کد خبر: ۶۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

سرنوشت شوم مهمانان یک "عروسی"...

"یادتون هست وقتی بچه بودیم می‌گفتین انشالله عروسیتون، حالا عروسیمونه تشریف بیارین"، همین یک جمله روی کارتِ دعوت، شور و احساس یک فامیل را تحریک می کند و عمه و خاله و عمو و دایی و بچه هاشان و کلی فامیل دور راه می‌افتند تا یک عروسی پرشور برگزار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

همه با کارت دعوت می‌آیند، اما این وسط یک مهمان ناخوانده هست که همینطور سرش را پایین انداخته و دعوت نشده، همراه مهمانان وارد سالن عروسی می شود.

این مهمان ناخوانده که از وجود این همه میزبان به شعف آمده، هر جای سالن که دلش بخواهد می‌رود و با هرکس که دوست داشته باشد سر یک میز می نشیند و تا آخرین ساعات پایانی شب دست در دست مهمانان به رقص و پایکوبی می پردازد!

با پایان گرفتن عروسی و راهی شدن عروس و داماد به خانه بخت، همه به خانه‌هایشان برمی‌گردند و این مهمان ناخوانده هم همراهشان به خانه می‌رود!

آثار هم خانه شدن با این مهمان ناخوانده، چند روز بعد خود را نشان می‌دهد و همه چیز با کمی تب، عطسه و یا سرفه شروع می‌شود. خوشی های عروسی چند ساعته پایان گرفته و حالا درد و مصیبت‌های چند روزه تازه شروع می‌شود.

کرونا بعد از چند روز ماندگاری در بدن مهمانان عروسی، حالا شروع به قدرت نمایی می کند. حال خیلی از مهمان‌ها رو به وخامت می گذارد و خیلی هاشان در خانه بستری می شوند. تعدادی از مهمان ها حالشان هر روز بدتر می شود و به ناچار در بیمارستان بستری می شوند

این میان حال برخی از بزرگان فامیل بعد از چند روز مقابله با این مهمان ناخوانده وخیم شده و توانشان را از دست می‌دهند و روی همان تخت بیمارستان جان داده و تسلیم مرگ می شوند.

به گزارش ایسنا، این سرنوشت شوم و واقعی مهمانان یک عروسی است که این روزها در گوشه گوشه کشور مدام تکرار می‌شود. عروسی‌هایی که برای چند ساعت خوشی و دورهمی برگزار شده و بعد از چند روز هرکدام به چندین مجلس عزا تبدیل می شوند.

نمونه یکی از همین عروسی‌های تلخ که چند روز نگذشته به مجلس عزا تبدیل شد، در آذربایجان غربی اتفاق افتاد. عروسی‌ای که با ابتلای پدر و مادر عروس و داماد به کرونا و مرگ این چهار نفر در نهایت به چندین مجلس عزا تبدیل شد.

در ماجرای مشابه و در عروسی دیگری در اراک، عروس به همراه چند تن از اعضای فامیل درگیر کرونا شده و این میان مادر داماد پس از چند روز بستری در بیمارستان در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

نمونه های این عروسی‌ها این روزها در کشور فت و فراوان است و همه فراموش کرده اند که کرونا مهمان ناخوانده تمام این مجالس خواهد بود و عروسی‌ای را از قلم نمی‌اندازد.

دکتر سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماریها مرکز بهداشت استان کرمانشاه هم در گفت و گو با ایسنا، وجود این مهمان ناخوانده را در عروسی های کرمانشاه تایید می کند و می گوید: بارها گزارشاتی داشته ایم که بعد از برگزاری یک مراسم عروسی، تعداد زیادی از مهمانان به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی افزود: کرونا در تجمعات به شکل چشمگیری منتقل می شود و برگزاری یک مراسم عروسی یا عزا فرصت خوبی برای ویروس، جهت انتخاب میزبانان جدید است.

شاه آبادی تصریح کرد: در شرایط شیوع کرونا برگزاری مراسم عروسی و عزا می‌تواند حداقل حکم مرگ چند نفر از مهمانان را امضا کرده و تعداد زیادی از آنها را راهی بیمارستان کند.

وی افزود: از همه افراد می خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان از برگزاری چنین مجالسی که با وجود کرونا پایانی جز بیماری و مرگ ندارد، جدا خودداری کنند.

... واقعا چند ساعت جشن و شادی می‌ارزد به از دست دادن عزیزانمان و این درد و رنج و این عذاب وجدان ابدی.

برگزاری مجلس عروسی آرزوی هر زوج جوانی است و آرزوی هر پدر و مادری برای فرزاندانشان، اما با وجود کرونا این روزها، این آرزوی شیرین می تواند در نهایت به کابوسی دردناک تبدیل شود، کابوسی که شاید با مرگ عزیزانمان هیچ وقت پایان نگیرد.

برای شروع یک زندگی همیشه نیاز به برگزاری جشن و مراسم نیست و می توان خیلی ساده خانه بخت رفت و هزینه های سرسام آور مجلس عروسی را هم این روزها می توان صرف خرید جهیزیه برای زوج هایی کرد که توان مالی ندارند، یا خرج زندگی چند کارگر که "کرونا" ازکار بیکارشان کرده، یا خرج آزادی چند زندانی که این روزها بیش از هرچیز نیاز به درکنار خانواده‌ بودن دارند و کلی کار خیر دیگر و قطعا دعای خیر این آدم‌ها می‌تواند بدرقه خوبی برای شروع یک زندگی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین