کد خبر: ۶۳۹۲۷۹
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
عده‌ای در مشهد و قم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند؛

حرم مطهر رضوی مملو از زائر؛ در قم و مشهد چه خبر است؟

علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های مکرر حرم مطهر رضوی مملو از زائر می‌باشد. همچنین در قم، عده‌ای هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و با رفت‌وآمد‌های زیاد در خیابان‌ها و حتی برگزاری تجمعات برخلاف توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

از مشهد خبر می‌رسد در داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی این شهر هیچگونه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده وجود ندارد و فروشندگان با نصب دست‌نوشته‌هایی از مردم خواسته‌اند در این خصوص سؤال نکنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ انتظار اینست که مسئولین قبل از اینکه این شهر به کرونا آلوده شود هرچه سریعتر این محصولات را به مشهد برسانند. همچنین علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های مکرر حرم مطهر رضوی مملو از زائر می‌باشد که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لازم است در این زمینه هم تدابیری اندیشیده شود.

حرم مطهر رضوی مملو از زائر؛ در قم و مشهد چه خبر است؟

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، همچنین در قم، عده‌ای هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و با رفت‌وآمد‌های زیاد در خیابان‌ها و حتی برگزاری تجمعات برخلاف توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم می‌گوید از روز یکشنبه (امروز) از خروج افراد مشکوک به کرونا از شهر قم جلوگیری می‌شود. به گفته وی، همکاران دانشگاه علوم پزشکی قم در خروجی‌های شهر قم مستقر و با تب‌سنج، افراد را کنترل خواهند کرد و از خروج افراد دارای علائم کرونا جلوگیری خواهد شد و این قبیل افراد، قرنطینه خواهند شد.

در قم چه خبر است؟

روزنامه شرق نیز در گزارشی از وضعیت قم نوشته است: اگر در سال‌های اخیر با بلایای طبیعی دست‌و پنجه نرم می‌کردیم که بلافاصله بعد از وقوع، سیل همدلی‌ها را به‌سوی مناطق مصیبت‌زده در‌پی داشت، در جدیدترین نسخه مصیبتی که در حال تجربه آن هستیم شاهد مردم‌گریزی از مردم مصیبت‌زده هستیم. دیگر مثل سیل لرستان و زلزله کرمانشاه خبری از وانت‌وانت اقلام جمع‌آوری‌شده ازسوی مردم برای اعزام به شهر‌های مصیبت‌زده نیست و اغلب مردم سعی می‌کنند خودشان را از محل حادثه دور کنند.

این وضعیتی است که قم و چند شهر که سطح بالایی از درگیری با کرونا را دارند، با آن دست به گریبان‌اند. قم اولین استانی بود که ابتلای به کرونا در آن رؤیت شد و بعد از گذشت بیش از ۱۰روز، این استان در کنار تهران بالاترین سطح درگیری را با این بیماری دارد. اما در این روز‌ها بیشترین اخباری که از قم به گوش می‌رسد، اختلاف نظر بر سر مسئله تعطیلی اماکن مذهبی و برگزارنکردن رویداد‌های مذهبی است؛ چنانکه شورای تأمین استان قم با برگزاری نماز جماعت در این استان مخالفت کرده بود، اما همچنان ویدئو‌هایی در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود که عده‌ای در حرم حضرت معصومه (س) در حال اقامه نماز هستند و این تصمیمات را اشتباه می‌دانند.

همچنین در‌حالی‌که نماز جمعه در شهر‌هایی مانند تهران و اصفهان و تبریز در این هفته برگزار نشده در قم که بالاترین سطح درگیری با این بیماری را دارد، روز جمعه عده‌ای پشت محل نماز جمعه نمازشان را اقامه کردند. اما با کنار‌گذاشتن این دست اخبار که مورد توجه رسانه‌هاست، بد نیست نگاهی به جریان زندگی عادی در قم بیندازیم. عباس که در شهرک شکوهیه در حاشیه قم کار می‌کند بزرگ‌ترین معزل این ۱۰ روز درگیری با کرونا در قم را شایعات و جریان نادرست اطلاع‌رسانی می‌داند.

او می‌گوید که وقتی با همکارانش در شهرک شکوهیه و دور از مرکز شهر مشغول کار هستند مدام از‌طریق اطلاع‌رسانی از شبکه‌های مجازی اخباری می‌شنود که آن‌ها را نگران می‌کند و می‌خواهند زودتر به خانه برگردند تا از اوضاع با خبر شوند. البته مدیریت مجموعه آن‌ها در این مدت بالاترین همکاری را با آن‌ها داشته و با بیشتر درخواست‌های مرخصی موافقت کرده و همچنین اعلام کرده که کسانی که علائم بیماری دارند می‌توانند بدون نگرانی به محل کار نیایند.

عباس همچنین درباره آمار‌های ابتلا در شهر می‌گوید که شایعات می‌گوید متوسط ۱۰ نفر در بیمارستان‌های قم فوت می‌کنند و آمار رسمی می‌گوید از ابتدای ابتلا تا کنون چیزی نزدیک به هفت نفر در قم فوت کرده اند که من نمی‌دانم باید به کدام‌یک از این‌ها اعتماد کنم. با این حال آنچنان که خودم پیگیری کردم سه نفر را در میان آشنایان و همکارانم می‌شناسم که در یک هفته گذشته بر‌اثر بیماری کرونا فوت کرده اند. یکی از آن‌ها کارمند یکی از بانک‌های قم بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت داشت و بعد از راهپیمایی با علائم بیماری مواجه شد، اما ماجرا را جدی نگرفت تا اینکه با اعلام رسمی شیوع بیماری و همچنین وخامت حال خودش به بیمارستان مراجعه کرد که به‌دلیل پر‌بودن ظرفیت بیمارستان پذیرفته نشد و جان باخت. عباس همچنین سری به قبرستان بهشت معصومه قم زده است.

حرم مطهر رضوی مملو از زائر؛ در قم و مشهد چه خبر است؟

جایی که در میان قمی‌ها مشهور شده تنها قبرستانی است که به دفن فوتی‌های ناشی از کرونا اختصاص یافته است. او می‌گوید در صحبت با کارکنان بهشت معصومه متوجه شده دو قطعه برای دفن بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که قطعه ۷۴ یکی از آن‌ها است.

اسماعیل یکی دیگر از اهالی شهر قم است که این روز‌ها به‌شدت نگران شیوع بیماری کرونا است. او بیشتر از همه‌چیز نگران پدر و مادر خودش است که از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند و ابتلا به کرونا برای آن‌ها بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. اسماعیل می‌گوید این روز‌ها بیشتر در خانه است و وظیفه تأمین مواد غذایی خانواده خودش و پدر و مادرش را هم برعهده دارد.

با این حال، در این مدت به‌دلیل شنیدن مدام اخباری درباره ابتلای اطرافیان نزدیکانش به کرونا و همچنین اخبار مرگ‌و‌میری که روزانه از آن مطلع می‌شود، به‌شدت نگران است. محمد یکی دیگر از اهالی شهر قم است که معتقد است بخش زیادی از مردم در قم ماجرای کرونا را در روز‌های اول جدی نگرفته بودند. او می‌گوید در روز انتخابات خیلی‌ها شیوع خبر کرونا را نه یک ماجرای واقعی که بیشتر ناشی از دعوا‌های سیاسی می‌دانستند و به همین دلیل چندان جدی با آن برخورد نکردند. همین مسئله شاید در گسترش شدید آن در روز‌های اولیه مؤثر بود. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد در قم با مسئله جدی‌تر برخورد می‌شود. در سراسر شهر بیلبورد‌های مختلف اطلاع‌رسانی درباره کرونا نصب شده است. در چند روز گذشته بسته‌های بهداشتی همراه با نامه وزیر بهداشت در خانه‌ها توزیع شد. همچنین تصاویری از عملیات ضدعفونی‌کردن شهر با ماشین‌های شهرداری منتشر شده که نشان می‌دهد تمهیدات جدی‌تری برای سلامت مردم شهر قم در نظر گرفته شده است. اما همچنان قرنطینه این شهر موضوعی است که درخواست افکار عمومی است و مورد مخالفت مسئولان کشور.

مصطفی یکی‌دیگر از اهالی قم است که با فرزند و همسرش سال‌هاست در این شهر زندگی می‌کند. او در کنار روایت‌های متعددی که از درگیری با این بیماری در چند روز اخیر دارد، از رفتار اهالی سایر نقاط ایران با قمی‌ها شکایت دارد و معتقد است قمی‌ها از همدردی نه‌چندان درخور سایر هموطن‌ها کمی دلگیرند و در‌حالی‌که مردم شهر با مصیبتی دردآور دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، به جای اینکه از سایر هموطنان همدردی ببینند بیشتر نیش و کنایه می‌شنوند. او همچنین می‌گوید البته شاید این خاصیت کروناست که باعث شده بر خلاف بلایایی همچون سیل و زلزله همه از مردم مصیبت‌زده گریزان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
3
91
این آقایان بودجه خوار دولتی اگر سرکار میرفتند و کار میکردند و زحمت میکشیدند و ...........
پاسخ ها
توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
چی بگم دوره سختی شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
238
19
بابا بس کنید این حرفا رو ائمه معصوم خودشان شفا دهنده بیماری هستند .به ایشان توسل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
من میگم کسی که توی این شرایط بخواد از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده کنه...... به معنای واقعی کلمه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
فرمودن پای شتر رو ببند بعد بگو توکل به خدا.مرد حسابی ما باید رعایت بهداشت بکنیم بعد از ائمه شفا بخوایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
سلام و درود خداوند بر ائمه معصوم (ع) - و لعنت خداوند بر دشمنان ائمه معصوم (ع)
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
از کجای اسلام یا کجای حرفهای معصومین اینطور استدلال کردی که میتونی خودت دستی دستی خودتو بندازی ته چاه بعد توسل کنی و نجات پیدا کنی ؟ کجای این تفکر و اعتقاد خالصانه که یکی از نتایجش شفاست اینو میگه که تو سر خود عمل میکنی و سر خود حرفی به گزاف میزنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
هر چیزی جای خودش رو داره
اگه قرار باشه ائمه شفا بدهن در زیر زمین هم باشی شفا رو خواهی گرفت
نیازی به رفتن به حرم در این شرایط نیست
کمی تفکر بر اساس آموزه های دینی نه بر اساس خرافات انگلیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
از قضای الهی به قدر الهی باید پناه برد بریم تو آتش بگیم خدا خودش کمک میکنه باین میگن عقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
162
18
صف نانوایی ها هم پر از آدم خطوط مترو و اتوبوسهای تندرو نیز پر از جمعیت فروشگاه هایی که آنرا دوساعته خالی میکنید پر از جمعیت راستی فقط در زیارتگاه ها کرونا میگیرید و در فروشگاه هایی که با حرص و ولع آنرا تخلیه میکنید کرونا خبری نیست ؟ ما که به حرفهای شما اعتنا نمی کنیم نه این که زیارات می رویم بلکه شما را راستگو نمی دانیم و به بهانه کرونا می خواهید از دین و زیارتگاه ها و مساجد و غیره انتقام بگیرید چون ما هم مسجد میرویم و نماز جماعت هم تعطیل است چون بهداشت محیط و شخصی جزو واجبات است اما شما بزرگنمایی میکنید ما شما را باور نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
تو حتما برو و بعدش هم برو پیش همفکرانت تا همگی با هم شفا بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
مردم اگر نان نخورند از گرسنگی میمیرند ولی اگر حرم برای جلوگیری از گسترش بیماری دو روز بسته شود امثال شما از گرسنگی میمیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
هرچی بدبختی توی مملکت هست از دست شما ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آره من هم فکر میکنم توطئه دشمن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
نظریه مورد تایید است.عناد غربگدایان با دین و مظاهر دینی و اماکن مقدس قابل درک است.انقلابیونی که پنجه در پنجه قلدران عالم می افکنند در این اماکن و مساجد پرورش یافته اند.غربگرایان بدانند که با این حرف ها تیشه به ریشه خود می زنند.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
ما بزرگنمایی میکنیم ؟ دنیا هم داره نسبت به این موضوع بزرگنمایی میکنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
انقلابیون وقتی میرفتن مسجد که کرونا نبود.اینو بفهم!بجای گنده گوئی کردن برو دستاتو بشور بچه جون.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ائمه هم، وقت جنگ هم شمیر به دست می گرفتند، هم کلاخود و زره می پوشند. کرونا نه مسلمون می شناسد و نه غیر مسلمون فقط رعایت بهداشت. در هر استانی که این ویروس وارد شده، واردکنندش آنو از قم آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ناشناس محترم16:46
صحبت از این نیست که با وجود بیماری نکات بهداشتی در رابطه با اماکن مقدس رعایت نشود بلکه صحبت از رفتار غیر عادی در زوم کردن برخی از روی اماکن مقدس است.و البته قطعا مدافعان دین و ایران در اینگونه اماکن پرورش یافته اند.
Farab
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
حاجی اینا دارن بزرگ نمایی میکنن.دمتون گرم برید واسه زیارت حال کنین.فقط نزارین کسی بیاد بیرون از حرم دشمن فکر میکنه ترسیدین.همونجا واستین دمتون گرم
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
1
59
لجبازی ,
با توصیه های بهداشتی متخصص ها .
با توصیه های سیایی متخصص ها .
با توصیه های اقتصادی متخصص ها .
............
خسارت اور عزتی, جانی , مالی مردم .
پاسخ ها
مهابادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
لجبازی در" فرهنگ منفی جاهلیت عرب ", ارزش است .
لجبازی در "اسلام" ضد ارزش است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
آقای لجباز
مراقب باش داری از آب گل آلود ماهی میگیری ها
ح
| Singapore |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
این برخورد مذبوحانه و انفعالی توام با سوءظن ،نشاندهنده احساس گناه وتقصیر، هست! والا چه دلیلی داره این همه جبهه گیری ولجاج!تیشه میگیری میزنی به ریشه خودت!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
3
82
خطوط اتوبوس و فروشگاهها مجبور هستید برید چون بکارتون نمیرسید . اما زیارت رو اگه دوهفته بعد برید مطمئن هستم هیچکدوم از امامان ناراحت نمیشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
امامان (ع) ناراحت نمی شوند ولی انهایی که سفره در انجا پهن کرده اند ناراحت می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
متولیان اماکن مقدس در قول و عمل به توصیه های بهداشتی تاکید کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باور بفرمایید چه بسا زیارت از راه دور مقبول می افتد اما از نزدیک بعضی وقت ها خیر. وقتی می گوییم السلام علیک یا عبا عبدا. فاصله ما تا کربلا چقدر هست.
حکم به العقل حکم به الشرع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
35
وقتی ..... حرم و نانوایی فرقی نمیکنه . تفاوت در نیاز و اولویت هست که نانوایی و صف وسایل بهداشتی در اولویته .
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
2
57
در دوره قاجار هم که وبا در عراق شایع شده بود با مخالفت از رفت و آمد به عراق باعث کشتار دهها هزار ایرانی شدند،
پاسخ ها
مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
لجبازی ناشی از" فرهنگ منفی جاهلیت" پبشینه تاریخی دارد .
لجبازی در "اسلام" نیست
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
46
2
تقدس زدایی رفتار یک عده اگاه یا نا اگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
تقدس زدایی که خود شما هم داری انجام میدی
تامل بفرمایید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
53
13
یه کم وجدانی به مساله نگاه کنید:
اون کسی که در این زمانه به زیارت امام رضا علیه السلام میره با اعتقاد به آن حضرت و دارالشفا بودن آن حرم، قدم به آن حریم مقدس میگزارد.
اونی هم که اعتقاد نداره اصلا نمیره.
پس سعی کنیم به اعتقادات همدیگر احترام بگذاریم و به افرادی که همچین شأنی برای آن مکان قائل اند کاری نداشته باشیم.
زیارت کردن آن ها به خودشان مربوطه. اون ها که اونجا میرند این ریسک را خریدند که ممکنه کرونا بگیرند، هرچند یقین دارند که در آن فضا به خاطر معنویت حاکم بر آن همچین اتفاقی رخ نمی دهد.
پس اونی که نگرانه نره و اونی که معتقده بره.
قضاوت دیگران هم در این مساله جایی نداره.
یادم میاد خود یکی از خدام افتخاری حرم امام رضا که از دکتران با سابقه این مملکت بود میگفت:
دو بار ضریح حضرت را آزمایش کردند، متوجه شدند درصد میکروب روی ضریح با آن همه زائر از درصد میکروب در اتاق عمل با آن همه پاکسازی کمتره.
خلاصه اینکه هرکس کار خودش را بکنه.
وزارت بهداشت هم که مصوبه میده حرم نرید، برای پیشگیری میده، خب اینکه میره یقین داره که اتفاقی نمیفته، پس به حرف بهداشت عمل نمیکنه
حالا واقعا نانوایی ها که ما هر روز نان شون را میخوریم چه قدر به این اصول بهداشتی پایبندند؟؟!
پس این امور معنوی را واگذار کنیم به اعتقادات هر شخص.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
نه دیگه نشد. این موضوع صرفا یک موضوع شخصی نیست که بخوای به اعتقاد کسی احترام بذاری یا نه بلکه تبعات عمومی داره. پس زیارتی که ضرر برای عمومی داره نمیتونه موضوع شخصی باشه و لذا نه تنها قابل احترام نیست بلکه مستحق برخورد و عتاب هست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آقا وحید،
به نظرم (تامل بفرمایید) داره درست میگه
چون تبعات عمومی که شما میگی یعنی چی؟
بابا این شخص که حرم میره مثل بقیه است که رستوران میرند، مغازه میرند، نانوایی میرند، ....
الان چندتا از اینا که از حرم برگشتن کرونا گرفتن؟!
حدود 30000 نفر فقط تو این 10 روز حرم حضرت معصومه را زیارت کردن، اما الان آمار رسمی مبتلا کرونا ها تو قم بیشتراز 200 تا نیست.
در حالی که در ظاهر باید کرونایی ها حداقل 100000 نفر در قم باشند، چون اون سی هزار تا هرکدام با چندنفر در ارتباط اند.
اما واقعا الان اینجویه؟!
اینجوری نیست.
برای بعضیا تو مشهد و قم، حرم رفتن مثل نان خریدن از نانوایی از ضرویاته.
خب بذار بره، میخوام چیکارش کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به شرطی که حرم رفتن آنها سبب شیوع ویروس در بین افراد دیگر نشود که حق الناس است. طبق روایات دفع خطر احتمالی عقلا واجب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتی بیماری بشدت مسریه باید جلوی ای افراد روگرفت تا با کارهای خطرسازشون برای دیگران ایجادمشکل نکنند
همه باید باهم دست بدهیم برای ریشه کنی این بیماری
درسالهای بعد دراسنادی نظیر ویکی لیکس منتشر خواهد شد که امریکا یا اسراییل وانگلیس برای نبرد با چین وکشورهاز شرق اسیا این ویروس را مهندسی کرده اند
ما باید باهوشیاری نقشه های انها را پوچ کنیم و الان هوشیاری برااین است که از تجمعات واماکن عمونی دوری کنیم تا باعث انتقال ویروس نشویم وگرنه مرگ حق است همه را روزی فراخواهدگرفت اما یکی با سرعت رفتن دیوانه وار خودکشی میکند ویکی بعلت کهولت سن میمیرد.آیا بین این دو فرقی نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
40
وقتی دین سلیقه ای تفسیر میشود همین بلبشور ی است که شده!.مگر امامان علیهم السلام وقتی خود شان مریض میشدند خودشان را شفا می دادند یا به طبیب مراجعه میکردند ،.،؟ا امیرالمومنین علیه السلام چرا طبیب را برای معاینه سر ضربت خوردشان قبول کردند!؟،، برای اینکه درسی باشد تا قوانین حاکم بر هستی را که پروردگار وضع کرده اند برسمیت بشناسیم والا ایشان می دانستند که شهید خواهند شد!؟ و در واقع طبیب لازم نبود!
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
برادر این موضوع شخصی نیست که به اعتقادات هم احترام بگذاریم یا نه . این یک موضوع عمومی هست و تبعات عمومی داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
27
کی میخوایم از دوران جاهلیت خار ج بشیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
54
والله دیشب یه کلیپ دیدم که یکی در حال لیسیدن ضریح بودن که مثلا اینجا شفا میده و مریض نمیکنه
نمیدونم سطح جهل و حماقت چقدره تو این جماعات ولی بعید میدونم دین موافق چنین کارهایی باشه و در آیات قران هم بارها به بلا اشاره شده و حفظ جان و صحت مهمترین وظیفه دینی است
این جماعت با کی لجبازی میکنند الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آن کسی که ضریح را می لیسد یک آدم ....می باشد که بویی انسانیت و اسلامیت ندارد چرا که ضریح را به بزاق دهنش آلوده میکند و جان دیگران را به خطر می اندازد و هر چه سریعتر باید دستگیر و مجازات شود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
48
آن کسی که ضریح را می لیسد و همه چیز را ببازی گرفته و به انتشار ویروس کمک می کند را دستگیر و محاکمه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
پرداختن مکرر به موضوع درست نیست
ال یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتی بعضی بزرگان اخلاق در قدیم توصیه مکتوب وشفاهی در ارشیو ها دارند .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
33
پلیس امنیت ملی باید این ادم را دستگیر کند و ببرد یک بیمار کرونایی را هم در کنارش قرار بدهد تا نتیجه مشخص شود وجلوی این بلبشو بازی گرفته شود لابد در چین وسایر کشورها هم این مریضی امده تا جلو دینشان را بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
29
10
مسئولان متولی اماکن مقدس بطوریکه که مصاحبه ها گفته اند به رعایت بهداشت مقید هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اشتباه منفی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
1
31
یه چند وقتی توصیه های پزشکی را انجام بدیم به جایی بر نمی خوره، بعد از گذر از این شرایط هر کس حکومت مستقل خود را دوباره ایجاد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
3
15
آنچه عقل به آن حکم می‌کند شرع نیز به آن حکم می‌کند و آنچه شرع به آن حکم می‌کند عقل نیز به آن حکم می‌کند. رعایت توصیه های بهداشتی با دیندار بودن منافات ندارد. النظافة من الایمان همانطور که مراجع نیز گفتند عمل به توصیه های پزشکان برای ما حجت است.
ولی اگر کسانی در این شرایط می‌خواهند دین را بی منطق جلوه دهند و عقده گشایی کنند دیگر بحث دیگری است.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
52
7
خداروشکر فرصت خوبی پیش اومده تا بتونید علیه مذهب و مذهبی ها قلم فرسایی کنید.


بترسید از روزی که تشت رسوایی شما بر زمین بخورد و .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
حنابعالی هم بفرما بلیس. ما خوشحال میشیم.
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
1
55
هیچ بلایی بدتر از جهل نیست....
پوینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
39
استیضاح مدیرانی که با وزارت بهداشت در کنترل بیماری همکاری نکردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اینا مدیر نیستند. گردن کلفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
14
ایکاش این ویروس واگیردار نبود هر کس درهر مکان دوست داشت می رفت وبه هیچکس هم مربوط نبود ولی این یک ویروس کشنده وبد قلق است ویروسش تا چند روز درهمه سطوح می ماند بنابراین برهمه واجب است که اگر کاری ندارند کمترذ از خانه خارج شوندتا کمتر مردم درگیر شوند وهم خودشان در امان بماند واگر حتی کسی سلامتی خودش برایش مهم نیست باید به احترام به سلامتی دیگران هم که شده رعایت کند هریک نفر را کهدرگیرکنید خدا می داند چه دردسری برای خانوادهاش واینده بازماندگانش وپرسنل محترم پزشکی وپرستاری ایجاد می کنید مطمئن باشید هر گونه سهل انگاری وهر گونه خدمت برای انکه سی که زنده بماند فراموش نخواهد شد وبرعکس برای هرکس هم که دچار مشکل شود هیچ وقت سهل انگاریهای بعضیها را نادیده نخواهند گرفت وانهارا تا ابد نخواهند بخشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
23
اسلام از خشکه مقدس ها ضربه خورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
5
7
فیلم کسی که پنجره فولاد را لیس می زند در کنار مورد حمایت لندن منتشر شده است اما افتاب جرات بیان و اطلاع رسانی در این رابطه را ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خوب که چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
31
5
این کامنت گذارانی که اینقدر نگران زیارت هستند احتمالا به جای صدا و سیما شبکه های من و تو و بی بی سی نگاه می کنند این فتنه هم میگذرد و سیاهی به زغال میماند مواظب باشید ویروس لاابالیگری و بیدینی نگیرید که اگر مردید این شبکه ها نجاتتان نمیدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
1
21
خودكشي گناه كبيره مگه نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
1
35
این آقایان متحجر یادشون رفته مثل کسی رو که داشت کشتی رو سوراخ می کرد و می گفت قسمت خودمه!!!

این مسائل نه احترام به عقیده است و نه روشن فکری!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
6
14
خب الحمد لله امروز مجری رادیو می گفت اون اقایی که به ضریح لیس می زده از شیعیان انگلیسی بوده است . حالا موافقان این انسان کم عقل چه توجیهی دارند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
13
از رییس جمهور محترم عاجزانه درخواست میکنم دستوردهند سریعا مرزهای بلاخص شرقی رو دیوار کشیده و مرزهای عزیزمان را تحت کنترل در اورند چون یک ماه آینده که کرونا به هندوستان وبنگلادش و میانمار سرایت کرد عمق ماجرا نمایان خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
14
بایدبه هموطنان بگویم که اسلام منافی عقلانیت نیست در
اسلام منافی عقلانیت نیست.درآذربایجانغربی اولین فردمثبت به کرونایک خانم 50ساله زائرحرم حضرت معصومه (س)بودند
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
1
16
خدایا به حق مقربان درگاهت به این جماعت کمی عقل عطا بفرما.
چون ائمه هم در زمان جنگ با امکانات جنگی به مصاف دشمن می رفتند و در کنار این از خدا مدد می خواستند. کرنا نه نامسلمون نه مسلمون و نه فرقه ای دیگر می شناسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
14
امان از دست خرافات
راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
1
17
در مسئله کرونا هم اعتقاد به بستن در حرم نداشته و اتفاقآ زیارت و بوسیدن را باعث بهبود می میدانند همان طوریکه در زمانی استفاده از دوش حمام و حتی تلفن را جایز نمی دانستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
10
یه بار به دنیا بیای، اونم آسیا-خاورمیانه-ایران تازه اونم تو این دوره زمونه، بازم به کرونا 2 درصد احتمال داره بگیریم.
رضا
|
United States of America
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1
2
دو چیز را پایانی نیست : یکی جهان هستی و دیگری حماقت انسان

ای خدا این جماعت چرا این طور رفتار می کنند. ائمه زمان بیماری به پزشک مراجعه می کردند. وقتی محیط و تجمع باشد امکان افزایش آلودگی بالاست شما مسئول هستی اگر مریض باشی و یا مریضی را بگیری و پخش کنی در جامعه.

اگر خود امام حسین (ع) زنده بودند و بیماری کرونا بود مزار حضرت علی (ع) بود ورود به مزار را جرم اعلام می کردند تا خوب شدن وضعیت جامعه.

مقداری فکر کنید اگر حرم نروید یکی دو ماه هیچ اتفاقی به ایمان شما نمی افتد.
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
3
در روایت آمده است که علی علیه السلام در پای دیواری نشسته بود، متوجه شد که دیوار شکسته است و ممکن است فرو ریزد، فورا برخاست و از آنجا دور شد. مردی اعتراض کرد که از قضاء الهی می گریزی؟ یعنی اگر بنا باشد تو بمیری خواه از کنار دیوار خراب فرار کنی یا فرار نکنی خواهی مرد و اگر بنا نباشد صدمه ای به تو متوجه گردد باز هم در هر صورت محفوظ خواهی بود، بنابراین فرار از زیر دیوار شکسته چه معنی دارد؟ حضرت در پاسخ وی فرمود: «افر من قضاء الله الی قدره؛ از قضاء الهی بسوی قدر الهی فرار می کنم ) این سخنان جاهلیت مانند جنگ صفین که انسان های خشک که ادعای مذهبی داشتن امام علی را فروختن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
2
همون وضعی که مشابهش رو کلا دانش اموختگان این دو قبلا برای کل کشور ایجاد کردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین