کد خبر: ۶۵۶۳۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
هفت کارشناس گردشگری پیش‌بینی کردند؛

آینده سفر و گردشگری در دوران پساکرونا چگونه خواهد بود؟

در دوران پساکرونا شاهد رونق سفر‌های داخلی و درون کشوری خواهیم بود. همچنین، بسیاری از اعضای طبقه کارگر که برای کار به کشور‌های دیگر سفر کرده بودند به کشور مبداء باز می‌گردند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- سفر و گردشگری از جمله حوزه‌هایی هستند که در دوران پساکرونا برای همیشه دچار تغییر و تحول خواهند شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "فارین پالسی" در گزارشی پیش‌بینی هفت کارشناس را در این باره منتشر کرده است.

آینده سفر و گردشگری در دوران پساکرونا چگونه خواهد بود؟

"فارین پالسی" با اشاره به تاثیر کرونا بر روی گردشگری و سفر می‌نویسد: "در آستانه تابستان قرار داریم و شیوع کرونا کماکان ادامه دارد. با این حال، لغو محدودیت‌های سفر در حال اجرایی شدن هستند. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مرز‌های داخلی‌شان را باز می‌کنند و برنامه‌ریزی برای باز کردن مرز‌ها به روی گردشگران خارجی از ماه جولای در حال انجام است. سنگاپور و چین اجازه سفر مسافران میان دو کشور را به شرط منفی بودن تست کرونای مسافران صادر کرده‌اند و از اپلیکیشن‌های ردیابی و شناسایی مبتلایان به کرونا استفاده می‌کنند. ایسلند نیز اجازه سفر مسافران را صادر کرده است. البته از مسافران تست کرونا در فرودگاه گرفته می‌شود. با این وجود، هنوز هم فرودگاه‌ها شبیه شهر ارواح هستند و خلوت به نظر می‌رسند. بسیاری از هتل‌ها به دلیل افت صنعت گردشگری در دوران شیوع کرونا در مرز ورشکستگی قرار دارند و رستوران‌ها و آژانس‌های کرایه خودرو خلوت‌تر از همیشه هستند. این موضوع باعث بیکاری بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جهان شده است. بسیاری از تور‌های گردشگری لغو شده اند و برنامه خانواده‌ها برای ملاقات با یکدیگر نیز لغو شده‌اند".

در ادامه هفت کارشناس درباره تغییرات حوزه سفر و گردشگری نظرات‌شان را با "فارین پالسی" در میان گذاشته‌اند:

۱- جیمز کرابتری: فروپاشی سفر باعث تغییرات در بلندمدت خواهد شد

این موضوع باعث تغییر در سفر و لذت بردن از زندگی در بلند مدت خواهد شد. به احتمال زیاد مناطق امن و با قابلیت قرنطینه سریع در آینده نزدیک در بسیاری از کشور‌ها در نظر گرفته خواهند شد؛ دستکم تا زمانی که واکسنی برای مقابله با کرونا پیدا شود. این مناطق امن معمولا بین دو کشور خواهند بود برای مثال، بین کره جنوبی و چین یا بین آلمان و یونان. با این حال، در کشور‌های فقیر و کم‌تر توسعه‌یافته مدیریت بحران کرونا با دشواری همراه خواهد بود. برای مثال، در هند و اندونزی روند بهبود اوضاع دشوارتر خواهد بود. این موضوع بر روند سفر افراد تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال، بسیاری از کهنسالان دیگر رغبتی برای سفر نخواهند داشت.

۲- ویوک وازوا: کرونا باعث حرکت سریع‌تر ما به سوی آینده می‌شود

اکنون چت کردن از طریق اسکایپ برای مردم به امری متداول تبدیل شده است شیوع کرونا سبب شده تا ما سریع‌تر از قبل به سوی آینده حرکت کنیم این حرکتی بی‌بازگشت است. در آینده شاهد استفاده بیش‌تر از ویدئو کنفرانس و فناوری‌های ارتباطی مدرن خواهیم بود. دیدار ما با اعضای خانواده‌مان و سفر‌های ما به حوزه واقعیت مجازی انتقال خواهند یافت.

۳- الیزابت بکر: سفر برای بسیاری غیر قابل کنترل خواهد شد

ظرف مدت یک شب بسیاری از کشور‌های جهان از مناطقی با قابلیت جذب گردشگر بالا به مناطقی بدون گردشگر تبدیل شدند. ساکنان آن مناطق با آسمان پاک تر، هوای بهتر و بهبود وضعیت سلامتی‌شان در نبود انبوه گردشگران مواجه شدند. کاهش گردشگر به معنای کاهش زباله‌ها و کاهش آلوده شدن محیط زیست است. البته کاهش گردشگر به معنای کاهش درآمد حاصل از صنعت گردشگری خواهد بود و این موضوع سبب می‌شود تا سفر برای تعداد کم‌تری از افراد مقرون به صرفه باشد.

در این میان، برخی دولت‌ها سیاست‌هایی را برای سفر‌های داخلی تنظیم خواهند کرد تا درآمد گردشگری را با استفاده از گردشگران بومی و داخلی کسب کنند و گردشگران را وادار به حفاظت از محیط زیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند کرد. گروه دیگری از دولت‌ها برای جذب گردشگر بیش‌تر و کسب درآمد به ارائه مشوق‌هایی، چون تخفیف هتل ها، خطوط پرواز و عرضه بلیت‌های ارزان‌تر برای احیای صنعت گردشگری خواهند پرداخت. در این میان، مسافران مقصد‌هایی را برای گردشگری انتخاب خواهند کرد که نظام بهداشتی پیشرفته‌تر و دولت‌هایی پاسخگوتر دارند.

۴- الکساندر دو ژونیاک: آزادی سفر به امری حیاتی در دوران پسا کرونا تبدیل خواهد شد

هنوز برای پیش‌بینی درباره آینده سفر و صنعت گردشگری زود است. با این وجود، مسلما ارتباط میان پرسنل مسافرتی در حین سفر کاهش خواهد یافت، ضد عفونی‌سازی تقویت خواهد شد، دمای بدن افراد بیش‌تر چک خواهد شد و به فاصله گذاری اجتماعی توجه بیشتری می‌شود. البته به دلیل آن که فاصله گذاری اجتماعی را نمی‌توان تا حد کافی در پرواز‌ها رعایت کرد استفاده از ماسک اجباری خواهد شد. امید است که مقوله حیاتی سفر با تدابیر دولت ها، ارتقای سیستم بهداشتی و کسب تجربه توسط مسافران بهبود یابد.

۵- جیمز فالوز: ما فراموش می‌کنیم که سفر تا چه اندازه اصلی بنیادین برای زندگی مدرن بود

به دلیل سریع و در دسترس بودن سفر در دوران پیشا کرونا مردم اکثرا فراموش کرده بودند که آزادی جابجایی و سفر در آن دوره تا چه اندازه مولفه‌ای اساسی در زندگی مدرن بود. دانشجویان و اساتید می‌توانستند برای شرکت در برنامه‌های آموزشی به نقاط مختلف جهان سفر کنند و افراد مختلف می‌توانستند با اعضای خانواده‌شان در کشور‌های مختلف دیدار کنند و یا در مراسم تشییع جنازه، ازدواج و فارغ التحصیلی آنان شرکت کنند. اکنون این مولفه کلیدی زندگی مدرن یعنی سهولت ارتباط و دسترسی آسان انسان‌ها به یکدیگر از بین رفته است.

۶- رولف پاتس: شاهد رونق سفر‌های داخلی در کشور‌ها خواهیم بود

در دوران پساکرونا شاهد رونق سفر‌های داخلی و درون کشوری خواهیم بود. همچنین، بسیاری از اعضای طبقه کارگر که برای کار به کشور‌های دیگر سفر کرده بودند به کشور مبداء باز می‌گردند.

۷- پیکو لیر: ما شاهد ادامه سفر خواهیم بود چرا که حس کنجکاوی بشر توقف ناپذیر است

مسلما هزینه سفر و هراس در طول سفر افزایش خواهد یافت. با این حال، جهانی شدن روندی مداوم است که نمی‌توان آن را متوقف کرد. کنجکاوی فرهنگی امری توقف ناپذیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
2
اکر سری به رستورانهای شهر بزنید متوجه میشوید که کرونا شکست خورده !!!
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
1
شاید این هشداری به نابرابری دهشتناک اقتصادی است که سرمایه ها را از اهداف وافراد وکشورهای خاص به سمت رفاه برای همه انسانها در جهان سوق دهد که اگر سفر برای کشورهای توسعه یافته یک امر عادی اما برای میلیاردهای دیگری از جهان یک حرکت اشرافی ، ودستیابی به حداقلها ناممکن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین