار زیادی را بر شهرداری تحمیل می‌کند و از طرفی هرچه تعداد افراد و کاغذبازی‌ها زیاد شود، احتمال فساد و رشوه خواری نیز بیشتر می‌شود.   

وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد مدیران ایران بیش از کارکنان کشور ژاپن است و معتقدم که باید کارهای درست انجام داده و ساختارها را اصلاح کنیم؛ همچنین استراتژی مشخص و کارشناسی شده داشته باشیم و از بخشی‌نگری  اجتناب کنیم.   

اکبرنژاد با بیان اینکه استفاده از تجربیات گذشته بشری همواره کار ساز بوده‌ است، گفت: امیدوریم در این دوره از شورا از تجربیات ارزشمند اعضای منتخب مردم و نظرات مردم استفاده شود؛ به طوری که نفع عمومی را در پی داشته باشد. در اداره شهر ساختار از خود فرد مهم‌تر است به عنوان مثال هر چقدر هم راننده حرفه‌ای باشد نمی‌تواند با ماشین ژیان در مدت کوتاهی به تهران برسد.   

وی، دلیل اصلی مشکلات در شهر را عدم استفاده از نظرات کارشناسان متخصص و اقدامات عاقلانه دانست و گفت: مسائل از چند منظر در تبریز قابل طرح است و مشکلاتی از قبیل بیکاری، محیط زیست، ترافیک شهری، نبود درآمدهای پایدار و مدیریت اثر بخش از جمله چالش‌های موجود در تبریز است که شهرداری مجبور به کسب درآمد از طریق ماده 100 و یا تراکم فروشی است.   

اکبرنژاد با اشاره به اهمیت مدیریت واحد شهری گفت: دو مشکل عمده در این زمینه دولت و عملکرد شورا است که دولت نمی‌خواهد از اختیارات خود کم شود و از طرفی عملکرد شورا باید پخته‌تر و سنجیده تر باشد.   

وی در خصوص انتخاب شهردار مناسب، گفت: فعلاٌ بر روی فرد خاصی صحبت نشده بلکه بیشتر توجهات در این مرحله بر روی معیار «شهردار خوب» است که داشتن سوابق مدیریتی  مناسب، پاک دستی و نیز آشنایی با ساختار شهرداری و فضای عمومی شهر و کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.   

وی تاکید کرد: شورا محل تصمیم‌گیری تمام اعضا است و به شکل حزبی اداره نمی‌شود و از سویی در تصمیم‌سازی، استفاده از نظر کارشناسان و گروههای فکری مربوطه از ضروریات است.

اکبرنژاد، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 را فرصتی برای ایجاد اشتغال و ارتباط با دنیا دانست و گفت: فرهنگ پایه اصلی این صنعت است و در مدت چند روز محدود و با نصب تابلو و بنر نمی‌توان مردم جامعه مقصد را آماده میزبانی از مسافران کرد.   

وی با بیان اینکه تنها شهرداری وظیفه آموزش فرهنگ پذیرش توریسم را در میان شهروندان ندارد، گفت: در کنار شهرداری، رسانه‌ها، موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها نیز باید به این امر توجه کافی را داشته باشند و جامعه را آماده کنند.   

وی ادامه داد: فضای بازار تاریخی تبریز نیاز به مرتب‌سازی و بهسازی دارد و متاسفانه سرویس‌های بهداشتی مناسبی در این محل احداث نشده‌ است و هم‌چنین افرادی هم‌چون رانندگان تاکسی که با گردشگر ارتباط دارند، باید با زبان متداول دنیا  آشنایی کافی داشته باشند.   

اکبرنژاد در بخشی از سخنان خود در خصوص استقرار اعضای شورای فعلی در عمارت تاریخی شهرداری تبریز، تاکید کرد: به منظور کاهش مراجعات و رفت‌وآمدهای اضافی به این ساختمان تاریخی، بهتر است اعضای شورا به محل دیگری منتقل شوند تا عمارت تاریخی تبدیل به موزه و محل ویژه‌ای برای گردشگران شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین