کد خبر: ۶۴۶۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

چگونه آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص دهیم؟

یک متخصص عفونی راههای تمیز آلرژی فصلی و بیماری کرونا را تشریح کرد.
چگونه آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص دهیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

فصل بهار زمان شیوع حساسیت فصلی است و در حال حاضر به دلیل همزمانی با شیوع کرونا، علائم این دو می تواند باهم اشتباه گرفته شود،که در این راستا دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به علائم هر دو بیماری با اشاره به علائم حساسیت فصلی آلرژی افزود آلرژی زمینه ارثی و خانوادگی دارد و فرد ممکن است سال‌های متمادی خود یا از اعضای خانواده درگیر این بیماری باشند که معمولاً آلرژی در فصل های بهار و پاییز در برخی افراد ممکن است در تمام طول سال درگیر باشند.
دکتر موسوی با بیان اینکه آلرژی با عوامل محیطی همچون گرد و غبار، عطریات و بوی تند، مصرف ادویه و ترشیجات و غذاهایی با طبع گرم تشدید شود، تصریح کرد: عطسه، سرفه خشک، خارش چشم از علائم آلرژی است و حساسیت فصلی معمولا دستگاه تنفسی فوقانی ازجمله گلو چشم و بینی را درگیر میکند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به علائم کرونا ویروس تصریح کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است و ارتباطی به وراثت ندارد و شایع ترین علامت آن تب بوده و ریه انسان را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر تب، سرفه های خشک، ضعف و بی حالی، سردرد، اختلال بویایی و چشایی از دیگر علائم بیماری کرونا است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بیماری کرونا و حساسیت های فصلی، هم پوشانی مشترکی از جمله سرفه های خشک، سوزش و خارش گلو دارند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در آلرژی تب و ضعف و بی حالی وجود ندارد و شایع‌ترین علامت کرونا تب و بی حالی است، موارد افتراق بسیاری نیز بین این دو بیماری وجود دارد که با شرح حال بالینی فرد به راحتی قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: راههای تشخیص و درمان این دو بیماری نیز متفاوت است چرا که فرد مبتلا به کرونا پس از ۱۰ـ۱۴ روز درمان و سپری کردن دوران نقاهت بهبود می یابد اما فردی که حساسیت فصلی دارد ممکن سالیان متمادی با این بیماری درگیر باشد.

این متخصص عفونی تاکید کرد: شهروندان با رعایت الزامات بهداشتی تا حد ممکن از منازل خود خارج نشوند و با در خانه ماندن مانع شیوع هر چه بیشتر کرونا در جامعه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین