کد خبر: ۶۵۰۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

تنگی نفس گردشگری ایران به دلیل شیوع کرونا/ دولت ایران برای احیای گردشگری در دوران پسا کرونا باید چه کند؟

"دو هفته پس از شیوع کرونا در ایران شغل‌ام را از دست دادم. آژانس مسافرتی‌ای که من در آن مشغول به کار بودم موقتا تعطیل شده است. این آژانس قادر به پرداخت حقوق کارکنان‌اش نبود. آژانس کوچکی بود که منابعی برای ادامه کار و درآمدزایی برای چندین ماه نداشت".
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- امروز صنعت گردشگری ایران به دلیل شیوع کرونا در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است. سایت "آسیا تایمز" درباره تاثیر شیوع کرونا بر صنعت گردشگری ایران می‌نویسد: "صنعت گردشگری ایران که به دلیل تحریم امریکا علیه اقتصاد آن کشور در وضعیت دشواری قرار گرفته بود اکنون با شیوع کرونا به شدت دچار تنگی نفس شده است. برخی کارشناسان معتقدند صنعت گردشگری ایران به دلیل بحران بهداشتی و درمانی اخیر در خطر فروپاشی قرار گرفته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "بنفشه تهرانی" یکی از ۱۳ هزار راهنمای تور در ایران است که به دلیل شیوع کرونا شغل‌اش را از دست داده است. او به "آسیا تایمز" می‌گوید: "دو هفته پس از شیوع کرونا در ایران شغل‌ام را از دست دادم. آژانس مسافرتی‌ای که من در آن مشغول به کار بودم موقتا تعطیل شده است. این آژانس قادر به پرداخت حقوق کارکنان‌اش نبود. آژانس کوچکی بود که منابعی برای ادامه کار و درآمدزایی برای چندین ماه نداشت".

تنگی نفس گردشگری ایران به دلیل شیوع کرونا/ دولت ایران برای احیای گردشگری در دوران پسا کرونا باید چه کند؟

"آسیا تایمز" در ادامه می‌نویسد: "در خبر‌ها آمده بود که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران از دولت آن کشور درخواست کمک ۲۴۵ میلیون دلاری فوری برای احیای آن صنعت را کرده است. دولت این درخواست را رد کرد و با ارائه وام ۱۶۰ میلیون ریالی با بهره ۱۲ درصدی به کارکنان این حوزه موافقت کرد. فعالان حوزه گردشگری می‌گویند این وام ناکافی است. برخی از راهنما‌های تور می‌گویند از این برنامه حذف شده‌اند چرا که فاقد قرارداد ثابت بوده‌اند و شغل‌شان نیمه رسمی قلمداد شده است‌".

"بابک نوین" مدیر کافه و هاستلی در تهران درباره شدت بد بودن وضعیت گردشگری در ایران در تعطیلات نوروز می‌گوید: "در ایام نوروز، ما هیچ مشتری‌ای نداشتیم به جز دانشجویان خارجی معدودی که به دلیل لغو پرواز‌های بین المللی مجبور به اقامت چند روزه در ایران شده بودند. بحران کرونا به شدت از درآمد کافه کاسته و تعداد مشتریان به یک پنجم میزان سابق کاهش یافته است‌".

این سایت با اشاره به این که تنها در ماه‌های فوریه و مارس گذشته، ۶۴ میلیون دلار ضرر مالی بر آژانس‌های مسافرتی وارد شده است می‌نویسد: "متین لشکری" وبلاگ نویس در زمینه سفر در ایران می‌گوید برای دوران پسا کرونا دولت باید کماکان به حمایت از صنعت گردشگری، توسعه زیرساخت‌های مرتبط با آن و تسهیل روند صدور روادید برای اتباع کشور‌های مختلف ادامه دهد. او می‌گوید آنچه فعالان حوزه گردشگری واقعا به آن نیاز دارند ثبات به خصوص ثبات اقتصادی است. "بنفشه تهرانی" می‌گوید صنعت گردشگری برای رونق نیازمند توافق دیگری مشابه توافق هسته‌ای و کاهش محدودیت‌ها است. همچنین، او می‌گوید توسعه پرواز‌های مستقیم از پایتخت‌های اروپایی به ایران پس از برجام خبر خوبی برای صنعت گردشگری ایران بود، اما پس از تحریم‌های امریکا این روند متوقف شد. تهرانی امیدوار نیست به این زودی‌ها گردشگران خارجی، ایران را به عنوان مقصد سفر خود تعیین کنند‌".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین