کد خبر: ۶۹۲۰۸۹
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
جنجال‌آفرینی علی‌اصغر عنابستانی در خط ویژه تهران

از داستان چرچیل تا سیلی نماینده اصولگرا؛ چرا نماینده مجلس از خط ویژه می‌رفت؟ آیا ما هم جنگ را می‌بریم؟

صورتش یخ‌ زده و سرخ است. ریش و سبیلش تازه درآمده؛ همین‌قدر کم سن و سال. ماسکش را داده روی چانه‌اش که صدایش شنیده شود. پریشان به دوربین نگاه می‌کند: «حامد اکبری هستم. سر دروازه‌دولت شیفتم. این راننده ماشین اومده بدون مجوز تردد خط ویژه به من گفته ل...ی منم جوابشو دادم بهش گفتم بچه‌خوشگل. خود نماینده مجلس پیاده شده زده تو گوش من. هم شاهد داریم، هم دوربین هست.» از آن طرف هم مردم را شاهد می‌گیرد که از نماینده سیلی خورده است. چند نفر هم می‌گویند که ما شاهدیم این آقا سیلی زد!
از داستان چرچیل تا سیلی نماینده اصولگرا؛ چرا نماینده مجلس از خط ویژه می‌رفت؟ آیا ما هم جنگ را می‌بریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

این راننده که احتمالا برای خوش‌خدمتی به این سرباز فحش داده تا بلکه نماینده سبزوار از این همه شجاعت و جسارتش به وجد بیاید و نهایتا لبخندی بزند، تکلیفش روشن است. آدم را یاد کاراکتر «نقی معمولی» می‌اندازد، وقتی راننده «مجلسی‌آدم» بود؛ کسی که فکر می‌کرد چون راننده مجلسی‌آدم است، پس حتما آدم مهمی است و می‌تواند از هر رانتی استفاده کند. برای همین پرچم ایران را روی لیموزین مشکی نصب کرده بود، اسلحه قلابی حمل می‌کرد، نانچیکو همراهش بود و هر کاری دلش می‌خواست می‌کرد.

اما خود آقای نماینده قضیه‌اش فرق می‌کند. او بوضوح می‌خواسته قانون را دور بزند و وقتی با مانعی به نام حامد اکبری مواجه شده، برآشفته شده است. خودش می‌گوید سیلی نزده‌ام و درگیر نشده‌ام و حتی مدعی است سرباز به او توهین کرده است. البته که بررسی این بخش ماجرا چندان کار سختی نیست اما چیزی که در حال حاضر مشخص است و هیچ شبهه‌ای درباره‌اش وجود ندارد، این است که آقای نماینده داشته از خط ویژه عبور می‌کرده. نماینده سبزوار دقیقا در حال انجام چه ماموریت مهمی بوده یا داشته چه امدادرسانی فوری‌ای می‌کرده یا به کدام جلسه خیلی مهم داشته می‌رفته که نیاز بوده از خط ویژه استفاده کند؟

سال ۹۴، رئیس وقت پلیس راهور تهران گفت که «نمایندگان مجلس به واسطه مسئولیتشان این مجوز را ندارند که در خطوط ویژه تردد کنند و تردد در خطوط ویژه، اعم از پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی نیز دارای ضوابط خاصی است». گرچه سه سال بعد، یک نماینده مجلس از نامه‌ای محرمانه خبر داد که در آن از جانب معاونت اجرایی مجلس اعلام شده بود امکان بهره‌مندی نمایندگان از مجوز تردد در خطوط ویژه در سطح شهر تهران فراهم شده است!

از طرفی، علی‌اصغر عنابستانی هم آدم مسئولیت‌ندیده‌ای نیست که چارچوب‌ها را نداند و اتفاقا همین بیشتر آدم را نگران می‌کند. او سال‌ها مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، معاون استانداری این استان، فرماندار سبزوار، استاندار استان چهارمحال و بختیاری و معاون امور اجتماعی دستیار ارشد رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری در دوران محمود احمدی‌نژاد بوده است.

اما فارغ از اصل این اتفاق تلخ، اگر جنجال خط ویژه را در کنار داستان چندی قبل کتک‌خوردن یک سرباز وظیفه از یک قاضی در شهرستان بابل و همینطور «پامنقلی»خواندن رئیس جمهوری توسط یک روحانی در برنامه زنده تلویزیونی بگذاریم، به دو عنصر مشترک می‌رسیم «قدرت» و «تریبون»؛ چیزهایی که انگار وقتی به آنها می‌رسیم رفتارهایمان عجیب و غریب می‌شود.

محمد رحیمی - جامعه‌شناس و استاد دانشگاه - در این‌باره می‌گوید: «مصادیق بسیاری از رفتارهای نامتعارف توسط افراد صاحب قدرت و نفوذ را در زندگی روزمره شاهد بوده‌ایم. اخیرا توهین آقای احمد جهان‌بزرگی به رئیس جمهوری و همچنین توهین و سیلی نماینده مجلس به سرباز وظیفه توجه همگان را به خود جلب کرده و همه دنبال چرایی این رخداد هستند. پیش‌تر هم که یک قاضی در بابل یک سرباز را کتک زده بود. از زوایای مختلفی می‌توان به این مسأله نگاه کرد و به تحلیل‌های مختلفی دست یافت. بنده با عینک جامعه شناختی به این مسأله نگاه می‌کنم و تلاش دارم تبیین‌های جامعه‌شناختی از وقوع این رخداد داشته باشم.»

او ادامه می‌دهد: «جامعه ایران از یک بحران عمیق معرفتی و رفتاری رنج می‌برد؛ بحرانی که باعث شده افراد نتوانند میان هنجار و ناهنجار تمایز قائل شوند و آنگونه که شایسته است رفتار کنند. برای فهم بهتر شکل‌گیری این بحران معرفتی نیازمند توجه به زمینه‌های اجتماعی این زیست‌جهان هستیم.»

این جامعه‌شناس اضافه می‌کند: «جامعه‌شناسان معتقدند انسان‌ها در بسترهای اجتماعی شکل پیدا می‌کنند و رفتارهایشان تعین می‌یابد. بر این اساس می‌توان گفت انسان‌ها به میزان حقارتی که تجربه کرده‌اند توهین می‌کنند، به میزان تجربه زیسته‌شان از عشق به همدیگر عشق می‌ورزند و به میزان کمبودشان دیگران را آزار می‌دهند. هرچه حقیرتر باشند بیشتر توهین می‌کنند تا عقده‌شان را جبران کنند. هر چه در زمینه اجتماعی که فرد در آن رشد کرده ارزش‌هایی چون نوع‌دوستی، همدلی، هیجانات مثبت و نظایر آن بیشتر رواج داشته باشد، شخصیتشان بهنجار و اجتماعی بار می‌آید و محترمانه‌تر و انسانی‌تر رفتار می‌کنند. به نظر می‌رسد افرادی که در محیط‌های آغشته به عقده‌ها و حقارت‌های قدرت و اقتدار و انواع محرومیت‌های اجتماعی رشد کرده‌ باشند، پرخاشگر، ستیزه‌جو، وقیح و غیر قابل مهار خواهند بود و فاصله بیشتری با الگوی زیست بهنجار خواهند داشت.»

رحیمی معتقد است: «از سوی دیگر این مسأله را می‌توان در قالب روابط قدرت و اقتدار تبیین کرد. انسان‌ها ذاتا قدرت‌طلبند و از دستوردادن و امر و نهی کردن خشنود می‌شوند و حس خوبی به دست می‌آورند. به تعبیر «رندل کالینز» تجربه‌های فرماندهی و فرمانبری، تعیین‌کنندگان اصلی نگرش‌ها و رفتارهای فردی‌اند؛ به طوری که هر چه شخص بیشتر فرمان دهد مغرورتر و به خود مطمئن‌تر و رسمی‌تر است و بهتر می‌تواند خودش را با آرمان‌های سازمانی که به نام آن فرمان‌هایش را توجیه می‌کند، منطبق سازد. ماجرای درگیری نماینده مجلس با سرباز وظیفه را می‌توان ناشی از روابط قدرت و اقتدار دانست؛ اقتداری که به این شخص اجازه می‌دهد خود را محق بداند و آنطوری که دلش می‌خواهد با افراد دیگر در روابط روزمره خود برخورد کند.»

این جامعه‌شناس تصریح می‌کند: «ما در هر شغل و سمتی که هستیم درست اجتماعی نشده‌ایم؛ به همین خاطر است که مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به آن شغل را به درستی انجام نمی‌دهیم. به همین سیاق، آن نماینده مجلس یا آن روحانی یا آن قاضی، فرآیند اجتماعی‌شدن را بدرستی طی نکرده‌اند و تشخیص نمی‌دهند در چه جایگاهی قرار دارند و باید طبق هنجارهای معمول و بر اساس انتظارات نقشی رفتار کنند. اجتماعی‌شدن فرآیندی است که شیوه‌های زندگی در جامعه را به انسان می‌آموزد، به او شخصیت می‌دهد و برای انجام وظایف فردی و به عنوان عضو جامعه، ظرفیت‌های او را توسعه می‌بخشد. در واقع اجتماعی‌شدن را می‌توان لازمه ورود به جامعه و موقعیت‌های اجتماعی دانست. هر شخصی در کنار مسئولیت‌های شغلی یک‌سری مسئولیت‌های اجتماعی نیز دارد ولی بسیاری از افراد از این مسئولیت غافلند و این امر باعث می‌شود مشکلاتی برای خودشان و دیگران به وجود آورند.»

او همچنین می‌گوید: «خیلی از ما که دارای سمت مهم، دارای تریبون، پرستیژ، قدرت و اقتدار هستیم، گاهی حد و اندازه خود را نمی‌دانیم، از حدود و چارچوب خود خارج می‌شویم و هیچ معیاری برای کنش‌هایمان متصور نیستیم. در چنین وضعیتی اخلاق رنگ می‌بازد و با جامعه‌ای خشن با رفتارهای غیر مدنی و ازهم‌گسیخته مواجه خواهیم بود. لذا جهت پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی که جامعه را به بحران و فروپاشی اجتماعی می‌کشاند و یأس و ناامیدی و احساس بی‌قدرتی را تزریق می‌کند باید بشدت و در کوتاه‌ترین زمان با اینگونه افراد نابهنجار برخورد شود تا جامعه احساس آرامش کند وگرنه سهل‌انگاری و به اصطلاح «ماست‌مالی‌کردن» قضیه تبعات جبران‌ناپذیری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.»

یک روانشناس هم در اظهاراتی کوتاه می‌گوید: «به نظرم تست‌های روانشناسی و شخصیت‌شناسی به اندازه بررسی سوابق قضایی و سیاسی و اجرایی افرادی که می‌خواهند مسئولیت‌های مهم را برعهده بگیرند، اهمیت دارد. در کشور ما به هر کسی با هر وضعیت روحی و روانی گواهینامه رانندگی نمی‌دهند اما اجازه نمایندگی مجلس یا حتی ریاست جمهوری را می‌دهند و این خیلی عجیب است.»

بد نیست در پایان، این حکایت را مرور کنیم: در میانه جنگ جهانی دوم، وقتی لندن زیر بمباران نازی‌ها بود، چرچیل قرار جلسه‌ای بسیار مهم داشت و بخاطر اشتغال به کارهای دیگر، چند دقیقه مانده به جلسه به راننده‌اش گفت مرا فوری به محل جلسه برسان. راننده مسیر کوتاه ولی ورود ممنوع را انتخاب کرد. وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ قبض جریمه در دست، دستور توقف داد. راننده گفت: «این ماشین نخست‌وزیر است. ایشان به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید سر ساعت به جلسه برسد». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌وزیر و هم من وظیفه‌مان را خوب می‌شناسیم.» پلیس جریمه را صادر کرد و دستور دور زدن به راننده داد. وقتی راننده مشغول دور زدن شد، چرچیل سیگار برگش را روشن کرد و گفت: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است و خیابان‌های لندن به رغم بمباران سنگین دشمن با قانون اداره می‌شود.»

حالا این حکایت را بگذاریم کنار جنجال‌آفرینی علی‌اصغر عنابستانی که با رای امثال حامد اکبری به صندلی راحت و چرمین مجلس تکیه زده است. آیا ما هم واقعا جنگ را می‌بریم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
2
60
ما بازنده جنگیم..علنا هر کی کارش به ادارات و... افتاده میدونه که قانون تو ایران برا همه نیست...رانت و پارتی و رشوه........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
ما برنده که نشدیم هیچ از گذشته ی خودمون هم عقب افتادیم ،ریا کاری و دروغ و غرور
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
51
فعلا که همه ملت دارند تنبیه میشوند
پاسخ ها
سرباز ولایت
| Spain |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
رفتار زشت و توهین آمیز قاضی و نماینده مجلس باعث میشود که جوانان از سربازی فرار کنند.
بهترین ره جهت تنبه عنابستانی او را اخراج کنند.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
5
46
درآن دنیا چیزی که پروردگاراز ماسوال میکند نیکی به همنوع ووالدین و تقوی می باشد نه دشمنی باآمریکا وعربستان وحوزه خلیج فارس کمی به خودمان بیاییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
کمی قرآن بخوان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
50
به راحتی میشود پیش بینی کرد نتیجه این کار نماینده حد اقلی مجلس انقلابی در کتک زدن سرباز وظیفه شناس را ،
1 اول یک قانون تصویب میکنن که نمایندگان مجاز باشن از هرجا که دلشان خواست تردد کنن ،
2 بجای بر خورد با نماینده راننده و سرباز را محکوم میکنن که چرا کاری کردن که نماینده ناراحت بشه و .......
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
28
باوجود چنین افرادی که به راحتی قانون را دور میزنند بازنده میشویم
پاسخ ها
یاعلی
| Spain |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
اتفاقا باید پیگیر بود و دربرابر این قاضی متخلف و نماینده تند اصولگرا ایستاد.
تا شاهد تکرار ضرب و شتم سربازان بیگناه نباشیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
31
اغلب حاصل کم ظرفیتی است اینها واقعا کشور رااز خودشان می دانند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
24
سرورم ببخش ما کم اطلاعیم نمی دانیم چگونه جلو شما کرنش کنیم شما اربابی ما رعیت شما هستیم تمام هستی ما از وجود مبارک شما ست اگر شما ولینعمت ما نبودی ما حتما از گرسنگی و فقر می مردیم ما مدیون شما هستیم اگر خطایی از ما صادر شد به بزرگواری خود ببخشید قول می دهم قول قول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
27
اون زمانی که یک اقایی در سخنرانی در جمع گفت اب را بریزید اونجاتون و اون اقی رییس به اصطلاح فرهنگستان لبخند به لب داشت را که فراموش نکرده اید میوه هاش دارد ثمر میده
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
22
از ماست که بر ماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
26
مردم فقط منتظرند
و خواهد رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
27
کلا حق داشته و باید کتک میزد چون نماینده انقلابی است دیپلماتیک که نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
30
وقتی این جریان افراطی خودشون رو صاحب مملکت و ملت میدونن قطعا همچین حرکاتی هم طبیعیه که ازشون سربزنه
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
24
نماینده ده درصدی نماینده مردم نیست نماینده باید بالای هفتاد درصدرای داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
12
نمیدونیم خودمون رو زدیم به ندونستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
24
چرااینقدرجوش میخوریدواقعیت این نماینده غیرازاین نیست.نماینده ای که با۲۵۰۰رای بره مجلس همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
21
نتيجه راي 8هزار نفري ميشه اين
پاسخ ها
جنت
| Spain |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بله کاملا درسته.وقتی نماینده ی که 16درصد رای آورده بشود رئیس مجلس دیگه وای بحال قوانینی که در مجلس تصویب میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
12
۱_قطعا از نظر نیروهای انقلاب اقدام نماینده مجلس(بدون توجه به گرایش سیاسی اش)محکوم است.
۲_نماینده جدای از جایگاه حقوقی اش مرتکب جرم عمومی و موضوع قابل تعقیب قضایی است.
یزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
16
نماینده ده درصدی نماینده مردم نیست نماینده باید بالای هشتاد درصدرای وپایگاه مردمی باشد نه اینکه باحذف رقیب وبا زور گازنبر راهی مجلس وخودش را انقلابی بداند
پاسخ ها
فردوس
| Spain |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بهترین راه اینکه در انتخابات رای باین افراد تند و ناکارآمد ندهیم.
همه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
10
3
این فرد خاطی هر کی هست باید به سزای عملش برسد ولی دوستان اصلاح طلب یادشان باشد که در مورد نمایندگان قبلی که از جناح خودشان بودند اظهار نگرانی نکردند ودر مورد اقای نجفی که همسر خودرا به گلوله بست حتی ان عمل زشت وقتل نفس عمدی را محکوم است عمل خلاف از هر کس صادر شد محکوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
5
به خاطر اینکه داریم مفد خدمت میکنیم
ناشناس
|
Sweden
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
13
اینا نماینده مردم نبستن ،
پاسخ ها
حرف حساب
| Spain |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
متاسفانه نمایندگان حداقلی از رای ملت، شدن انقلابی.انتخابات انقلابی و جمهوری اسلامی باید مشارکت بیش از 80درصد آرا داشته باشد.
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
10
وقتی بدون تلاش ذهنی و مطالعه از مجلس امتیازات بدون شایستگی میگیرند . بدون ظرفیت طغیان می کنند .
خدا را هم بنده نیستند .
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
11
شاید کاربرانی که به شهر استانبول سفر داشته‌اند یادشان آید که در مسیر خط ویژه اتوبوس «متروبوس» هیچ اتومبیل دیگری اجازه تردد ندارد. حتی اتومبیل رئیس جمهور! اتومبیل‌های امداد هم تنها زمانی اجازه ورود دارند که در مسیر متروبوس حادثه ایجاد شده باشد. حال می بینیم نماینده مجلس یعنی جناب قانونگذار قانون را زیر پا گذاشته و خط ویژه را جولانگه خود می سازد! می‌گوییم بشر ممکن الخطاست، اشتباه کرده. عذر بدتر از گناه آورده و صورت سرباز دلاوری را که مانع تردد نابجای ایشان می شود مورد تفقد قرار می‌دهد. فاجعه زمانی نمایان می شود که دسته گُل خویش را کتمان نموده و می فرماید سیلی نزده! نتیجه گیری علمی؛ کاش آن‌قدر شهامت داشته باشیم که در برابر اشتباه خویش عذرخواهی کرده و آن را تکرار نکنیم.
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
2
14
مردم انقلاب کردند که دیگران سیلی نخورند، وگرنه زندگی در دوره رژیم گذشته راحت تر بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
17
0
می توانستید در انتخابات شرکت کنید و به کاندیدای مورد تایید خودتان(همانطور که دوستان شما هم لیست داده بودند)رای دهید و مثلا ۸۰درصدی شوید.ما شرکت در انتخابات وظیفه اجتماعی خود می دانیم و تا زنده ایم خود را موظف به حضور در صحنه می دانیم.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
21
درد هر چی سربازه یکجا بخوره توی سر عنابستانی
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
الهی آمین یارب العالمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
10
1
تهمت گناه کبیره است. مسئله هنوز بررسی نشده. مطهری و نجفی را چرا سانسور کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
3
1
نظرتون در مورد نجفی چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
4
بیچاره سربازها. شخصیتشان هم در پادگانها و محل خدمت توسط مافوقهایشان خرد میشود و هم توسط افرادی مثل این نماینده ی. بعد هم انتظار داریم بعد از خدمت این جوانها انسانهای آزاده سربراه و معقولی باشند!
Nima
|
Canada
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
5
نمایندگان اصول گرا و منتصبین دولت احمدی نژاد و شورای نگهبان قرار بود که تحریم ها را بردارند اما این حوادث نشان می دهد جناب علی اصغر نماینده سبزوار و مشاور سابق احمدی نژاد حتی روی اعصابش و خشمش کنترل ندارد، چنین فردی چگونه می تواند قانونگذاری فهیم و عادل باشد؟
تاسف به سیستمی که با حذف افراد با صلاحیت توسط شورای ۱۲ نفره نگهبان مسیر هوچی ها و شعارزدگان را برای به دست آوردن قدرت سیاسی فراهم کرده است.
اینها همان کسانی هستند که در مجلس شعار محو اسراییل می دهند در واقعیت به گوش سرباز ملت سیلی می زنند.
اعتبارنامه ایشان باید باطل شود، قوه قضاییه موظف است علیه او تشکیل پرونده دهد کیفرخواست صادر کند و دیه سیلی را پرداخته از نمایندگی مجلس برکنار شود. شورای نگهبان هم باید پاسخگو باشد چرا اجازه نمی دهد مردم نماینده انتخاب کنند که امثال علی اصغر که نمی توانند خشم‌ خود را مدیریت کنند وارد مهم ترین پست های کشور نشوند.
!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
9
مجلس حداقلی
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
4
متاسفانه بیشتر مردم در عین داشتن مدارک دانشگاهی و تجارب اجتماعی در حوزه فرهنگ ضعف دارند. از دید مبحث احتمالات، وقتی سه یا چهار مورد از رفتار بی‌فرهنگی دیده میشوند ، حد اقل پانزده تا بیست مورد اتفاق میافتند که دیده نمیشوند. پس معضل وسیعتر از آن است که ما میبینیم.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
2
نماینده مردم این کارا رو بکنه ، مگه میشه مگه داریم ، حالا اون سرباز بدبخت را وادار میکنن میگن بیا بگو اصلا همچین اتفاقی رخ نداده و اصلا منه سرباز زدم تو گوش نماینده ، مثل تمام بازیهایی از این دست به خورد مردم میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
2
10
این فقط سربازان عزیز نیستند که کتک خورده اند ، یک ملت سیلی خورده تازه بدوران رسیدهاست
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
4
سلام .چرا خدمت مفت سربازی.دوسال خدمت بدون چون وچرا .نهایتاً چنین رفتارهای امرانه و..
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
2
مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی خطا کند باید متناسب با نوع جرم مجازات شودراین موارد شخص فاعل ظلم کوچک بستر لازم برای ظلم های بزرگتر در جامعه رادارد نهادهای نظارتی این چنین رفتارهای نابهنجار را در سابقه وظرفیت شخص برای پست های مدیریتی درنظر بگیرندچه قانونی به تو اجازه می دهد به صورت (قانون )سیلی بزنی،این همه جوان وهم وطن عزیز شهید شدند که یک مظلوم سیلی نخورد.فضای رسانه ای ازادوشفاف گویی وشفاف سازی عامل بسیار مهمی جهت پیشگیری ازتکرارچنین اتفاقات زشت وودیگر سواستفاده های احتمالی میشود
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
4
سلام .یارب روا مدار که انسان معتبر شود .گر معتبر شوداز خدا بی خبر شود .ممنون .تنهامتنی است که شایت رفتار این چنینی است .
ت۴
|
United States of America
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
2
سلام
اصل قضیه اینه که هرکی جایگاهی داره میخواد راه خودشا بره /در همه جا از استخدام بگیر تا کارهای اداری وغیره اونایی که جایگاهی دارن به راحتی کارشون درست میشه و بیچاره ها همش پشت خط میمونن تا آخر عمر
منتظراظهور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
4
باسم مبارک الله عِزّ اسمهُ؛ چرا باید وکیل مجلس با پول ملت راننده داشته باشد،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
4
چون سرباز با سرش و جونش بازی می کنه و باید مزدشو بگیره
محلص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
5
بايد همان چكي كه به صورت سرباز زده است، به همان سرباز اين اجازه داده بشود آن هم در ملا عام و جلوي دوربين رسانه ها مشتي محكم به چانه نماينده بكوبد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
6
این نماینده باید محاکمه شود که سرباز ایران را سیلی زده است یعنی سیلی به همه مردم ایران نماینده پنج در صدی همین می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
4
قانون فقط برا دیگرانه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
4
بزرگترین خطا این است که نماینده مجلس به خود اجازه دهد قانون رو دور بزنه و از خط ویژه عبور کنه. این به تنهایی صلاحیت کلی ایشون رو باطل میکنه. حسودی میکنم به مردمانی که وزرا و نمایندگانشون برای قانون شکنی های کوچکتر از این استعفا میدهند. سیلی این نماینده نه تنها بر سرباز عزیز ما بلکه بر قانون و و مردم و مجلس است. این آقای الان بجای استعفا توضیح داده که من ایشون رو هل دادم. البته من هر روز در خط ویژه ماشینهایی با چراغ فلاش زن میبینم که از خط ویژه عبور میککند و مشخص است که از مسئولان هستند. آیا مسئولان با این حق دور زدن قانون اصولا باید به فکر مزدم باشند یا زودتر رسیدن به اموراتشان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
2
وقتی مجلسی با اقلیت رای سر کار بیاید و افرادی عنان قانون گذاری در کشور را بدست بگیرند که لایق آن نیستند همین میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
مثل اینکه چک هایی که به آمریکا زدیم داره برگشت میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
درباره نماینده سابق سراوان هم بنویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
2
تارسیدن واکسن کرونابه نمایندگان واکسن .... بزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
صدا و سیما از این پس یک دوربین در ورودی و خروجی خط ویژه نصب کند و متخلفین را در برناه 20.30 معرفی کند تا ببینیم کدام مدیران شهرداری و شورای شهر و وزرا و سفارتخانه های خارجی و مدیر کله و فرماندار و استاندار و ... از خط ویژه استفاده می کنند اگر این گزارشات ثبت و ضبط شود چرندیاتی که کاربران می بافند کمتر خواهد شد و سوء استفاده کنندگانی که بعدا خجل زده خواهند شد ادب خواهند شد این کار هر چه بود به ضرر دیگر مسئولین بخصوص دولت و شهرداری و شورای شهر تمام می شود چون از این پس در فضای مجازی فیلم اینها را خواهید دید و جوابی برایش نخواهند داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
2
چون می دانند قانون برای خودشان اجرایی نیست فقط برای پا برهنگان است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
1
یاد حرف یک سرباز افتادم وقتی از حرف فرماندهش امتناع میکند برای جنگ
میگوید برای کدام سرزمین پدری ام بجنگم وقتی از شدت فقر، پول قبر پدرم را نداشتیم تا دفن شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
2
0
در بسیاری موارد سرباز چون هیچ دوره و یا آموزشی از قبیل چگونگی برحورد با آحاد جامعه را ندیده دچار اشتباه و در برخی موارد حتی توهین به دیگری میشود عرض بنده مبری دانستن گناه نماینده نیست ولی داستان را از دو جهت باید خواند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
گمان نکنید مردم این خلف وعده‌های شما و سرپوش گذاشتن بر خلاف‌ها را فراموش خواهند کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین