کد خبر: ۴۸۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶

کپک عاملی برای سرطان کبد

یک کارشناس تغذیه گفت: سم آفلاتوکسین، سم بسیار قوی‌ای است که از کپک به وجود می‌آید و مصرف آن در دراز مدت باعث سرطان کبد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بهنام گشتی زاده در گفت و گو با ایسنا در خصوص اثرات آنتی بیوتیک بر سلامتی، اظهار کرد: آنتی بیوتیک برای افزایش طول عمر و رشد سریع‌تر حیوان به او داده می‌شود و اگر رشد یک مرغ چهار یا پنج ماه طول بکشد با آنتی بیوتیک رشد آن را تسریع می‌بخشند. در روش‌های جدید برای پرورش مرغ‌ها به آن‌ها آنتی بیوتیک داده نمی‌شود و این روش‌ها بسیار بهتر از روش‌های قبلی است اما ممکن است زمان رشد مرغ طولانی‌تر و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد زیرا تولید گوشت کم‌تر اما سالم‌تر است.

وی افزود: ممکن است بدن انسان به مصرف گوشت حیوانی که آنتی بیوتیک مصرف کرده است مقاومت نشان دهد و عوارض آن بر بدن انسان تاثیر داشته باشد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: دادن نان‌های خشکی که از سطح شهر جمع می‌کنند به دامداری‌ها نیز مجاز نیست زیرا نان‌ها را در مکانی نگهداری می‌کنند و آن‌ها بر روی هم جمع می‌شود و حجم زیاد نان بر روی هم کپک می زند و این کپک سمی به نام آفلاتوکسین را تولید می‌کند.

گشتی زاده تصریح کرد: سم آفلاتوکسین، سمی بسیار قوی‌ای است که بر روی کبد اثر می‌گذارد و مصرف آن در دراز مدت باعث سرطان کبد می‌شود به همین دلیل گفته شده است که مواد غذایی کپک زده هرگز مصرف نشود.

وی افزود: اگر دام از نان کپک زده تغذیه کند ممکن است این سم وارد شیر حیوان شود و شیر این حیوان آلوده است و مصرف آن در دراز مدت می‌تواند بر بدن انسان تاثیر بگذارد البته میزان تاثیر آن نیازمند تحقیقات است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین