کد خبر: ۶۱۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵

۱۰ کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان

کارشناس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان گفت: بر اثر حوادث ساختمانی ۱۰ کشته و زخمی شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

گردالی، کارشناس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان با بیان این خبر گفت: بر اساس آمار‌های رسمی ثبت شده از ابتدای سالجاری تاکنون متاسفانه ۲ نفر در عملیات‌های ساختمانی در سطح این شهر جان خود را از دست داده، بیش از ۶ نفر مصدوم و یک نفر نیز قطع نخاع شده است. افزون بر این آمار، دو نفر متوفی نیز در حوادث ساخت و ساز‌های روستایی و شهری فاقد نظارت داشتە ایم.

گردالی در ادامه افزود: عدم اهتمام کارفرمایان به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی مهندسین ناظر علی رغم تاکید ویژه سازمان نظام مهندسی به اهمیت رعایت ایمنی و HSE در کارگاه‌های ساختمانی، عدم رعایت نکات ایمنی بویژه حین کار در ارتفاع، عدم تهیه و استفاده از وسایل ایمنی نظیر کلاه و کفش و کمربند و ... عمده دلایل بروز این حوادث ناخوشایند بوده است.

۱۰ کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان

وی در پایان افزود: توجە جدی و فرهنگ سازی لزوم رعایت و استفاده از وسایل ایمنی و تخصیص بودجە‌ای بسیار اندک به نسبت هزینە ساخت برای آن و الزام پیمانکاران از طرف کارفرمایان به رعایت و تهیه وسایل ایمنی و بیمە حوادث کارگاە، می‌تواند در کاهش آمار مصدومین و جانباختگان و همچنین تبعات منفی بعضا جبران ناپذیر آن‌ها موثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین