کد خبر: ۵۴۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی و حذف نمک از سفره را جدی بگیرید

‌یک متخصص بیماری های قلب و عروق به افراد توصیه کرد که برای پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی، مصرف نوشیدنی‌های قندی را به حداقل کاهش دهند و نمک را از سفره حذف کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمد پورمنتصری، دوشنبه 16 مهر در برنامه آموزش سلامت که در بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا در صدرا برگزار شد، گفت: برای افزایش طول عمر و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، باید از مصرف هرگونه دخانیات امتناع کرد.

او با تصریح اینکه مصرف هرگونه موادمخدر و الکل عواملی تاثیرگذار بر بروز بیماری قلبی عروقی محسوب می شود، گفت: نکته مهم این است که اگر اطرافیان فرد سیگاری باشند، به حتم بر سلامت فرد غیرسیگاری تاثیر منفی خواهد داشت.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد که هر 15 دقیقه کشیدن قلیان معادل مصرف 5 بسته سیگار اثر مخرب برای استعمال کننده به همراه دارد.

او همچنین افراد را به پرهیز از مصرف نمک توصیه و اضافه کرد: با توجه به نمک موجود در غذاهای روزمره از قبیل نان و برنج، توصیه می ‌شود نمکدان از سفره ‌ها جمع شود و به علت میزان نمک غذاهای آماده و فست‌فود، توصیه می شود مصرف آن ها به یک بار در ماه محدود شود.

پورمنتصری همچنین به پرهیز از مصرف نوشیدنی‌‌های قندی، به عنوان راهکاری مهم برای داشتن یک زندگی سالم اشاره و اضافه کرد: با توجه به کالری زیاد و قند بالا، توصیه می‌شود مصرف این نوع نوشیدنی‌ ها کاهش یابد، چرا که ارتباط مستقیمی بین نوشیدنی‌ های قندی با دیابت و چاقی وجود دارد که منجر به بیماری‌ های قلبی عروقی می ‌شود.

او در مورد چربی نیز توضیح داد که هر چه قدر مصرف آن کاهش یابد، وضعیت قلبی عروقی بهتر خواهد شد و اضافه کرد: لازم است از خوردن چربی ‌های اشباع شده و روغن ‌های جامد و حیوانی اجتناب و روغن زیتون جایگزین آن شود‌.

پورمنتصری، داشتن فعالیت بدنی را نیز راهکاری دیگر برای سلامت قلب برشمرد و ادامه داد: طبق آخرین مطالعات، داشتن برنامه ورزشی دست کم سه بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه به تمامی افراد توصیه می ‌شود و هر چقدر میزان ورزش افزایش یابد، طول عمر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی کاهش می ‌یابد‌.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین