کد خبر: ۶۷۰۶۳۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
با اشاره به دو رویی ترامپ در انتقاد از جنگ و فروش همزمان تسلیحات

ظریف خطاب به ترامپ: جنگ در هر شکلی بد است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری با اشاره به دو رویی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در انتقاد از جنگ و فروش همزمان تسلیحات به کشورهای منطقه، تاکید کرد که جنگ در هر شکلی بد است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: با وجود آنکه دونالد ترامپ [رییس جمهوری آمریکا] به عطش ایالات متحده برای جنگ با هدف پر کردن جیب‌های «آن کمپانی‌های فوق‌العاده» اذعان دارد، خود او سخت سرگرم بازارگرمی برای فروش «تجهیزات نظامی زیبای» همان کمپانی‌ها به منطقه ماست.

ظریف افزود: متوجه [منظور] او هستیم. او معتقد است جنگ سرد خوب است چون به سود تجارت است، اما جنگ گرم نه. "جنگ" بد است، خلاص.

ظریف خطاب به ترامپ: جنگ در هر شکلی بد است

رییس جمهوری آمریکا پیشتر در یک سخنرانی در توضیح تعریف و تمجیدهای خود از ارتش ایالات متحده گفته بود که او سربازان را دوست دارد نه ژنرال‌های ارتش، چراکه آن‌ها مدام در حال جنگ‌افروزی برای پر کردن جیب "کمپانی‌‍ های فوق‌العاده‌ای" هستند که بمب و دیگر تسلیحاتی می‌سازند.

شاید اعتراف ترامپ، نخستین اظهار نظر عالی‌ترین مقام کاخ سفید در تایید این موضوع محسوب شود اما مارک میدوز رئیس دفتر او هم روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این نظریه ترامپ ،گفت: آنچه که رئیس جمهوری ترامپ روز گذشته مطرح کرد، اشاره مستقیمی به وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک ارتش و مقامات مشخص پنتاگون نیست.

وی تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که در واشنگتن دی سی چه می‌گذرد. این رئیس‌جمهوری بر یک چیز اصرار دارد. آنهایی که می‌خواهند برادران و خواهران مان را به خارج از مرزها بفرستند تا به نیابت از ما بجنگند، او تنها نمی‌خواهد به برخی از لابی‌گرها در واشنگتن دی سی اجازه دهد چرا که به دنبال قرار دادهای دفاعی هستند تا حتی اگر شده یک دقیقه هم بیشتر نیروها در خارج بمانند.

رئیس دفتر ترامپ که پیش از این عضو مجلس نمایندگان و از مدافعان وی در ماجرای استیضاح بود، خاطرنشان کرد: او درباره پایان دادن به جنگ‌های بی انتها اصرار دارد و به ایستادن در برابر این گروه‌ها در واشنگتن دی سی ادامه می‌دهد.

کارشناسان حقوق بین‌الملل این اعتراف‌ها را در خور تعقیب قضایی دانسته‌اند. رضا نصری در این زمینه معتقد است این اعترافی است به نقض سیستماتیک و آشکار اصل منع توسل به زور وفق منشور سازمان ملل و مستعد است مقامات سیاسی و نظامی آمریکا را در معرض اتهام جنایت تجاوز قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
8
جبگ در هر شکلی بد است ولی بعضی ها هستن دنبال جنگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
1
8
تو هم کاش دو رو بودی بدبخت نان به نرخ روز خور شماها هزار چهره اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
10
افزایش قبمت دلار وگرانی درکشور وبدبختی مردم توسط دولتمردان بد نیست؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
7
جنگ قطعا برای کارخانجات اسلحه فروشی و برخی دیگر سود فراوان داشت و دارد و به صراحت اعلام کردند که برایشان نعمت است.
برای داخل هم جنگ سرد بزرگترین نعمت از برخورداری از رانت و پورسانت های دور زدن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
13
0
به فرمایش اما راحل جنگ جنگ است و شرف ما در گرو همین جنگ است
آقای ظریف مذاکره بد است چرا که برد برد نبود برد باخت بود برد برای دشمن باخت برای ما اما موشکها که بر سر عین الاسد غریدند و فرود آمدند و آشیانه دشمن را در هم کوبیدند مفهوم فرمایش اما را فهمیدیم و در مذاکره بر جام مفهوم فرمایش اما که فرمود من جام زهر را نوشیدم را نیز فهمیدیم حالا جنک بد است یا مذاکره بی نتیجه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین