کد خبر: ۵۷۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

40 درصد از مردان گیلانی مبتلا به کم تحرکی هستند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه 40 درصد از مردان گیلانی مبتلا به کم تحرکی هستند گفت: چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات و اعتیاد، چربی خون بالا و فشار خون بالا از عوامل مورد تهدید سلامت مردان است.
آفتاب‌‌نیوز :
کریمی در همایش «سلامت مردان»، با اشاره به کم تحرکی 40 درصد از مردان گیلانی، اظهار کرد: چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات و اعتیاد، چربی خون بالا و فشار خون بالا پنج عامل خطری هستند که سلامت مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کنار این عوامل حوادث ترافیکی نیز یکی از عوامل مهم در بروز مرگ زودرس زیر 70 سال است گفت: با وجود اینکه سطح تحصیلات مردان جامعه به طور متوسط از سطح تحصیلات زنان بیشتر است، اما سواد سلامت در مردان کمتر است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علم پزشکی گیلان با اشاره به میزان مرگ در کشور، تصریح کرد: میزان مرگ در مردان در مقایسه با زنان، به مراتب بالاتر است. بخشی از این نابرابری ناشی از بی‌توجهی مردان به سلامت خود بوده و مردان به دنبال درمان مشکلاتشان نمی‌روند.

کریمی با بیان اینکه توجه به برخی فاکتورهای سبک زندگی از جمله رژیم غذایی مناسب، فعالیت فیزیکی کافی، مدیریت استرس و کاهش رفتارهای پرخطر بر طول عمر مردان می‌افزاید، خاطرنشان کرد: هفته ملی سلامت مردان با شعار «مردان سالم‌تر؛ مردان فعال‌ تر» با رویکرد و تاکید ویژه بر تحرک فیزیکی فرصت مناسبی برای آموزش عموم مردم در جهت بهبود وضعیت سلامت مردان جامعه، ترغیب برای مراجعه زودهنگام به مراکز ارائه خدمات سلامت و تشخیص و شروع به موقع درمان بیماری های شایع مردان است.

مسئول دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه گیلان در ادامه همایش با اعلام لزوم توجه بیشتر به سلامت مردان اعلام کرد: شایعترین سرطان‌ها در مردان استان سرطان معده، کولورکتال، پروستات، مثانه و پوست است. که با الگوی میزان بروز سرطان‌ها در کشور مطابقت دارد.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین