کد خبر: ۶۴۶۰۷۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
علم‌الهدی گفته "تمدن نجات‌بخش، تمدن نوین اسلامی است"

علم‌الهدی: کرونا، دنیا را متوجه خدا کرد/ وقایع کرونا از علائم ظهور امام زمان است

خطیب جمعه مشهد با اشاره به این نکته که کرونا، دنیا را متوجه خدا کرد، گفت: کرونا که پیش آمد، بسیاری از بی‌خداها متوجه خداوند شدند و حتی برخی بت پرستان اقدام به ریختن بت‌های خود در دریا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در ششمین هفته تعطیلی نماز جمعه سراسر کشو، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه تصویری جمعه 22 فروردین‌ماه، نکاتی را در خصوص حرکت بشر به سمت منجی خواهی و توجه به تمدن نوین اسلامی، بیان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، متن خطبه به شرح زیر است:

السلام علیکم و رحمت‌الله

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله و اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمد صلی‌الله علی وآله عبده و رسوله

اوصیکم عبادلله و نفسی به تقوه الله

اَلْسَّلامُ عَلَیْکَ یا داعی اللهِ و رَبّانِیَّ آیاتِهِ، اَلْسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللهِ وَ دَیّانَ دینِهِ، اَلْسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ اللهِ وَ ناصِرَ حَقِّهِ؛ تقارن امروز را با نیمه شعبان، میلاد مسعود حضرت بقیه الله فی الارضین ارواحنا فداه، به شما برادران و خواهران عزیز و عزیزانی که در هنگام استقرار نماز جمعه مقید به این فریضه الهی بودید، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

آیت‌الله علم‌الهدی: کرونا، دنیا را متوجه خدا کرد/ تمدن نجات‌بخش، تمدن نوین اسلامی است

نیمه شعبان امسال با همه خصوصیاتی که از نظر محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، بسته بودن درهای حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام) و تعطیلی جوامع، مجامع و جشن‌های پرشور همه‌ساله داشت، اما یک نیمه شعبان پرهیجان، آکنده ازعشق‌ها و دل‌بستگی‌ها به وجود اقدس بقیه الله از مردم ولایت مدار ما جلوه پیدا کرد و بسیار نیمه شعبان شیرین، حساس و لذت‌بخشی بود.

نیمه شعبان خاص و پرهیجان

این هیجاناتی که در شب از درون خانه‌ها و منازل و پشت‌بام‌ها با چشمان اشک‌بار بلند شد و فریاد زدند محبوب و معشوق خودشان، پناه و بزرگ‌ترین مرجع زندگی خودشان امام زمان (علیه‌السلام) را و از طرفی نیز این جشن‌های خیابانی پرهیجانی که در خیابان‌های مشهد مقدس صورت گرفت طی چند شب به مناسبت این ایام، دسته‌های جشن و شادی به راه افتاد، این‌ها همه‌اش از یک شیرینی و حلاوت و جلوه عشقی برخوردار بود که این نیز یک نیمه شعبان خاص و بیش ازبسیاری از سال‌ها در مقام تعظیم شعائر وجود مقدس امام زمان در شهر و استان ما و در همه مملکت جلوه داشت.

در بین تمام این مناظر، یک منظره تلخ و شیرینی در مشهد داشتیم که ازیک ‌طرف د‌خراش بود و ازیک‌طرف جلوه عاشقانه خاصی داشت؛ در نزدیکی نیمه‌های شب و نزدیک به سحر، مردم دل آکنده از عشق به امام زمان (علیه‌السلام) و مردم متدین و متعبد پناهنده به حریم مقدس ولایت امام هشتم (علیه‌السلام)، در خیابان‌های اطراف حرم آنجایی که مشرف به گنبد مطهر بود درحالی‌که درجه سرما زیر صفر بود و بارش برف نرمی هم وجود داشت، در دل آن سرما ایستاده بودند و با چشم گریان به محضر مقدس امام هشتم (علیه‌السلام)، این میلاد مسعود را تبریک می‌گفتند و با این شکل، به مبارک باد امام رضا (علیه‌السلام) آمده بودند.

این منظره تلخ ازاین‌جهت که چرا باید مجبور بشویم برای حفظ سلامت مردم، عزیزان ما در حرم را ببندند و مردم برای مبارک باد به امام هشتم در ولادت مهدی عزیزشان، در خیابان، در دل سرما و زیر بارش برف نرم قرار بگیرند؛ اما شیرین ازآن‌جهت که دلدادگی مردم به ولایت امام هشتم (علیه‌السلام) و امام زمان (علیه‌السلام) و عشق و عبودیت خاص مردم در شب نیمه شعبان که شب احیا بود، در این شکل جلوه پیدا کرد و این نشان از یک عشق، اعتقاد و عبودیت خاص دلدادگان امام رضا (علیه‌السلام) را نمایش داد.

امیدوارم عزیزان ما در ستاد ملی مقابله با کرونا با آن اعتقاد و ایمان و عشقی که به اهل‌بیت دارند، بنشینند و سر مسئله بازگشایی حرم مطهر مقداری فکر کنند، شاید با پروتکل‌های خاصی که در نظر می‌گیرند، بشود در درگاه امام هشتم(علیه‌السلام) به روی شیعه باز شود و مردم از نزدیک در این عتبه مقدسه، عشق و دلدادگی خودشان را به امام رضا(علیه‌السلام) ارائه دهند.

آستان قدس رضوی از یک تولیت با تدبیر و مسؤولان با مدیریت بالایی برخوردار است که هر نوع دستورالعملی برای این آستان از ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود با هر محدودیتی در حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و برقراری لوازم پیشگیری از این بیماری، بسیار لذت‌بخش است؛ به برکت امام زمان(علیه‌السلام)، این بیماری در سراسر کشور رو به نزول گذاشته، در استان ما و شهر مشهد نیز خوشبختانه هم آمار فوتی‌ها و هم آمار مبتلایان در حال نزول است.

توجه بقیة‌الله به شیعیان و دوستدارانشان

این‌طور نیست که امام زنده حی و ناظر بر حال ما، شیعیان خود را رها کنند، آنان را در چنگ گرفتاری‌ها و بلیات تنها بگذارند، حضرت به شیعه، دوستان، ارادتمندان و عاشقانی که این‌گونه عشقشان را به حضرت بروز می‌دهند، توجه دارند.

مرحوم سید بن طاووس نقل می‌کنند که شبی در سامرا به حرم مشرف بودم، شب تاریک بود به زیارت سرداب مقدس رفتم، کسی غیر از من در آنجا به عبادت و نماز مشغول نبود، از گوشه سرداب صدایی شنیدم که به درگاه خدا عرضه می‌دارد «اَللّهُمَّ اِنَّ شیعَتَنا مِنّا خُلِقُوا مِنْ فاضِل طینَتِنا وَ عَجِنُوا بِماءِ وِلایَتِنا اَللّهُمَّ اَغْفِرْ لَهُمْ مِنَ الذُّنُوبِ ما فَعَلُوهُ اِتّکالاً بوَلایَتنا...»، به درگاه خدا عرضه می‌دارد خدایا، شیعیان ما از خود ما هستند، گلشان با آب ولایت ما عجین شده است، شیعیان ما گناهان و معاصی مرتکب شده‌اند، در مقام آمرزش و نجاتشان اعتقاد به عشق ما و اتکال به ولایت ما دارند، خدایا این گناهانشان را بیامرز و در روز قیامت ما را متولی حساب‌وکتاب شیعیانمان قرار بده، پرونده شیعیان را به دست خودمان بده، هرکجا نقص و خلاء ای وجود دارد، با اعمال خودمان آن را پر کنیم و بر روی جرایم آنان قلم قرمز بکشیم؛ گفت این صدا از گوشه سرداب بلند بود و من این صدا را شنیدم که ظاهراً صدای امام زمان (علیه‌السلام) بود.

حضرت به‌هیچ‌وجه دوستان، شیعیان و عاشقان دل آکنده در عشق خودشان را نه در دنیا در چنگ بلیات و مصیبت‌ها گرفتار می‌بینند و رها می‌کنند و نه در آخرت در برابر حساب‌وکتاب پروردگار آنان را رها خواهند کرد، امیدواریم عنایات امام زمان از ما قطع نشود کما این‌که با عنایت امام زمان و توجه بقیه الله این بیماری رو به کاهش گذاشته و این ویروس منحوس ان‌شاءالله در حال زوال است.

توجه بشریت به خدا، نتیجه حوادث آخرالزمانی

این مسئله‌ای که به‌عنوان علائم ظهور معروف هست، قضایایی در بعضی روایات و نقل‌ها وجود دارد، اما این علائم چنانچه مجموعه این قضایایی که به‌عنوان علائم ظهور است بررسی کنیم، جوهره‌اش یک واقعیت است و آن این است که حوادث آخرالزمان، مردم را بیشتر متوجه خدا می‌کند یعنی آدم‌های بی‌خدا را به خدا معتقد می‌کند و آدم‌هایی که متوجه اسلام و واقعیت‌های اسلام و امتیازات آن را نمی‌داند، متوجه می‌شوند.

کرونا که پیش آمد، چنین نقشی داشت، بسیاری از بی‌خداها متوجه خدا شدند، در برخی از رسانه‌های فضای مجازی، بخشی از هندوها و بت‌پرست‌های هند را نشان می‌داد که به خاطر ناامیدی از خداهای سنگی و چوبی خودشان، بت‌ها را در کامیون گذاشتند و در دریا ریختند، از اعتقاد به سنگ و چوب جماد به‌عنوان یک موجودی تحت عنوان خدا یا مقرب خدا ناامید شدند و به خدا توجه کردند.

دنیا در جریان کرونا، متوجه تمدن نوین اسلامی شد

دنیا در این جریان متوجه تمدن نوین اسلامی شد با این خصوصیتی که از مردم ما دید در همه عرصه‌ها و اقشار، در آن عزیزانی که در حوزه درمان و پزشکی مجاهدانه فعالیت کردند، عزیزانی که با حرکت‌های جهادی وارد عرصه شدند و به دیگران رسیدند، تمام مشاغل، کار و فعالیت‌های روزمره خودشان را در خدمت درمان این مرض و پیشگیری از بیماری قرار دادند که در هیچ کجای در دنیا جز بعضی کشورهای اسلامی که مسلمانان ناب بودند، جای دیگر سابقه نداشت و نمونه‌اش در دنیا بی‌نظیر بود، دنیا این تمدن عزیز اسلامی را با چشم خودش مشاهده کرد و بیشتر متوجه این نقطه شد که تمدن نجات‌بخش بشر و شایسته انسانیت، تمدن اسلامی است.

با این جوهره‌ای که در حوادث آخرالزمان به‌عنوان علائم ظهور وجود دارد، می‌توانیم بگوییم این پیش آمدی که رخ داد، خودش یکی از علائم ظهور امام زمان (علیه‌السلام) است.

ان‌شاءالله خداوند متعال عنایت و توجهات خاصه آن حضرت را در همه حالت‌ها شامل حال ما بفرماید و مشمول دعای خیر آن حضرت قرار بگیریم و هرچه زودتر چشمان ما را به جمالش روشن کند و سایه پر برکت مقام معظم رهبری به‌عنوان حجت امام زمان تا ظهور آن حضرت بر سر ما مستدام بماند.

والسلام علیکم و رحمت‌الله

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
93
نماز جمعه که تعطیله جناب آفتاب کجا ایشون پیدا کردید!؟
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
الحمدلله کرونا در ایران سیر نزولی داره. سپاس از مدافعان سلامت
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حداقل دو خط اول را میخواندی بعد اظهار فضل میکردی"در ششمین هفته تعطیلی نماز جمعه سراسر کشو، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه تصویری جمعه 22 فروردین‌ماه، نکاتی را در خصوص حرکت بشر به سمت منجی خواهی و توجه به تمدن نوین اسلامی، بیان کردند."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
2
41
در زمان کنونی مردم دنیا متوجه خدا در بالاترین حد ممکن از ابتدای خلقت هستند البته اگر دلواپسان بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
دلواپس بودن به مراتب بهتر از غرب زده بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
1
32
ان قدیما می کفتند اگر 13نفر انسان صالح در جهان باشد امام زمان ظهور می کنه اما حالا ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
30
حرف یک عالم باید مستند و با مدرک باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
1
7
حرف زدن در دوره کرونایی خودش شجاعت میخواهد الان یک تعداد مدافع سلامت داریم و یک تعداد مدافع جان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
12
وجود و یاد خدا همیشه همراه انسان است و ربطی به کرونا ندارد.
ولی کرونا به ما اموخت از خداوند انتظار رحمت داشته باشیم و لاغیر و تا حدی باعث خرافه زدایی نیز گردید و ارزش علم را به یاداور شد
فریده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
18
با وجود کرونا مردم خوب متوجه شدند که نقش هر صنف در پیشرفت و موفقیت مملکت جقدر است
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
2
18
مردم ۴۰ ساله که متوجه شدن که اینها جز دروغگویی کاری بلد نیستند ولی وقتی ثروت کشوری در حد ایران بیفته دست یک مشت دزد و گدا دیگه کاری از ملت برنمیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
1
13
اصلا كرونا از علايم ظهور باشه خب كه چي؟چه دردي رو دوا مي كنه؟
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
2
15
آنچه کرونا به‌ارمغان‌اورد نشان دادن برتری علم بر جهالت بود، فدارکاری بر خودخواهی، ارجعیت منافع ملی بر منافع فردی و گروهی بود. چرا روحانیون برای تقویت روحیه مریضان بر بالین آنها نمیروند تا از بخشش خداوند بگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
تا زمانی که آمریکا رو کد خدا ببینی وضع همینه مشکل بعضیا همینه از یک کشور وحشی که تو کار خودش مونده انتظار کمک دارند در صورتی که کشورهای پیشرفته بخاطر صنایع خودشون قوی شده اقتصادشون نه با توهم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
1
5
اقای علم الهدی متاسفانه حرفهاش دل انسانها را به درد میاره،که فکر میکنه انسانها خدا رافبول ندارند،واینکه امام زمان هیچ کس نمیدونه چگونه وچرا وعلت ظهورش چیه؟واین را خدا میداند وبس،ما اعمالمون را درست کنیم خدا راضی باشه،ما خوبی را باید از خودمون شروع کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
درحقیقت این کرونا بود که خدا را متوجه دنیا کرد، مثل اینکه خدا یادش رفته بود این دنیایی را که آفریده باید به دست آدمهای با صلاحیت بسپارد تا خوب اداره اش کنند!. حیف که نشد!.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین