کد خبر: ۶۳۹۸۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
ویروس کرونا تا کنون باعث مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر در جهان شده است

کشور‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا چه کرده‌اند؟

در چین، ووهان و سایر شهرها در هوبی تحت قرنطینه قرار دارند. کارخانه‌ها و اداره‌ها تعطیل شده و مردم در خانه‌ها طبق دستور دولت باقی مانده‌اند. تنها یکی از اعضای خانواده اجازه دارد هر سه روز یک بار برای خرید مواد غذایی از خانه خارج شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- از ممنوعیت سفر تا لغو مراسم عمومی با حضور جمعیت بالا و قرنطینه اجباری و مسدود کردن مسیرهای ورودی و خروجی شهرها از جمله اقداماتی بوده‌اند که کشورهای مختلف جهان برای مهار ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دولت چین در اقدامی موثر ۵۰ میلیون نفر از شهروندان آن کشور در استان هوبی را با هدف مهار شیوع و انتقال ویروس کرونا تحت قرنطینه اجباری قرار داده است. در ایتالیا که بدترین نقطه اروپا از نظر شیوع کرونا محسوب می‌شود، مسیر ورود و خروج به ۱۲ شهر بسته شده و محدودیت سفر برای ۲۷ میلیون نفر نیز اعمال شده است. فرانسه کشوری که در آن ۱۳۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و دو مورد مرگ بر اثر آن مشاهده شده، موزه لوور را تعطیل کرده و برگزاری تجمعات با بیش از پنج هزار نفر جمعیت را نیز ممنوع اعلام کرده است‌.

کشور‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا چه کرده‌اند؟

لغو مسابقات و مراسم ورزشی

ژاپن از ورود تماشاگران برای تماشای مسابقات اسب سواری جلوگیری کرده است و ماراتن توکیو نیز اخیرا بدون حضور تماشاگر برگزار شد. نگرانی‌هایی در ژاپن درباره احتمال برگزاری المپیک تابستانی توکیو وجود دارد. همچنین، ممکن است ماراتن لندن نیز لغو شود‌. طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده قرار بود این رقابت ورزشی ماه آینده برگزار شود. برگزاری مسابقه راگبی میان ایرلند و ایتالیا نیز به تعویق افتاده است.

تعطیلی مدارس

در هنگ کنگ مدارس از ژانویه تا آوریل برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا تعطیل شده‌اند. مدارس ژاپن نیز به مدت دو هفته تعطیل شده‌اند. در بریتانیا ۳۵ مدرسه تعطیل شده‌اند. ممکن است در آینده نزدیک تعداد مدارس بیشتری نیز در آن کشور تعطیل شوند‌.

محدودیت سفر

بسیاری از کشورها از جمله امریکا پذیرش مسافر از کشورهای با حجم بالای شیوع کرونا را ممنوع یا محدود کرده‌اند؛ از جمله درباره پذیرش مسافر از ایتالیا و چین. در بریتانیا نیز بریتیش ایرویز و چند خط هوایی دیگر پروازهای خود به مناطق پرخطر شیوع کرونا را لغو یا محدود کرده‌اند.

ماسک‌های صورت و کنترل دمای بدن

در کره جنوبی که دومین کشور از نظر وسعت شیوع کرونا محسوب می‌شود، در فروشگاه‌ها کارکنان از ماسک صورت استفاده می‌کنند.

در کره شمالی افراد پیش از ورود به فروشگاه باید از نظر درجه دمای بدن کنترل شوند. در چین منشاء ویروس، سخت‌گیرانه‌ترین قوانین به اجرا درآمده‌اند و میلیون‌ها نفر حق خرید از فروشگاه‌ها را ندارند. در فروشگاه‌هایی نیز که خدمات رسانی صورت می‌گیرد، ربات‌ها درجه دمای بدن افراد را چک می‌کنند. همچنین، در چین برخی از مغازه‌داران از سیستم پرداخت بی‌سیم برای فروش کالاها استفاده می‌کنند تا خریدار مجبور به نزدیک شدن به آنان نباشد. همچنین، از ربات‌ها برای سرو غذا در هتلی قرنطینه شده در شرق چین استفاده شده است.

کشور‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا چه کرده‌اند؟

کنترل رانندگان

کره جنوبی با بیش از چهار هزار مورد ابتلا به کرونا از ایست‌های بازرسی خیابانی برای چک کردن وضعیت رانندگان استفاده می‌کند. اقدام مشابهی در لندن و ادینبرگ صورت گرفته است.

ضدعفونی خیابان‌ها

چین و کره جنوبی از ضد عفونی کردن خیابان یا اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده شیمیایی برای از بین بردن ویروس استفاده کرده‌اند.

تانک‌ها، پهپادها، خودروهای آب‌پاش، کارکنان انسانی و ربات‌ها برای استریلیزه‌کردن اماکن عمومی در این کشورها به کار گرفته شده‌اند اما مشخص نیست که این اقدام تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد.

قرنطینه اجباری

در چین، پلیس در خیابان افراد مظنون به کرونا را بازداشت کرده و به اردوگاه‌های قرنطینه اجباری انتقال می‌دهد.

شهرهای قرنطینه شده

در چین، ووهان و سایر شهرها در هوبی تحت قرنطینه قرار دارند. کارخانه‌ها و اداره‌ها تعطیل شده و مردم در خانه‌ها طبق دستور دولت باقی مانده‌اند. تنها یکی از اعضای خانواده اجازه دارد هر سه روز یک بار برای خرید مواد غذایی از خانه خارج شود.

در ایتالیا مسیر ورود و خروج یازده ناحیه در لومباردی و ونتو مسیرهای ورود و خروج بسته شده است.‌ پلیس در ۳۰ کیلومتری مسیر ورودی این مناطق مستقر شده است محدوده قرمزی که اجازه ورود و خروج از آن وجود ندارد‌.

کشور‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا چه کرده‌اند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
1
16
کشورهای جهان به پزشکان گوش دادند وکمکشان کردند ولی اینجا باید پزشکان گوش کنند!
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
14
تنها یکی از اعضای خانواده اجازه دارد هر سه روز یک بار برای خرید مواد غذایی از خانه خارج شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
13
اگر روز اول قم رو قرنطینه کرده بودن شیوع بیماری بسیار کمتر از الان بود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اجازه قرنطینه شدن مانع نشده بودند بفرمایی بهتره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین