کد خبر: ۶۸۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴

شروط مجلس برای آزادسازی قیمت خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر نیازهای واقعی متقاضیان در بازار خودرو پاسخ داده شود و به اندازه‌ای خودرو در بازار عرضه شود که کمبود نداشته باشیم، آزادسازی قیمت‌ها می‌تواند مناسب باشد.در غیر این صورت قطعا با آزادسازی قیمت خودرو موافق نخواهیم بود.
شروط مجلس برای آزادسازی قیمت خودرو
آفتاب‌‌نیوز :

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «آیا آزادسازی قیمت خودرو بازار را متعادل می‌کند؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این مورد حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در طرحی که در دست بررسی دارد، به موضوع واردات خودرو برای تعدیل قیمت‌ها و ایجاد رقابت توجه کرده است، گفت: دولت در لایحه‌ای که به مجلس ارائه کرده است، منابعی پیش بینی کرده است که حقوق دولتی است و از محل واردات خودرو تامین می‌شود و در واقع نگاه دولت نیز به واردات خودرو مثبت است.

وی درباره آزادسازی قیمت‌ها توضیح داد و بیان کرد: این موضوع توسط رئیس شورای رقابت مطرح شده است و در فضای مجازی دست به دست می‌شود که می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. اگر بتوانیم نیازهای واقعی متقاضیان واقعی را در بازار خودرو پاسخ بدهیم و به اندازه‌ای خودرو در بازار عرضه شود که کمبودی وجود نداشته باشد، آزادسازی قیمت‌ها می‌تواند مناسب باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد قطعا با آزادسازی خودرو موافق نخواهیم بود زیرا فقط موجب ضرر به مردم خواهد شد و به همین جهت بر قیمت مدیریت شده و رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی تاکید داریم.

وی درباره طرح مجلس درباره صنعت خودرو گفت: بر اساس این طرح، خودرو به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد و قیمت آن نیز منطقی و معقولی باید باشد و در کنار آن برای آنکه کیفیت خودروها نیز بالا برود و خودروسازان انگیزه داشته باشند، مشوق‌هایی پیش بینی شده است تا از آنها استفاده کنند.

فیروزی با بیان اینکه فاصله قیمت کارخانه با بازار بسیار زیاد است، عنوان کرد: متاسفانه نه پول‌هایی که از فروش خودرو در بازار به دست می‌آید به تولید باز می‌گردد و نه جیب مردم معمولی جامعه می‌رود. عده معدودی هستند خودروها را می‌خرند، آنها را برای مدتی نگه می‌دارند و با افزایش قیمت‌ها می‌فروشند و این موضوع به اقتصاد کشور صدمه جدی وارد کرده است. البته این مسئله در بازارهای دیگر نیز وجود دارد و تنها محدود به بازار خودرو نمی‌شود.

وی با اشاره به تعهد خودروسازان برای عرضه بین 30 تا 40 هزار دستگاه خودرو، بیان کرد: از سوی دیگر نزدیک به 100 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها داریم که چون قطعه نداشته‌اند وارد بازار نشده‌اند. اگر همه این خودروها وارد بازار شوند فضا بهتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین