کد خبر: ۶۷۷۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

پیشنهاد منتجب نیا به اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

دبیرکل حزب جمهوریت گفت: اصلاح طلبان باید اصل را بر این قضیه بگذارند که کاندایشان برای ۱۴۰۰، اصلاح طلب باشد.
پیشنهاد منتجب نیا به اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

«رسول منتجب نیا»، چهره سیاسی اصلاح طلب، درباره برنامه های حزب جمهوریت و اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰، گفت: اصلاح طلبان به لحاظ رسالت تاریخی شان، نه فقط برای انتخابات ۱۴۰۰ تلاش کنند بلکه حضور فعال و موثر داشته باشند و مردم را راهنمایی کنند تا به بهترین گزینه در حوزه مسئولیت ها یعنی مجلس شوراهای اسلامی، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان به جمع بندی برسند. این رسالت تاریخی و وظیفه ای است که هر فعال سیاسی و هر حزب و جناح به ویژه جریانی که مدعی اصلاحات است، عهده‌دار است.

او افزود: حال اینکه این رسالت را چگونه به انجام برسانند ساز و کاری دارد. ساز و کارش این است که خودشان در بطن جامعه باشند و اعتماد مردم را به خودشان، هرچه بهتر و بیشتر جذب کنند تا معرفی آنها اثرگذار باشد و مورد قبول جامعه قرار گیرد، این کاری است که باید همه جناح‌ها انجام دهند. اصلاح طلبان هم از آن مستثنی نیستند به ویژه این دولت که مورد حمایت اصلاح طلبان بود، با وجود زحماتی که رئیس جمهور و وزرا و زیرمجموعه دولت در حل مشکلات کشور کشیدند اما مشکلات کشور، آنقدر زیاد است که نه تنها از توان این دولت بلکه حل مشکلات از توان هر دولت دیگری خارج است؛ انتظار اینکه دولتی بیاید و همه مشکلات را حل کند، بی مورد است.

منتجب نیا ادامه داد: به هر حال با وجود انتقاداتی که به دولت وجود دارد به اصلاح طلبان هم، انتقاداتی وارد است. از این رو در این شرایط اصلاح طلبان باید تلاش کنند تا اعتماد مردم را جلب کنند و هر جا اشتباهی رخ داده، عذر خواهی کنند. چنانچه دولت هم اشتباهی مرتکب شده یا دچار ضعفی بوده، عذرخواهی کند.

دبیرکل حزب جمهوریت عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم نقطه ضعف‌ها و ایرادات را برطرف کنیم و برای آینده، برنامه ریزی کنیم. باید با مردم به درستی صحبت کنیم تا آنها را قانع کنیم حال ممکن است درصدی از مردم عذرخواهی اصلاح طلبان را بپذیرند و ممکن است، درصدی نپذیرند این امری ضروری است. ما چوب برخی ضعف ها را خواهیم خورد ولو نقش چندانی در آن نداشته باشیم به تعبیری ما هم چوب و هم پیاز را باید بخوریم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: مسئله بعدی این است که ما برای آینده برنامه داشته باشیم و انتقاد کردن درست نیست چراکه انتقاد کردن بسیار ساده است اما مهم این است که در کنار انتقاد کردن، ما بتوانیم برنامه و پیشنهادی ارائه کنیم. در واقع مسئله این است که آیا ما پیشنهادی برای رفع مشکلات ارائه کردیم، آیا برنامه ای برای مدیریت بهینه دستگاه های اجرایی کشور داریم؟

منتجب نیا اضافه کرد: اگر تاکنون برنامه های ارائه نشده باید احزاب و چهره های اصلاح طلب بررسی کنند و برنامه خود را ارائه بدهند. به عنوان مثال اگر دولت اصلاح طلبی می خواهد روی کار بیاید، باید بگویند که برنامه شما چیست تا بتوانند بسیاری از مشکلات را مرتفع کنند.

او عنوان کرد: گام بعدی این است که باید یک انسجام و یک ارتباط قوی بین احزاب و شخصیت های اصلاح طلب به وجود بیاید که در حال حاضر شرایط مناسبی، حاکم نیست. در گذشته احزاب اصلاح طلب در قالب جلسات شورای هماهنگی به وحدت نظر می رسیدند و تا حدود زیادی موفق بودند اما از زمانی که یک تشکیلات غیرقانونی تحت عنوان شورای عالی سیاستگذاری، ایجاد شد شورای هماهنگی جایگاه واقعی و تاثیر گذار خود را از دست داد.

منتجب نیا افزود: در حال حاضر هم که شورای عالی سیاستگذاری یا تعطیل شده یا نقشش کم رنگ شده، شورای هماهنگی نیز دچار ضعف شده است از این رو شورای هماهنگی اصلاحات باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و قید جلسات و شوراهای غیر رسمی را بزند و جلسات رسمی را با حضور احزاب اصلاح طلب، برگزار کند.

قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی با بیان اینکه احزاب در سطح کشور طرفداران بسیاری دارند و باید برنامه ارائه دهند، گفت: امید است این احزاب انسجام لازم را ایجاد و برنامه های خود را نیز ارائه کنند. اگر این کارها صورت گیرد بخش زیادی از نارضایتی ها و بی اعتمادی ها رخت بر می بندد و به جای آن، امید و اعتماد در میان اکثریت مردم ایجاد می‌شود. امید است که در سال ۱۴۰۰، اصلاح طلبان بتوانند گزینه‌های خود را مطرح کنند و توفیق خوبی را به دست آورند.

او در پاسخ به این سوال که آیا حزب جمهوریت به صورت مستقل در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد و آیا کاندیدایی ارائه می کند یا خیر؟ تصریح کرد: ما زمانی می توانیم وارد بحث مصداق شویم که مقدمات گفته شده فراهم شده باشد؛ اگر این مقدمات فراهم نشده باشد و به سراغ مصداق برویم در واقع آن مصداق را سوزانده ایم‌. از این رو قبل از مطرح کردن مصادیق، ابتدا باید زمینه ها و مقدمات را فراهم کرد و تقویت کنیم که متاسفانه، هنوز انجام نشده اما باید هر چه زودتر، انجام شود.

این چهره سیاسی تاکید کرد: یکی از مقدمات این است که احزاب دست به دست هم دهند؛ حزب جمهوریت ایران اسلامی نیز در نظر دارد که حضور فعال و موثر داشته باشد اما اینکه چگونه وارد صحنه شود و آیا احزاب اصلاح طلب حضور قدرتمندی خواهند داشت و با انسجام وارد خواهند شد یا خیر، اگر چنین چیزی رخ دهد یقیناً حزب جمهوریت هماهنگی لازم را ایجاد خواهد کرد؛ اما اگر احزاب اصلاح طلب به صورت پراکنده وارد انتخابات شوند و هر کدام به صورت جداگانه با دیدگاهی خاص کاندیدا داشته باشند، طبیعی است همه ضربه خواهند خورد به پیروزی دست نخواهند یافت. امید و انتظار ما این است که اصلاح طلبان با هم باشند.

او با اشاره به اینکه حزب جمهوریت یک حزب نوپاست، تاکید کرد: این حزب می‌تواند در کنار سایر احزاب اصلاح طلب تلاش کند تا بهترین گزینه را انتخاب کند اما اینکه چگونه مصداق یابی کنیم، نباید حزب گرا باشیم باید معیار را، شایستگی افراد قرار دهیم. دغدغه ما باید حل مشکلات کشور و حل مشکلات مردم باشد. اگر ببینیم در بین اصلاح طلبان کسی یا کسانی این شرایط را دارند باید بهترین را انتخاب کنیم. در واقع وقتی که از میان اصلاح طلبان، فرد اصلاح طلب وجود دارد طبیعی است که اصلاح طلبان از آن فرد حمایت کنند اما اگر چنین فردی نباشد که بسیار بعید است، باید چاره دیگری بیندیشیم.

او ضمن یک پیشنهاد اظهار کرد: ما باید اصل را بر این موضوع بگذاریم که کاندیدا و گزینه ما برای ۱۴۰۰، اصلاح طلب باشد؛ اصلاح طلبی که واجد شرایط لازم باشد تا بتواند بحران های موجود کشور را مدیریت و کشور را به بهترین وجه، اداره کند.

منتجب نیا افزود: نکته دیگر این است که برخی از دوستان طی ده ها سال گذشته، این طرح را مطرح کرده اند که ما باید صددرصد، افراد ایده آل حزب خود را معرفی کنیم ولو اینکه ما احتمال زیادی بدهیم که تاییدصلاحیت نمی شویم چرا که در گذشته چنین سابقه ای وجود دارد. دلیلی ندارد افرادی را که یقین داریم رد صلاحیت می شوند را معرفی کنیم؟ یا فردی را که احتمال ضعیف می دهیم تایید صلاحیت شود را معرفی کنیم؟

او در پایان گفت: در واقع باید از میان گزینه هایی که مطرح هستند بهترین را انتخاب و یا پیدا کنیم و به مردم معرفی کنیم چراکه مسئله مهم، اداره کشور است ضمن اینکه به آرمان اصلاح طلبی پایبندیم و توجه داریم و باید به اداره بهتر کشور به ویژه اداره دستگاه های اجرایی کشور، بیندیشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
این فرمایشات خریداری ندارد.ایشون خیال میکند مردم ساعت کوکی هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین