کد خبر: ۶۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

آیا آلزایمر درمان قطعی دارد؟

آلزایمر درمان قطعی ندارد با این حال روش‌هایی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای کند شدن پیشرفت بیماری و علایم ان استفاده کرد، یادگیری زبان، حل جدول، مطالعه، ورزش‌های هوازی و هر عملی که سبب افزایش فعالیت مغز شود، در پیشگیری از آلزایمر تأثیر به سزایی دارد.
آیا آلزایمر درمان قطعی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

پزشک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: درمان قطعی برای مبتلایان به آلزایمر وجود ندارد و دارو درمانی، از افزایش علایم پیشگیری و سیر بیماری را کندتر می‌کند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر مهدیه وردی پور افزود: با توجه به اینکه بیماری آلزایمر یک بیماری دژنراتیو مغزی است و در آن برخی از سلول‌های مغزی دچار آسیب می‌شوند تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

‎وی ادامه داد: با این حال روش‌هایی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای کند شدن پیشرفت بیماری و علایم ان استفاده کرد، یادگیری زبان، حل جدول، مطالعه، ورزش‌های هوازی و هر عملی که سبب افزایش فعالیت مغز شود، در پیشگیری از آلزایمر تأثیر به سزایی دارد.

‎ وردی پور، با بیان اینکه حفظ روابط اجتماعی یکی از راهکار‌های موثر در پیشرفت علایم این بیماری است، ادامه داد: ادامه ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی در دوران میانسالی و بعد از بازنشستگی در به تعویق انداختن علایم آلزایمر کمک کننده است.

‎وی به تأثیر ژنتیک در بروز آلزایمر اشاره و تصریح کرد: پیروی از اصول تغذیه مدیترانه‌ای شامل مصرف ماهی، زیتون و سبزی و میوه فراوان و همچنین گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی یکی از راه‌های موثر جهت جلوگیری از ظهور زودرس علایم این بیماری است.

‎وی به دیگر عوامل خطر ساز بیماری آلزایمر اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف الکل و دخانیات، پرکاری و کم کاری تیرویید، ضربه‌های مکرر به سر، استرس‌های زیاد، عفونت‌های مغزی، کم خوابی، بیماری‌های قلبی و عروقی و مصرف برخی دارو‌ها جزو عوامل خطر برای بروز فراموشی و زوال مغزی هستند که قابل پیشگیری و حتی قابل درمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین