کد خبر: ۵۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
هشدار شرکت‌های هواپیمایی جهان دربارۀ تاثیر تصمیمات ترامپ بر حمل‌ونقل هوایی

تلاش اتحادیه اروپا برای برای تشکیل جبهه واحد برابر آمریکا؛ مرکل از طرح ماکرون حمایت کرد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه از او منتشر شده است از اصلاحات پیشنهادی امانوئل ماکرون برای آینده اتحادیه اروپا حمایت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این اصلاحات که مواردی در خصوص طرح نجات مالی حوزه یورو، بودجه دفاعی اروپا و سیاست‌های مهاجرتی را شامل می‌شوند در ماه نوامبر سال گذشته توسط رئیس‌جمهور فرانسه مطرح شده بودند ولی صدراعظم آلمان به روشنی درمورد آن‌ها اظهارنظر نکرده بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او در مصاحبه با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» از تشکیل صندوق ارزی اروپا برای کمک به کشورهای ضعیف‌تر عضو پشتیبانی کرد، گرچه آن را منوط به دریافت تضمین کافی برای بازپرداخت وام ساخت. صدراعظم آلمان همچنین موافقت خود را با تعیین بودجه سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد و در قوانین تازه مهاجرتی از طرحی مبنی بر تشکیل یک نیروی مرزی مشترک و تاسیس یک آژانس وابسته به اتحادیه حمایت کرد؛ به نحوی که بتواند عبور و مرور را به شکل واحد کنترل کند و تقاضانامه‌های پناهجویی را بررسی کند.

تلاش اتحادیه اروپا برای برای تشکیل جبهه واحد برابر آمریکا؛ مرکل از طرح ماکرون حمایت کرد

یک مقام رسمی در کاخ الیزه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت: «این سخنرانی حرکت مثبتی است که تعهد صدراعظم و دولت‌اش را به اروپا نشان می‌دهد.»

فشار روی اتحادیه اروپا برای تشکیل جبهه واحد در برابر آمریکا پس از آن افزایش یافت که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای موسوم به برجام با ایران کنار کشید و از سوی دیگر بر فولاد و آلمینیوم صادراتی اتحادیه اروپا به ایالات متحده تعرفه بست.

کارشناسان می‌گویند اقتصاد صادراتی آلمان دربرابر جنگ تجاری آسیب‌پذیر است و تهدیدات واشنگتن یکی از دلایلی است که آنگلا مرکل حاضر شده است به موضع فرانسه نزدیک شود.

پیش از این خانم مرکل به دلیل بی‌جواب گذاشتن طرح‌های امانوئل ماکرون برای اتحادیه اروپا با انتقاداتی مواجه شده بود. یوشکا فیشر، وزیرخارجه اسبق آلمان سکوت صدراعظم را «رسوایی» خوانده بود.

تلاش اتحادیه اروپا برای برای تشکیل جبهه واحد برابر آمریکا؛ مرکل از طرح ماکرون حمایت کرد

آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون روز ۱۹ ژوئن در برلین با یکدیگر دیدار می‌کنند تا نقشه مشترک برای اصلاحات در حوزه اروپا را نهایی سازند.

این دو سپس نقشه مشترک را برای تایید نهایی به بروکسل خواهند برد، جایی که طی روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن اجلاس رهبران اروپا برگزار خواهد شد.

هشدار شرکت‌های هواپیمایی جهان دربارۀ تاثیر تصمیمات ترامپ بر حمل‌ونقل هوایی

از سویی دیگر با افزایش تنش‌ها در عرصۀ تجارت جهانی در پی تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزایش تعرفۀ واردات کالاها، مدیران شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هوایی بر خسارات وارده به صنعت حمل و نقل هوایی و اقتصاد جهان هشدار دادند.

ایالات متحده آمریکا علاوه بر وضع تعرفه‌های جدید بر واردات کالاهای چینی، تعرفۀ واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را نیز افزایش داده است.

در جریان نشست سالانۀ انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) که روز یکشنبه در سیدنی با حضور ۱۳۰ مدیرعامل و هزار نماینده از خطوط هوایی بین‌المللی برگزار شد، الکساندر دو ژونیاک مدیرعامل این انجمن تاکید کرد هر تصمیمی که تجارت، مهاجرت و مسافرت را کاهش دهد، اثر منفی بر درآمدزایی صنعت حمل و نقل هوایی دارد. او گفت: «هر کاری که فعالیت‌های تجاری را کاهش دهد و باعث کاهش شمار مسافران خطوط هوایی شود، خبر بدی برای ماست.»

افزایش تعرفه‌های واردات فولاد نیز بر میزان سرمایه گذاری‌ها در زیرساخت‌هایی همچون بنادر، فرودگاه‌ها و هتل‌ها تاثیر می‌گذارد و افزایش تعرفه‌های ورود آلومینیوم می‌تواند صنعت ساخت هواپیما را با مخاطراتی روبرو کند؛ اگرچه از نظر مدیران دو شرکت بزرگ بوئینگ و ایرباس، اکنون برای ارزیابی میزان این تاثیرات خیلی زود است.

تلاش اتحادیه اروپا برای برای تشکیل جبهه واحد برابر آمریکا؛ مرکل از طرح ماکرون حمایت کرد

دوگ پارکر، مدیر خطوط هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» نیز در نشست سیدنی تاکید کرد «هر زمان که تنش‌ها در تجارت جهانی و تجارت آزاد افزایش می‌یابد، نگرانی ما تشدید خواهد شد. »

به گفته مدیران صنعت حمل و نقل هوایی، وضعیت عدم اطمینان در تجارت بین‌الملل تقاضا برای سفرهای تجاری را که از مهمترین عوامل سودآوری این صنعت است، کاهش می‌دهد. در وضعیت نامطمئن کنونی نیز فعالان عرصه تجارت بین‌الملل چاره‌ای جز انتظار ندارند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد و هر تصمیم جدید چه تاثیراتی بر کسب و کارشان خواهد گذاشت.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین