کد خبر: ۶۳۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹

کرونا در قم؛ دفن برخی قربانیان با نظر خانواده تا اعلام نتیجه آزمایش تعویق می‌افتد

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان های شهرداری قم، گفت: پیکر برخی فوت شدگان در قم تا مشخص شدن نتیجه آزمایش کرونا نگهداری می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم علی رمضانی در گفت و گویی، با اشاره به تفاوت تدفین اموات ناشی از کرونا (و یا مشکوک به کرونا و همچنین بیماران تنفسی حاد) با دیگر متوفیان اظهار داشت: به درخواست خانواده برخی از فوت شدگان، پیکرهای این افراد برای چند روز تا زمان مشخص شدن نتیجه تست کرونا در سردخانه نگهداری می‌شود، چرا که تدفین متوفیانی که نتیجه تست منفی دارند به صورت عادی صورت می گیرد.

کرونا در قم؛ دفن برخی قربانیان با نظر خانواده تا اعلام نتیجه آزمایش تعویق می‌افتد

رمضانی تاکید کرد: جان باختگان کرونای قم فقط در بهشت معصومه و با رعایت دستورهای بهداشتی و شرعی دفن می‌شوند و اجازه دفن آن‌ها در هیچ یکی از آرامستان‌های دیگر قم داده نمی‌شود به همین دلیل نتیجه آزمایش کرونا می تواند در نحوه تدفین برای خانواده ها مهم باشد.

وی ادامه داد: در صورت منفی شدن نتیجه آزمایش کرونا روند تدفین فرد متوفی به صورت عادی انجام خواهد شد و در غیر این صورت به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، محدودیت های و سخت گیری های بسیاری در این زمینه اِعمال می شود.

این مقام شهرداری قم همچنین با اشاره به انتشار تصویری از غسالخانه بهشت معصوم در شبکه های اجتماعی و تشویش اذهان عمومی به واسطه انتشار این فیلم، گفت: پیکرهای نمایش داده شده در فیلم به دلیل درخواست خانواده ها در محل بهشت معصومه تا زمان قطعی شدن نتیجه آزمایش کرونا نگهداری شده است.

وی ادامه داد: این فرد از نیروهای داوطلبی بوده که برای کمک به نیروهای بهشت معصومه در حال فعالیت بوده است.

رمضانی با بیان اینکه ورود و خروج افراد به این محل کاملا تحت کنترل است، افزود: تذکرهای لازم به فرد خاطی داده شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم ساعتی پس از انتشار فیلم منتشر شده از غسالخانه بهشت معصومه قم در فضای مجازی کشور، از دستگیری عامل این فیلم خبر داد، در این فیلم که در روزهای گذشته بازنشر فراوانی در شبکه های اجتماعی کشور داشته است، تصاویری از غسالخانه بهشت معصومه قم نمایش داده شده است که در آن مدعی شده تمام اجساد این غسالخانه را متوفیان کرونا تشکیل می دهند.

علی‌رضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور، افزود: تعداد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا در کشور از روز گذشته تاکنون ۵۲۳ نفر است و ۱۲ نفر نیز در این مدت فوت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ۲۹۱ نفر نیز بهبودیافته داریم، گفت: بیشترین استان‌های درگیر ویروس کرونا در کشور، استان‌های تهران، قم و گیلان هستند. در قم و گیلان میزان بهبودیافته و بستری‌شده برابری می‌کند.

همچنین به گفته کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از مجموع ۵۲۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در کشور، ۲۲۵ نفر در استان تهران، ۶۲ نفر در قم، ۵۳ نفر در گیلان، ۲۳ نفر اصفهان، ۱۸ نفر مرکزی، ۱۸ نفر قزوین، ۶ مورد خراسان رضوی، هشت نفر استان فارس، یک نفر کرمانشاه، ۱۲ نفر مازندران، ۱۰ نفر البرز، هفت نفر هرمزگان، ۱۲ نفر خوزستان، یک نفر سیستان و بلوچستان، چهار نفر آذربایجان غربی، دو نفر ایلام، سه نفر خراسان جنوبی، دو نفر کرمان و یک نفر در استان یزد به‌طور قطعی به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین