کد خبر: ۵۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از ساخت سریال‌های فاخر

علی لاریجانی در دیدار رییس صداوسیما، معاون سیما و ۹ نفر از کارگردانان برجسته سریال‌های فاخر رسانه ملی اعلام کرد که «جایگاه کارهای نمایشی صداوسیما را بسیار مهم می‌دانیم.»
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از روابط عمومی صداوسیما، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجموعه‌های نمایشی تولید سازمان صداوسیما گفت: این‌گونه کارها را برای عرصه فرهنگی کشور بسیار مهم می‌دانیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

علی لاریجانی در این دیدار افزود: کارهای شما چه در زمینه تاریخی و چه در زمینه موضوعات روز به‌ شدت بر عرصه فرهنگ کشور تأثیرگذار است و باید همت کنید با تولیدات ویژه و کارهای برجسته خود امید را به جامعه تزریق کنید و شرایط بهتری برای کشور به وجود آورید.

رییس مجلس شورای اسلامی به هزینه‌های سنگین مالی در عرصه فرهنگی کشور به‌ویژه کارهای نمایشی اشاره و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی آماده است تا ازاین‌گونه تولیدات مؤثر حمایت کند و البته انتظار داریم شما هم در این زمینه همت مضاعفی داشته باشید.

لاریجانی با تشکر از زحمات رییس سازمان صداوسیما در توجه به نیروهای توانمند حوزه نمایش گفت: من از دکتر عسکری و دکتر میرباقری تشکر می‌کنم که تقریباً همه آدم‌های کاربلد و با تجربه حوزه نمایش را که اهل فکر و نوآوری و در عرصه فرهنگی کشور تأثیرگذار هستند، دورهم جمع کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی بر تقویت روحیه خودباوری تأکید کرد و افزود: در حوزه فرهنگی باید به‌ گونه‌ای حرکت کنیم که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند روحیه خودباوری را به‌ویژه در نسل جوان تقویت کنیم و در این راه شخصیت‌های فرهنگی مثل شما و رسانه‌ها به‌ویژه رادیو و تلویزیون بسیار تاثیرگذارند.

لاریجانی با بیان اینکه ترویج و تقویت کارآفرینی می‌تواند بر تقویت روحیه خودباوری بسیار مهم باشد افزود: خیلی از جوانان در عرصه کارآفرینی فعالیت‌های خوبی داشتند که متأسفانه تا یکی دو سال قبل در تلویزیون زیاد دیده نمی‌شد اما هم‌اکنون این کارها در تلویزیون دیده می‌شود و همین‌ها نیز باعث افزایش روحیه امید و نشاط میان جوانان خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی به اهمیت تقویت روحیه امید در جامعه اشاره و تصریح کرد: هر جامعه‌ای اگر امیدوار باشد کارش به پیش می‌رود و اگر امید در آن وجود نداشته باشد حتی اگر پول هم نداشته باشد منفعل خواهد بود.

علی لاریجانی خطاب به کارگردان‌های شناخته شده سریال‌های فاخر صداوسیما افزود: شما می‌توانید با تولیداتتان فضای امید و نشاط را ایجاد کنید اما متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی از کارهای همکاران شما چه در تلویزیون چه در سینما، تلخ و مأیوس‌کننده است و توصیه می‌کنم به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری داشته باشید.

رییس مجلس شورای اسلامی تغییر برخی نگرش‌ها در حوزه کار و ترویج شغل را از مأموریت‌های مهم عرصه فرهنگ و به‌ویژه کارگردانان سینما و تلویزیون خواند و گفت: شما باید تفکر جامعه را عوض کنید که همه به‌ویژه جوانان به فکر این نباشند که شغل به معنای پشت یک میز نشستن است و باید با آثار هوشمندانه‌تان این نگرش را تغییر دهید.

علی لاریجانی بر تقویت همبستگی ملی و نقاط اشتراک تفکرات مختلف تأکید کرد و گفت: ما اگر یک ایران آباد، سربلند و پیشرفته می‌خواهیم باید یک همبستگی ملی به وجود آوریم و به‌جای متمرکز شدن بر روی اختلاف‌نظرها بر روی نقاط اشتراکات تفکرات مختلف متمرکز شویم.

وی تأکید کرد: برگزاری جلسات مشترک میان مسئولان کشور با اصحاب فرهنگ، هنر و نخبگان تولیدات نمایشی باعث می‌شود که هم از برخی مسائل و مشکلات بیشتر آگاه شویم و هم شما در جریان برخی مسائل قرار بگیرید و حرف‌های یکدیگر را بیشتر بشنویم و به یک راهبرد جامع برای فرهنگ کشور برسیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین