کد خبر: ۶۲۷۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

انتقاد نماینده مجلس از وضعیت بودجه شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شبکه های برون مرزی در قیاس با شبکه و رسانه های رقیب که هزینه های هنگفت و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای آنها صورت می‌گیرد، ناکافی است و اصلاً این بودجه به حساب نمی آید.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام احمد مازنی با اشاره به شرایط بودجه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما گفت: شخصا از فعالیت شبکه‌های برون‌مرزی حمایت می‌کنم. این شبکه ها نهایت تلاش خود را می‌کنند تا پاسخگوی نیازهای مخاطبان خارج از ایران باشند که با زبان ها و فرهنگ های مختلف علاقه مند دریافت اخبار جمهوری اسلامی ایران هستند. تولید این اخبار به حقیقت می تواند چهره واقعی ایران را به طور شایسته ای نمایان کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نماینده مجلس افزود: به نظر می رسد شبکه های برون مرزی ما نظیر پرس تی وی، العالم، سحر و .... در قیاس با رقبای رسانه‌ای خود ابزار، وسایل و تجهیزات ناکافی در اختیار دارند و باید از این شبکه‌ها به نحو احسن حمایت کرد.در شرایط فعلی حمایت از شبکه های برون مرزی امری مهم و ضروریست.

انتقاد نماینده مجلس از وضعیت بودجه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رقبای شبکه‌های برون‌مرزی ایران ثروت‌های بادآورده فراوانی در اختیار دارند، بیان کرد: به عنوان مثال عربستان سعودی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا و قدرت‌های بزرگی که منافعشان با منافع ایران سازگار نیست، روی رسانه‌های معاند سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از این طریق دست به تبلیغات منفی علیه ایران بزنند. با این حال متاسفانه ما در بخش های مختلف فرهنگی و آموزشی علی الخصوص رسانه‌ای از جهت سرمایه‌گذاری به شدت مشکل داریم که شبکه‌های برون مرزی صداوسیما هم دچار همین مشکلات هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور ۶ دهم بودجه کل کشور است، اظهار کرد: بودجه کل صدا و سیما ذیل این ۶ دهم قرار می‌گیرد؛ حالا شما ببینید و محاسبه کنید که بودجه شبکه های برون مرزی رسانه ملی با این وضعیت چند هزارم درصد خواهد بود. با این حال بنده فکر می‌کنم باید یک تغییر نگاهی در فصل بودجه به بحث فرهنگ و ادب و شبکه‌های برون‌مرزی داشته باشیم و مشکلات را در این بخش حل و فصل کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صدا و سیما باید به رسانه های برون مرزی کمک کند، بیان کرد: در همین مصاحبه اعلام آمادگی می کنیم که اگر خود مدیران صدا و سیما برای تقویت شبکه‌های برون مرزی پیشنهادی داشته باشند از آن استقبال کنیم. به اعتقاد بنده بودجه شبکه های برون مرزی در قیاس با شبکه و رسانه های رقیب که هزینه های هنگفت و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای آنها صورت می‌گیرد، ناکافی است و اصلاً این بودجه به حساب نمی آید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افزایش بودجه شبکه های برون مرزی تصریح کرد: بالاخره ما در جنگ رسانه‌ای با دشمن هستیم و باید امکانات و وسایل لازم را برای این جنگ تمام عیار در اختیار داشته باشیم؛ بگذارید مثالی در این موضوع را مطرح کنم که گفته می‌شود، فردی مأموریت داشت تا یک گلوله توپ را شلیک و نهایتاً این اقدام را انجام نداد از وی سوال کردند که چرا این گلوله را شلیک نکرده است و در جواب گفت به هزار و یک دلیل. بعد به آن فرد گفتند که یکی از این دلایل را بازگو کن که وی گفت: گلوله نداشتم .بنابراین این امر مشخص می‌کند که در جنگ رسانه‌ای با دشمن، رسانه‌ها از جمله شبکه های برون مرزی در خط اول و یا خط مقدم این جنگ قرار گرفته اند و رزمنده ای که در خط اول است باید از پشت سر خود احساس امنیت کند و سلاح و امکانات لازم به وی برسد تا مبارزه و جنگ خود را ادامه دهد.

حجت الاسلام مازنی اضافه کرد: متاسفانه ما تا جایی که جنگ اقتصادی را فهمیدیم مفهوم جنگ روانی دشمن را متوجه نشدیم همچنین به رسانه‌هایی از جمله صداوسیما و فضای مجازی اهمیت لازم را نمی‌دهیم و به جای اینکه آنها را تقویت کنیم دست از حمایت بر می‌داریم بنابراین این موارد از جمله موضوعاتی است که از ضعف فرهنگی نشأت می‌گیرد.

عضو فراکسیون کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که به نسبت افزایش شبکه های خارجی شبکه های داخلی ما افزایش نداشته اند که باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم. همچنین شبکه‌های خارجی معاند همواره از ابزارهای جدید جنگ روانی استفاده می‌کنند به عنوان مثال در همین اغتشاشات ناشی از افزایش قیمت بنزین بی‌بی‌سی فارسی با تمام توان وارد این موضوع شد و به مردم آموزش می داد که چگونه با نظام مقابله کنند البته بی بی سی فارسی شبکه ای است که ادعای بیطرفی دارد و مدعی است که اخبار را راست و درست مخابره می‌کند اما به صورت پست و نازل به این موضوعات پرداخت. بی بی سی فارسی تلاش کرد تا از اعتراض بحق مردم سوءاستفاده کند. حتی بی‌بی‌سی فارسی تلاش می کرد تا مردم را راهنمایی کند که مردم چگونه در کشور دست به تخریب بزنند. بنابراین این یک نمونه ای است که نشان می‌دهد رسانه های معاند با تمام ظرفیت خود پای به میدان گذاشته و در جنگ روانی هزینه می‌کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید از تمام ظرفیت های خود در جنگ رسانه‌ای دشمن استفاده کنیم .در حال حاضرما با تمام ظرفیت خود در جنگ رسانه ای دشمن حاضر نشدیم و نیاز است بودجه و ساختار شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما که می‌توانند در مقابل شبکه‌های معاند قد راست کنند، تقویت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین