کد خبر: ۶۵۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
تبلیغات

آموزش کاشت سبزی خوردن در باغچه

از سبزی‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، مانند بیماری‌های مربوط به قلب و عروق و یا دستگاه گوارش استفاده می‌شود. به جهت فیبر بالایی که در اکثر سبزیجات وجود دارد، استفاده از آن‌ها در سفره‌ها باعث کاهش وزن افراد نیز می‌شود. از این رو کاشت سبزی تازه در باغچه خانه می‌تواند همه این مزیت‌ها را با هم برای شما فراهم آورد.
آفتاب‌‌نیوز :

آموزش کاشت سبزی خوردن در باغچه یکی از آموزش‌های بسیار جذاب و دوست داشتنی است که هر کسی یک بار هم که شده دوست دارد آن را امتحان نماید. کاشت بذر سبزیجات تازه در باغچه خانه و استفاده از سبزی‌های تازه بعد از رسیدن محصول، به قدری جذاب است که طعم آن‌ها را نیز زیر زبان لذیذ و دلچسب می‌نماید؛ اما آیا واقعاً می‌توانیم این رویای دوست داشتنی را به واقعیت تبدیل کنیم؟ خرید بذر سبزیجات اولین قدم برای داشتن سبزیجات تازه در باغچه است. اگر در خانه خود باغچه کوچکی دارید و یا فضایی مانند تراس و یا پشت بام در اختیار دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید، هرچه سریعتر به فروشگاه اینترنتی اطلسی‌ها رفته و بذر سبزی‌های مورد علاقه خود را دست چین کنید.

خواص انواع سبزیجات

با شناخت انواع بذر سبزیجات می‌توانید خواص هر کدام از آن‌ها را بدانید و مطابق با نیازی که دارید، برای خرید اینترنتی بذر سبزی مورد نظر خود اقدام کنید. خرید بذر سبزیجات هم اگر به قصد کاشت آن‌ها در باغچه خانه باشد، جذابیت‌های خاص خود را دارد. از سبزی‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، مانند بیماری‌های مربوط به قلب و عروق و یا دستگاه گوارش استفاده می‌شود. به جهت فیبر بالایی که در اکثر سبزیجات وجود دارد، استفاده از آن‌ها در سفره‌ها باعث کاهش وزن افراد نیز می‌شود. از این رو کاشت سبزی تازه در باغچه خانه می‌تواند همه این مزیت‌ها را با هم برای شما فراهم آورد. انتخاب بذر مرغوب نیز محصول نهایی را برای شما به بهترین شکل به عمل خواهد آورد. برای داشتن سبزیجات تازه در سفره خود بایستی همین الان اقدام نمایید.

آموزش کاشت سبزی خوردن در باغچه

نیاز‌های اولیه کاشت بذر سبزیجات

فروش بذر سبزیجات در فروشگاه اینترنتی اطلسی‌ها همراه با آموزش‌های لازم می‌باشد. از این رو علاقه‌مندان به کار‌های کشاورزی و کاشت سبزی‌ها در باغچه خانه می‌توانند از این آموزش‌های رایگان استفاده نمایند. قبل از خرید بذر سبزی همچنین لازم است تا کاربران با نیاز‌های اولیه کاشت آن‌ها نیز آشنا باشند تا بتوانند سبزیجات مورد نظر خود را به بهترین شکل برای خود رقم بزنند. آب، خاک، نور، رطوبت و نحوه نگهداری نیاز‌هایی هستند که در کاشت بذر سبزی از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشند. کاشت بذر سبزی با آماده سازی بستر مناسب و خاک آغاز شده و با آبیاری به اندازه و نگهداری اصولی به محصول ختم می‌شود. البته در صورت شناخت انواع بذر سبزیجات بایستی با نحوه کشت هر یک از آن‌ها نیز به صورت مجزا آشنا شوید؛ زیرا کشت هر بذر برخی ویژگی‌های مخصوص به خود را نیز دارا می‌باشد.

روش کاشت سبزی خوردن

ریحان

بذر سبزی ریحان یکی از انواع بذر‌های بسیار حساس به دما است که برای رشد هم نیاز به دمای هوای مناسب و هم دمای خاک مناسب دارد. گرما از اصلی‌ترین شرایط رشد این بذر در خاک باغچه است از این رو برای کشت بذر سبزی ریحان حتماً باید زمان مناسبی از سال را انتخاب نمایید. بهترین زمان برای کشت بذر سبزی ریحان در اواسط فصول گرم است. برای رشد بهتر بذر‌ها در خاک باغچه هم بهتر است بذر ریحان را در پارچه خیس و با آب ولرم تا زمان جوانه زنی نگه دارید و سپس جوانه‌ها را بکارید.

شاهی

شاهی یکی از سبزی‌های فوق‌العاده پرطرفدار برای ما ایرانی‌ها است. برای کاشت بذر سبزی شاهی شما نیاز به فراهم نمودن محیطی با رطوبت مناسب هستید. این نوع از بذر سبزی در محیط‌های مرطوب رشد بهترین از خود نشان می‌دهد از این نظر در انتخاب خاک بستر آن نیز باید دقت کنید که شرایط حفظ رطوبت را در آن ایجاد نمایید. برای کشت بذر شاهی در خاک باغچه می‌توانید از خاک‌های رسی هم استفاده کنید. از این گذشته بذر شاهی از جمله بذر‌هایی است که نیاز آبی بالایی هم دارد.

تره

بذر سبزی تره از جمله بذر‌هایی است که بیشتر از هوای گرم با هوای خنک و معتدل تطابق نشان می‌دهد. فصول بهار و پاییز بهترین شرایط دمایی را برای رشد تره فراهم می‌آورند. برای رشد بهینه تره هم بایستی دقت داشته باشید که برگ‌های آن را در چند نوبت و در زمان مناسب بچینید. این کار باعث می‌شود تا شما هم محصول بهتر و هم محصول بیشتری داشته باشید. برای آماده سازی خاک بستر بذر تره هم از خاک‌های سبک، آهکی و هوموسی و البته غنی از مواد معدنی بهره ببرید.

تربچه

بذر تربچه یکی از انواع بذر سبزی است که رشد بسیار سریعی داشته و در کمتر از ۲۰ روز می‌توانید محصولات خوشمزه و مفید آن را بچینید؛ اما اگر به فکر داشتن تربچه در همه فصول سال هستید بایستی در فصل‌هایی که دمای هوا مناسب نیست از گلدان برای کاشت آن بهره ببرید. یک نکته بسیار مهم در کاشت بذر تربچه آبیاری آن در زمانی است که برگ‌های آن ظاهر می‌شوند. در این شرایط اگر آب زیادی به تربچه بدهید، دیگر خبری از میوه آن نبوده و تنها برگ تربچه را درو خواهید نمود.

جعفری

کشت بذر سبزی جعفری به دلیل خواص بسیار عالی و درجه یکی که برگ‌های این سبزی هم برای بدن و هم در علم پزشکی دارد، ا طرفداران زیادی برخوردار بوده و برای هر منطقه‌ای لازم است. بذر جعفری برای رشد نیاز به زمان زیدی دارد. تقریباً زمان لازم برای جوانه زنی بذر جعفری با رشد کامل برخی از سبزیجات مانند تربچه برابری می‌نماید. از این رو اگر به فکر کشت بذر جعفری هستید بایستی هر چه زودتر اقدام نمایید. از این گذشته در فصول سرد نیز اجازه دهید تا زمان یخبندان‌های سخت تمام شود.

پیازچه

پیازچه هم از جمله سبزیجاتی است که بذر آن به دمای سرد حساس بوده و نمی‌تواند رشد خوبی در فصل‌های سرد در خاک باغچه داشته باشد. برای رشد بذر پیازچه نیاز به فراهم نمودن دمای محیطی ۲۱ تا ۲۷ درجه هستید. از این رو یا فضای مناسبی در خانه و گلخانه و یا فصل مناسبی از سال در خاک باغچه برای کاشت آن انتخاب نمایید. این بذر‌ها در ۵ تا ۱۰ روز سر از خاک برداشته و بعد از آن نیاز آبی سبزی نیز کاهش می‌یابد و با یک تا ۳ بار آبیاری در هفته می‌توانید پیازچه‌های خوشمزه خود را کشت کنید.

نعنا

بذر سبزی نعنا از جمله بذر‌هایی است که در دل خاک مقاومت بسیار بالایی دارد و از این رو در مکان‌هایی که یک بار نعنا کاشته باشید تا ۴ سال بعد هم امکان رشد مجدد بذر‌ها از دل خاک وجود خواهد داشت. این بذر برای رشد نیاز به آب و هوای معتدل دارد و خیلی نباید آن در هوای داغ تابستان انتظار رشد نعنا داشته باشیم. نعنا‌های خود را می‌توانید در فصل پاییز و یا بهار کشت کنید. در این فصول دما به اندازه مناسبی برای رشد بذر و سبزی نعنا می‌رسد.

ترخون

ترخون نیز به جهت طعم دهی بالایی که در غذا‌ها ایجاد می‌نماید، یکی از انواع سبزی‌های عالی برای کشت است. بذر سبزی ترخون را می‌بایست در فصل بهار کشت کنید. اوایل بهار تا اواخر این فصل بهترین فرصت برای رشد سبزی ترخون در آب و هوای ایران است. این گیاه برای رشد نیاز به نور زیادی دارد. همین امر باعث می‌شود تا در فصول سرد خیلی پرورش آن در خاک باغچه مناسب نباشد. برای کشت ترخون می‌توانید از خاک برگ و یا ورمی کمپوست برای غنی سازی خاک باغچه بهره‌مند شوید.

گشنیز

گشنیز یکی از انواع سبزیجات است که هم برای خام خوری و هم برای استفاده در انواع غذا‌ها می‌توان از آن بهره برد. بذر سبزی گشنیز برای رشد نیاز به خاک غنی دارد. در وهله اول در هنگام آماده سازی باید دقت کنید تا حتماً خاک باغچه را به اندازه کافی زیر و رو کنید تا شرایط مناسب برای رشد بذر‌ها فراهم آید. تا قبل از جوانه زنی هم باید دقت کنید که اجازه خشک شدن خاک را ندهید. داشتن رطوبت مناسب در خاک برای رشد این بذر‌ها کاملاً ضروری است. از این رو برای فراهم نمودن بستر شرایط مناسبی را در نظر بگیرید.

برای تهیه تمامی بذر‌های سبزی خوردن، خاک و کود مناسب سبزی کاری به سایت اطلسی‌ها به نشانی https://www.atlasiha.com مراجعه فرمایید.

منابع:

ویکی‌پدیا

اطلسی‌ها

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین