کد خبر: ۶۶۲۷۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
واکنش به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری؛

سخنگوی وزارت خارجه: آتش‌سوزی‌های اخیر ربطی به حمله سایبری ندارد

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری علیه کشورمان، آتش سوزی‌های اخیر را بی ارتباط با حملات سایبری دانست و گفت: در مورد دستور رییس جمهوری آمریکا خیلی طبیعی است که بگوئیم از این پس هر حمله سایبری به ایران بشود مظنون اصلی دولت آمریکا خواهد بود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی در گفتگویی با خبرنگاران به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری علیه کشورمان توسط برخی دولت‌ها و رژیم‌ها،گفت: هزاران حمله سایبری به‌شکل روزانه به زیرساخت‌های کشور می‌شود که چیز جدیدی نیست، اکثراین حملات بدون هیچ تاثیری توسط سامانه های پدافند و «تیمهای واکنش به حوادث کامپیوتری» ما دفع می‌شوند. در چندماه اخیر چند حمله سایبری با ابعاد گسترده تر هم به زیرساخت های کشور رخ داده که با تحلیل ابعاد و فناوری بکار رفته می‌توان گفت از ناحیه دولت‌ها پشتیبانی یا انجام شده است.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: خوشبختانه مهاجمان به اهداف اصلی خود دراین حملات نرسیده اند. بررسی‌های فنی و الکترونیک فارنزیک توسط متخصصان داخلی انجام شده و دولت‌های حمایت کننده و هدایت کننده حملات (در بعضی موارد دولت حامی) به همراه گروه های مباشر این حملات شناسایی شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه: آتش‌سوزی‌های اخیر ربطی به حمله سایبری ندارد

موسوی ادامه داد: حجم ارتکاب به جرائم و اعمال نقض مقررات بین المللی که اکثر اعمال این مورد اخیر توسط دولت آمریکا صورت می گیرد یک مساله نگران کننده برای همه جهان است که جامعه بین المللی باید پاسخ مناسبی به آن بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اینکه آیا خرابکاری‌ها و آتش سوزی‌های اخیر ناشی از این حملات بوده است؛ مخصوصا با توجه به خبری که در مورد دستور رییس جمهوری آمریکا برای حمله سایبری به ایران و چند کشور دیگر منتشر شده است، گفت: خیر، آتش سوزی‌های اخیر ربطی به حملات سایبری نداشته است. در مورد دستور آقای ترامپ خیلی طبیعی است که بگوئیم از این پس هر حمله سایبری به ایران بشود مظنون اصلی دولت آمریکا خواهد بود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی افزود: ما پیگیری بین المللی این دستور غیر قانونی و مجرمانه و اثبات مسئولیت دولت آمریکا را در دستور کار قرار خواهیم داد. همچنین حق را برای دفاع مشروع و پاسخ متناسب و مقتضی به تجاوز و لطمه به کشورمان را به حملات سایبری و غیر سایبری محفوظ می‌داریم.

موسوی در پاسخ به اینکه آیا ایران پاسخی به این حملات داده یا قصد دارد که بدهد، اظهار داشت: اجازه دهید که اول روشن کنم که برعهده گرفتن غیررسمی یا بلوف‌های توخالی در انتساب هر حادثه ای که در کشور ما رخ می دهد توسط دیگران نشان دهنده اوج استیصال و دست بسته بودن آنهاست وگرنه آتش سوزی محدود در جنگل و پالایشگاه و غیره در فصول تابستان نه عجیب است و نه مختص به امسال بوده است. پس آنچه توضیح می‌دهیم الزاما ربطی به حوادثی که در ذهن شماست ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: حق خود در انجام عمل متقابلِ مناسب و متناسب را در زمان مقتضی محفوظ می داند. ما ممکن است در دفاع از خود در مقابل حملات سایبری از هر وسیله ای اعم از فضای سایبری یا سایر جنگ افزارها استفاده کنیم.

موسوی یادآور شد: علاوه بر این، ما همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مسئولیت بین المللی کشوری که آغاز کننده یا تسهیل کننده چنین حملاتی باشد را اثبات کرده و آنها را در مقابل اعمال غیر قانونی خود پاسخگو نماییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
2
اگر حمله سایبری هم باشد، در وضعیت فعلی کشور این رویه بهترین پاسخ و سنجیده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
خدا را شکر، دشمنان این دفعه به کشور ما تجاوز نکرده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین