کد خبر: ۶۳۹۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

کودکان به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: کودکان نیز ممکن است به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند و باید پیشگیری در دستور کار باشد اما مرگ‌ومیر در این گروه سنی خیلی به‌شدت افراد مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیست.
کودکان به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

جبار پرهیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کرونا ویروس عامل ۱۵ تا ۲۰ درصد موارد سرماخوردگی در حالت عادی در جامعه است، اظهار کرد: هر از چند گاهی تغییر ماهیتی در ژنوم کرونا ویروس ایجاد و منجر به بروز اپیدمی‌هایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های این اپیدمی‌ها را در گذشته نیز داشتیم، تصریح کرد: در سال ۲۰۰۲، بیماری سارس را داشتیم که منشاء آن ویروس کرونا بود که جهش پیدا کرد و در ادامه باعث بیماری در انسان‌ها شد و مرگ‌ومیرهایی را به همراه داشت. این بیماری بعد از مدتی از طبیعت ناپدید شد. بعد از آن در سال ۲۰۱۲ بیماری مرس را داشتیم که منشاء آن هم ویروس کرونا بود.

رئیس بیمارستان کودکان طالقانی گرگان بیان کرد: اپیدمی که این روزها با نام " کووید ۱۹" ایجاد شده نیز به دلیل تغییر ماهیت ویروس کرونا و انتقال آن از خفاش یا مورچه‌خوار به انسان بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس‌ها قابلیت انتظار بسیار فراوانی دارند، هیچ کشوری از این بیماری در امان نیست. هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که می‌تواند جلوی ورود این ویروس را بگیرد. باید با بالابردن سطح آگاهی جامعه، از شدت عوارض و اپیدمی این بیماری جلوگیری کنیم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان خاطرنشان کرد: درصد مرگ‌ومیر افراد مبتلابه این بیماری حداکثر ۲ درصد است که خیلی کمتر از دو بیماری مرس و سارس است. افرادی هم که از این بیماری فوت می‌کنند دارای شرایط خاصی هستند و در گروه‌هایی نیز زیاد بیماری مرگ‌ومیر ندارد. کودکان ممکن است به این بیماری مبتلا شوند و باید پیشگیری در دستور کار باشد اما مرگ‌ومیر کودکان خیلی به‌شدتی که در بزرگسالان خصوصاً افراد بالا ۷۰ سال و یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل سرطان، نارسایی کلیه، بیماری تنفسی و مواردی که داروی خاص مصرف می‌کنند، نیست.

پرهیز با تأکید بر اینکه احتیاطات لازم در افراد دارای شرایط خاص باید بیشتر باشد، گفت: با توجه به اینکه هنوز برای این بیماری واکسن و داروی خیلی مؤثری کشف نشده، باید بیشتر در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری تلاش داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین