کد خبر: ۶۸۵۷۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸

واکسن ایرانی کرونا چه زمانی آماده می‌شود؟

معمای دریافت واکسن بیماری کرونا از شرکت‌های خارجی یا اتحادیه کوواکس، پرداخت پول آن و مخالفت‌های آمریکا، امروز هم خبرساز بود. وزیر بهداشت اعلام کرد این کار در حال انجام است، رئیس کل بانک مرکزی گفت آمریکایی‌ها مانع شده‌اند و مینو محرز، مسئول کمیته علمی قرارگاه کشوری مبارزه با کرونا گفت خودمان تا نوروز، واکسن ایرانی کرونا را خواهیم ساخت.
واکسن ایرانی کرونا چه زمانی آماده می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

امروز بیماری کرونا و اخبار حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر همپوشانی داشتند. در یکی از این خبرهااعلام شد یک سریال مناسبتی در ماه رمضان به نام کوید ۲۵ ساخته و پخش می شود. البته نویسنده سریال عنوان کرده این سریال درباره شرایط کنونی که ویروس کرونا برای جهان به وجود آورده است و اختصاص به ایران دارد.

البته خبر ناخوشایند دیگر این است که کرونا از بین اهالی هنر امروز هم قربانی گرفت. در ایران، محمد عفراوی برنامه ریز سینما و دستیار کارگردان در اثر این بیماری درگذشت و در انگلستان، نویسنده مشهور کتابهای جنایی، جان لوکاره هم در اثر عفونت دستگاه تنفسی جان باخت.

در حوزه اخبار اقتصادی مربوط به بیماری کرونا، رئیس کل بانک مرکزی خبر داد بانکهای جهانی از ترس تحریم های آمریکا حاضر به همکاری برای انتقال پول واکسن نیستند. همتی گفت: به دلیل فشارهایی که آمریکا بر بانک‌های مختلف اروپایی آورده‌، آنها از کار با ایران می‌ترسند، گفت: با وجود اینکه مصرف واکسن کرونا، مشخص بوده، بانک مقصد در صورتی حاضر به همکاری هستند که آمریکا به آنها اجازه دهد.

همچنین دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی وعده داده است پایه مالیاتی سال ۱۴۰۰ افزایش نیابد زیرا به دلیل شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها رونق چندانی ندارند و دولت به این مسئله واقف است که نباید به مردم فشار مضاعف از طریق افزایش پایه مالیاتی وارد شود.

دنیای سیاست هم متاثر از کرونا بود و مهمترین رویداد سیاسی ایران یعنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زیر سایه کرونا از جمله مسایلی است که تقریبا هر روز خبرساز می شود. در تازه ترین مطلب منتشر شده درباره این موضوعات، سخنگوی ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور، درباره برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ توضیح داده است.

در این میان، تحلیلگرانی مانند محمد مهاجری هم اظهارنظر کرده اند انتخابات ۱۴۰۰ در سایه کرونا که به عنوان یک پارامتر مهم ضدمشارکت مطرح است ممکن است چندان مورد استقبال مردم قرار نگیرد.

همچنین استاندار تهران هم در تهدید اشخاص بی مبالات اعلام کرده در صورتی که افراد بدون ماسک در اماکن عمومی و معابر ظاهر شوند، از فردا جریمه خواهند شد. نتایج نظرسنجی تلفنی که ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر کرده هم نشان می دهد ۷۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند عنوان کرده اند حاضرند مشقتهای محدودیت کرونایی را به جان بخرند تا این بلا تمام و زنجیره انتقال قطع شود.

آخرین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور هم نشان می دهد در شبانه روز گذشته ۲۲۳ بیمار با تشخیص قطعی کوید ۱۹ به دیار باقی شتافته اند و نزدیک به ۸ هزار نفر بیمار جدید هم شناسایی شده اند که ۱۳۰۰ نفر از آنها حال و اوضاع خوبی ندارند و در بیمارستان، گرفتار درمان هستند.

نکته مثبت اخبار امروز آن بود که دکتر مینو محرز، چهره علمی شناخته شده مقابله با بیماری های مسری در کشور، اعلام کرد احتمال آن دارد واکسن ایرانی کرونا تا پیش از نوروز آماده شود. او گفت فاز مطالعاتی انسانی این واکسن که از فناوری ویروس ضعیف شده استفاده می کند در دیماه آینده یعنی کمتر از یک هفته دیگر آغاز می شود و در صورتی که نتایج کارآزمایی بالینی رضایتبخش بود از ابتدای سال آینده، تزریق عمومی واکسن به مردم را شاهد خواهیم بود.

همزمان سعید نمکی، وزیر بهداشت که درباره تامین کپسول های اکسیژن مورد نیاز مردم با مسئولان وزارت صنعت در گفتگو بود، اعلام کرد ایران در نظر دارد از اتحادیه کوواکس، واکسن کرونا خریداری کند و اقداماتی در این باره انجام داده و پرداختهایی هم صورت گرفته است.

در آن سوی عالم البته، تزریق واکسن فایزر به مردم شروع شد و فیلمهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد اولین شهروند عادی آمریکایی که واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی فایزر را دریافت کرد، یک پرستار مشغول به کار در بیمارستان درمان بیماران کرونایی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
برای تست اول روی این ها آزمایش کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
هر وقت آنفولانزا آماده بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین