کد خبر: ۵۴۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۵
پاسخ عضو هیات رئیسه به انتقادات

اصلا در مجلس تذکر نداریم!

آفتاب‌‌نیوز : وی البته این موضوع را تکذیب کرد و گفت که هیات رئیسه هیچگاه چنین اقدامی نکرده است.

قربانی در عین‌حال افزود: در مورد جریان هفته گذشته نمایندگان در مورد گرانی تذکری برای رئیس جمهوری تهیه کرده بودند که من به آقای علیخانی گفته تذکر مربوط به وزیر بازرگانی است و ایشان خودشان تغییر دادند بدون اینکه از بقیه نمایندگان سوال کنند. 

انتقاد یکی از نمایندگان از هیات رئیسه (کلیک کنید)

عضو هیات رئیسه مجلس هفتم افزود: مسلما تذکر باید به مقام مسئول ربط داشته باشد مثلا تذکر گرانی ربط به وزیر نفت ندارد باید به وزیر اقتصاد یا بازرگانی یا جهاد تذکر داده شود. 

قربانی در پاسخ به این سوال که «منظور رئیس مجلس از اینکه بند 11 ماده 23 آیین داخلی مرده، چیست؟»، گفت: این ماده ابزاری شده بود برای افرادی که آنچه به اداره مجلس نیست با این ماده به هیات رئیسه تذکر دهند در حالی‌که تذکر باید تنها مربوط به اداره جلسه باشد. 

وی اظهار داشت: ما در روال انداختیم که از بند11 ماده 23 آیین داخلی استفاده نامطلوب نشود. مثلا در فلان شهرستان به یکی از نمایندگان توهین می‌شود، وی به هیات رئیسه مجلس تذکر می‌داد که این امر اصلا ارتباطی به هیات رئیسه ندارد. 

نماینده قائنات در پاسخ به اینکه «هیات رئیسه اعلام کرده تدابیری برای تذکرات کتبی در نظر گرفته، این تدابیر چیست؟»، گفت: ما متنی تدوین کرده‌ایم که تذکرات کتبی به مقامی باشد که به او ارتباط داشته باشد، تذکرات فراتر از وظایف وزرا نباشد و دیگر اینکه اگر امروز تذکری داده شد، فردا قرائت شود و تمام این تدابیر برای این است که در چارچوب آیین‌نامه عمل شود. 

عضو هیات رئیسه مجلس هفتم در پاسخ به اینکه «آیا این تدابیر در راستای محدود کردن نمایندگان نیست؟»، گفت: هیچکدام از این اقدامات در راستای محدود کردن نمایندگان نیست هیات رئیسه سوگند یاد کرده که به آیین نامه عمل کند و این اقدامات برای همین است. 

وی با اشاره به اینکه «اصلا تذکر در آیین نامه ذکر نشده»، اظهار داشت: استیضاح، تحقیق و تفحص و سوال در آیین نامه اشاره شد و تذکر در آیین‌نامه نیامده است و بنابراین شورای نگهبان اعلام کرد که پاسخ دادن به تذکر از سوی وزرا الزامی ندارد و اگر مقام مسئولی پاسخ دهد، از بزرگواری خود اوست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین