کد خبر: ۶۶۲۸۳۶
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
پرواز تهران- بیروت هواپیمایی ماهان در فرودگاه بیروت به زمین نشست

ماجرای مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه| چندین نفر مجروج شدند+فیلم

پرواز مسافربری هواپیمای ماهان به مقصد بیروت، اندکی پیش از فرود مورد تهاجم یک هواپیما جنگنده قرار گرفت. برخی منابع خبری نیز گفته‌اند که یک جنگنده‌ای آمریکایی برای هواپیمای ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده است. یکی از مسافران هواپیمای به شهادت رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

پرواز مسافربری هواپیمای ماهان به مقصد بیروت، اندکی پیش از فرود مورد تهاجم یک هواپیما جنگنده قرار گرفت. ایجاد مزاحمت در منطقه «التَنف» سوریه (واقع در مثلث مرزی اردن-عراق-سوریه) رخ داده است. این منطقه چند سالی است که در اشغال نیروهای آمریکا قرار دارد و این کشور چند پایگاه و فرودگاه نظامی در آنجا احداث کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در حالیکه برخی منابع خبری از اسراییلی بودن این جنگنده خبر داده‌اند، گفته می شود احتمال دارد این هواپیما امریکایی باشد.

به نوشته خبرگزاری ایلنا، در اثر این تهاجم، هواپیمای ایرانی مجبور به فرود سریع شد که در اثر آن تعدادی از مسافران آسیب دیدند. حال یکی از مصدومان مساعد نیست.

خبرگزاری ایرنا نیز در همین باره نوشته است: برخی منابع پنجشنبه شب گزارش دادند، یک فروند هواپیمای شرکت ماهان که در حال فرود در فرودگاه بیروت بوده با مزاحمت جنگنده‌های به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی مواجه شده و فرود اضطراری داشته است. برخی از کاربران لبنانی در توییتر با انتشار تصاویر داخل هواپیمای مسافربری که گفته می شود متعلق به شرکت ماهان است، گزارش دادند به دلیل فرود اضطراری برخی از مسافران دچار آسیب سطحی شدند. هنوز جزئیات بیشتری گزارش نشده است.

حمله جنگنده اسرائیلی به هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه| چندین نفر مجروج شدند

خبرگزاری فارس نیز نوشت: یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده، آمریکایی باشد. منبع مذکور گفت که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجم به آن، نزدیک شده و خلبان مجبور شده است سرعت هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

با این حال شبکه المیادین دقایقی بعد به نقل از منابع موثق خود گزارش داد که جنگنده‌های مهاجم، اسرائیلی بوده و با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای ماهان، قصد داشتند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند.

بر اساس این گزارش، خلبان هواپیمای مذکور مجبور می‌شود هواپیمای مسافربری را در فرودگاه دمشق سوریه فرود بیاورد و بعد از آرام شدن اوضاع مسیر خود را به سمت فرودگاه بیروت ادامه دهد.

با این حال، «مازن بسمه»، مدیر فرودگاه بین‌المللی دمشق، فرود و برخاست هواپیمای ایران در این فرودگاه را تکذیب کرده است.

شهادت مسافران این هواپیما حکایت از آن دارد که با نزدیک شدن جنگنده‌های متخاصم به این هواپیما، خلبان مجبور شده است ارتفاع خود را ناگهانی کاهش دهد.

منابع خبری در خبر تکمیلی خود به نقل از کاپیتان پرواز اعلام کرده‌اند که هواپیماهای متخاصم، آمریکایی بوده‌اند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی، اسراییلی‌بودن جنگنده‌های مزاحم را رد کرده است.

آسیب دیدن برخی مسافران تهران-بیروت

خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است: دقایقی پیش خبری مبنی بر آسیب دیدن برخی مسافران پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز جنگنده های صهیونیستی منتشر شد. برخی از مسافران این پرواز در ویدیو کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده، می گویند که به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز این جنگنده ها، خلبان هواپیمای ماهان مجبور به کاهش شدید ارتفاع شده و به همین دلیل برخی از آن‌ها آسیب دیدند.

چند روز پیش خبری در سایت هواپیمایی ماهان منتشر شده بود که پروازهای تهران- بیروت از دوم مرداد آغاز می شود.

تکذیب شهادت یکی از مسافران هواپیمای ماهان

خبر شهادت یک مسافر ایرانی اشتباه است. در حالی که المیادین در خبر خود برای نقل اتفاق رخ داده در آسمان سوریه توسط یکی از مسافران، از ترکیب «شهادة المسافرة» استفاده کرده است برخی از کانال‌های خبری از جمله کانال شبکه خبر با اشتباه در ترجمه از شهادت یک مسافر ایرانی در اثر جمله دو جنگنده اسراییلی یا آمریکایی خبر داده‌اند که این خبر از اساس اشتباه است.

خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده‌ها آمریکایی بودند

 شبکه خبر صداوسیما نیز نوشت: براساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دوجنگنده‌ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده‌اند آمریکایی بوده‌اند.

در گفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.

سایت نورنیوز نیز نوشت: هواپیمای ایرانی با شماره پرواز۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت پایتخت لبنان بود که پس از عبور هواپیمای جنگنده ناشناس از فاصله ایمنی استاندارد و نزدیک شدن به هواپیمای مسافری مجبور به تغییر وضعیت سریع شد. با توجه به منطقه وقوع این رخداد و مکالمه خلبان جنگنده با خلبان هواپیمای ماهان گمانه‌هایی در مورد اسراییلی یا آمریکایی بودن هواپیمای جنگنده وجود دارد. هواپیمای مسافربری ماهان در فرودگاه لبنان به زمین نشسته و مسافران آسیب دیده برای درمان به مرکز درمانی در بیروت منتقل شده اند.

هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان نبود

خبرگزاری تسنیم هم نوشت: پیگیری‌های از منابع مطلع حاکیست برخلاف برخی شایعات، هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان که مورد تهدید جنگنده‌ها قرار گرفت حضور نداشته است.

هشدار ایران به آمریکا درباره هواپیمای ماهان

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

آمریکا: جنگنده اف۱۵ در فاصله امن هواپیمای مسافری ایران قرار داشت

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف15 این کشور دست به چنین کار غیر قانونی و خطرناکی زده است.

رویترز نوشت: یک جنگنده اف15 آمریکایی در مسیر دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفته اما این اقدام در فاصله ایمن انجام شده است.

همچنین «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در این باره مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماوریت هوایی همیشگی خود برفراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات هوایی خود به سوریه از پوشش و سپر هواپیماهای غیرنظامی استفاده می کند تا عملکرد سامانه های پدافند هوایی سوریه را مختل کند.

بر اساس این گزارش، همزمان با حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.

به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که این حملات توسط ره گیری به موقع پدافند هوایی سوریه دفع شده است.

حمله جنگنده اسرائیلی به هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه| یک نفر کشته شد؛ چندین نفر مجروج شدند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
49
21
خدارو شکر بخیر گذشت. خدا نابودشون کنه
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
ببین! بازهم آمریکای جنایتکار. تروخدا دیگه ازش دفاع نکن. زشته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
25
10
شبکه شش داشت گزارش میداد گفت هواپیما ها سوری بودن
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
51
20
جنایکاران امریکایی و اسرائیلی عامل ناامنی کشورهای می باشد ایران نیزباید با سرنگون کردن یکی ازهواپیمایی نیرو بر تروریستی درس عبرتی برای آنان باشد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
13
48
خوبه با موشک نزدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
اظهار نظر نکن آمریکایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
هدفشون همین بوده تا پدافند اشتباه کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
38
21
باید جواب اسراییلی ها رو داد ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
11
55
..هواپیما واقعا مسافربری بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
فیلم را ببین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
46
18
بیچاره مسافرا خدا لعنتشون کنه. ایرانی‌ها هم باید هواپیما اونارو تهدید کنن البته سپاه بی پاسخ نمی‌ذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
طبق معمول بهترين پاسخ ايجاد مزاحمت براي هواپيما هاي هما يا اسمان و يا هر خط داخليه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
34
22
لعنتی ها میخواستن کاری کنند که پدافند اشتباهی هواپیما را بزنه و شروع کنند به تبلیغ که سوریه هواپیمای ایران را زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
50
17
وقتی کم میاره به زور و ظلم متوسل میشه. اینبار هم سپاه، پوزه این رژیم فاسد رو به خاک می ماله...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
زرشک
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
36
12
درواقع اونا میخوان مارو تحریک کنن چون تحریم تسلیحاتی ایران رو به پایان هست و بعد اون ایران میتونه سلاح صادرات کنه به هر کشوری که دلش میخواد و دستش باز میشه واس تحرکات نظامی بعد پدر این اسرائیل و آمریکارو درمیاره.آخرین تیر ترکششونه به زودی جواب همه از پشت خنجر زداشونو میدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
8
2
سلام ودرود بر خلبان هواپیممای ماهان درود به شرف این خلبان که با تردستی خود توانسته انهارا رد کنه و به زمین فرود بیاد احسنت وخدا لعنت کنه رژیم امریکاو اسراییل و ایران هم بایست باتدبیر و درایت از خود نشان دهند و پوز این نامردان را به خاک بمالند درود به مسافران این هواپیما و خلبان دلیر
روح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
37
7
آمریکا همچون کفی بر روی آب است. در گردابی هستند که به جلبک چنگ آویخته اند. اینها رفتنی هستند. اسرائیل کودک کش زودتر رفتنی است به یاری خدا . شک نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
27
3
نمیشه زودتر تولید هواپیماهای نسل 5 قاهر رو شروع کنیم و برای حمایت بفرستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
مگه ميخاهي چاي دم كني اقا پسر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
از ویژگیهای بارز قاهر نسل 5 اینه که هیچ موشک وضد هوایی نمزنتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
35
7
الحمدالله ایران با عزت و مقتدر با تدبیر و بصیرت عمل خواهد کرد و به موقع آمریکا و اسراییل یک سیلی دیگر از ایران اسلامی خواهند خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
12
امان از دست ماهان، چقدر حاشیه دارد از شایعه شروع کرونا تا...
ناشناس
|
France
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
9
12
در دشمن بودن اسراییل شکی نیست
ولی مسافر بردن چرا !.بدون
پشتیبانی هوایی .؟!
البته جناب روس،!؟ هم که اونجاست!،،!؟.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
ما با هيچكس سر جنگ و دشمني نداريم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
8
الکی آب و تابشو زیاد نکینین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
6
3
اقایانی که می گفتند سایه جنگ را ما برداشتیم جواب بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
13
مگه پروازای توریستی باز شده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
5
متاسفانه بعضی. از دشمنان. ما. زیاد
احمق نیستند
ونیز. بعضی. از دوستان؟!. ما هم با دشمنان. ما همدستند
شاید. روس‌ها (ی)دوست؟؟؟ نباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
2
2
بابا خلبان آمریکایی دوست داشته که ببینه ایرانی ها چه شکلی اند برای همین به هواپیما نزدیک شده چرااینقدرسختش می کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
3
8
ممکن است در یک منطقه ممنوعه حرکت کرده باشد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
1
امریکایی ها بدنبال بهانه جویی هستند.ترامپ بدنبال عقب افتادن از بایدن بدنبال درست کرده سوژه های سیاسی ونظامی جدید است تا بتواند خود را درعرصه اجتماعی وانتخابات امریکا از بایدن جلو بیندازد.ما باید کاملا هشیار باشیم که بهانه بدست ترامپ ندهیم تا این چندماه باقیمانده بدون تشنج طی شود ودوره ریاست جمهوری ترامپ به پایان برسد.
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
4
اگه با موشک کروز اشتباه میگرفتن چی میشد ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین