کد خبر: ۴۹۸۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

۱۰ نشانه‌ای که باید برای سلامت خود بدانیم

هیچ کس دوست ندارد زیاد به پزشک مراجعه کند و با او مشورت داشته باشد. با این حال، ده علامتی که در ادامه به آن ها اشاره می شود حساس هستند و اگر در بازه ای زمانی برطرف نشدند بایستی به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است علامت نشان دهنده بیماری باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت-به گزارش روزنامه «دیلی میل»، این ده علامت به شرح ذیل هستند باشند: 

۱-کاهش شدید و بدون دلیل وزن 

به گزارش آفتاب نیوز، اکثر ما دوست داریم وزن کم کنیم. اگر این کار را از طریق رژیم معقول غذایی و تغییر شیوه زندگی انجام دهید بسیار عالی است. با این حال، گاهی اوقات علت کاهش وزن نامعلوم است و بدون تغییر در رژیم غذایی شما و یا فعالیت های معمول تان روی می دهد. اگر شما ۵ درصد از وزن تان را ظرف مدت شش ماه بدون رژیم غذایی از دست دادید و احساس خستگی نیز داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید این کاهش وزن می تواند نشانه بیماری های ناشناخته ای مانند مشکلات روده باشد که بر جذب مواد مغذی تاثیر گذار است یا آن که ممکن است تیروئید بیش از حد فعالی داشته باشید یا دیابت پنهان و ناشناخته داشته باشید و یا آن که مبتلا به افسردگی باشید و در نگران کننده ترین شرایط مبتلا به سرطان شده باشید. 

۲-حس کردن توده ای ضخیم و برامده در هر قسمتی از بدن 

اگر متوجه توده ای غیر معمول در هر ناحیه ای از بدن از پستان گرفته تا نقاط دیگر شدید باید به پرشک مراجعه کنید. اکثر توده ها به علت غیر سرطانی بودن خوش خیم هستند مثلا لیپوم ها، فیبروم یا کیست با این حال، همه این موارد بایستی مورد معاینه قرار گیرند شاید نیاز به بیوپسی یا نمونه برداری داشته باشد. در مورد ضخیم شدن پوست نیز اگر احساس می کنید که بافتی ضخیم یا سخت را احساس می کنید و لزوما توده ای نیز تشکیل نشده باز هم به پزشک مراجعه کنید. 

۳-درد قفسه سینه 

درد قفسه سینه می تواند ناشی از موارد گوناگونی باشد. برخی از این موارد جدی هستند مانند حملات قلبی یا لختگی در ریه و برخی دیگر نیز ناشی از اسپاسم های عضلانی کوچک بین دنده ها یا التهاب غضروفی هستند. درد در قفسه سینه می تواند به علت ریفلاکس اسید معده و سوزش در آن ناحیه نیز باشد که در ۲۰ درصد موارد به اشتباه تصور می شود که ناشی از حملات قلبی بوده است و حتی امکان این خطا در تشخیص برای پزشکان نیز وجود دارد. در نتیجه، اگر احساس سنگینی در قفسه سینه خود کردید فورا به پزشک مراجعه کنید. 

۴-تغییر در میزان و چگونگی دفع
 
اکثر افراد خجالت می کشند در مورد روده و وضعیت مزاجی و دستگاه گوارش خود با دیگران صحبت کنند اما صحبت در این باره واقعا می تواند زندگی شما را نجات دهد. سرطان روده یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر است و افراد جوان تر بیش تر در معرض آن هستند و ممکن است تغییرات روده را نادیده بگیرند. در نتیجه، اگر یبوست و یا اسهال برای چندین هفته داشتید به دنبال مشاور پزشکی باشید. اگر درد شکمی دارید یا در مدفوع تان متوجه وجود خون شدید این کار را سریع تر انجام دهید. اصلا از بیان این موارد خجالت نکشید. 

۵-خونریزی ناخواسته از هر بخشی از بدن 

در صورت مشاهده این علائم خطرناک سریعا به پزشک مراجعه کنید: سرفه همراه با خون ممکن است نشانه ای از لخته شدن خون در ریه و یا ابتلا به سرطان ریه باشد، نشانه هایی از قهوه ای بودن یا تیره بودن استفراغ که ممکن است نشانه خونریزی در معده باشد و خونریزی شدید در زنان به خصوص پس از یائسگی که ممکن است نشانه ای از سرطان رحم باشد. 

۶-دشواری در بلعیدن و یا احساس کم اشتهایی 

مشکلات بلع معمولا با گلو درد و یا وجود لوزه پدیدار می شوند اگر دچار مشکل شدید شده اید با پزشک خود در میان بگذارید. این موضوع می تواند مشکلی مرتبط با مکانیسم بلع، گلو، مری یا معده باشد. البته مشکلات عصبی نیز می توانند در این مورد و حتی در احساس عدم گرسنگی تاثیرگذار باشند. با این حال برای اطمینان از عدم ابتلا به سرطان معده بایستی با پزشک مراجعه کنید. 

۷-سرفه های دائمی و نفس تنگی 

اکثر سرفه ها ظرف مدت سه هفته برطرف می شوند و نیازی به درمان ندارند. با این حال، اگر دچار سرفه ای دائمی هستید و یا دچار نفس تنگی جدی هستید حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که می تواند نشانه ای از آسم، یا سایر بیماری های ریوی یا نارسایی قلبی باشد. 

۸-درد مداوم 

همه ما حس درد را تجربه کرده ایم. اما اگر دردی طولانی مدت بیش از سه هفته را تجربه کرده اید و یا درد شکمی یا بیضوی یا درد در قفسه سینه، باید به پزشک مراجعه کنید. 

۹-لکه یا زخمی پوستی که ظرف مدت سه هفته خوب شده است 

پوست تان را به طور مداوم بررسی کنید. در صورتی که ضایعه ای دیدید که برطرف نمی شود برای اطمینان از عدم ابتلا به سرطان پوست حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص زود باشد می توان درمان موفقی را داشت. علائم هشدار دهند در مورد زخم هایی است که بزرگ می شوند و تیره تر می شوند و دچار خارش می شوند. 

۱۰-زمخت و گرفته شدن صدایی که بیش از سه هفته طول بکشد 

اگر دچار گلودرد شده اید و صدای تان گرفته است نگران نباشید این عفونتی ویروسی است که معمولا خوب می شود. اما اگر بیش از یک هفته طول کشید باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است مبتلا به عفونت باکتریایی شده باشید که نیاز به انتی بیوتیک دارد. در برخی موارد اختلالات ایمنی مانند تولید غیر طبیعی گلبول های سفید نیز می تواند علت این امر باشد در بدترین حالت امکان ناهنجاری ایجاد شده در مغز استخوان، لنفوم و حتی لوسمی وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
تمام نشانه های که فرمودید همه ازاثرات تنشهای فراوان واضطرابهاوعادات ورفتارهای غطلی است که درزندگی درست شده وموادعذایی است که آلوده به موادشیمیایی وسایر موادافزودنی وغیر بهداشتی وکهنه ای است که دربازارهردمیبل وبی نظارت به خورد مردم داده می شود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین