کد خبر: ۶۹۳۴۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
ایران در حال حاضر غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را شروع کرده است

وزیر خارجه آمریکا: اگر ایران به برجام برگردد ما هم آماده بازگشت هستیم

بلینکن در مصاحبه با شبکه ‌آمریکایی ان‌بی‌سی گفت اگر تهران به برجام بازگردد آمریکا نیز آماده بازگشت به این توافق خواهد بود. ایران هشدار داده که در صورت بازنگشتن آمریکا به برجام و لغو همه تحریم‌ها، گام‌های بعدی قانون اخیر مجلس شورای اسلامی درباره رفع محدودیت‌های هسته‌ای را اجرا خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا: اگر ایران به برجام برگردد ما هم آماده بازگشت هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مقامات ایران بارها بر صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای تاکید کرده‌اند، وزیر خارجه آمریکا در ادعاهایی درباره کوتاه شدن زمان دسترسی ایران به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای هشدار داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، هشدار داده است که اگر ایران به برداشتن محدودیت‌های توافق هسته‌ای ادامه دهد "تنها چند هفته" با تولید مواد لازم برای ساخت یک سلاح هسته‌ای فاصله خواهد داشت.

بلینکن در مصاحبه با شبکه ‌آمریکایی ان‌بی‌سی گفت که در حالت فعلی ایران در عرض چند ماه قادر خواهد بود مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را تولید کند.

ایران هشدار داده که در صورت بازنگشتن آمریکا به برجام و لغو همه تحریم‌ها، گام‌های بعدی قانون اخیر مجلس شورای اسلامی درباره رفع محدودیت‌های هسته‌ای را اجرا خواهد کرد.

ایران در حال حاضر غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را شروع کرده است.

بلینکن پیش از این هم گفته بود که زمان دسترسی ایران به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای که با اجرای برجام به یک سال می‌رسید، در شرایط فعلی به سه یا چهار ماه کاهش پیدا کرده است.

ایران که هرگونه اتهام تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را رد می‌کند، خواهان بازگشت بی‌قید و شرط آمریکا به توافق هسته‌ای و برداشتن تمام تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بعد از خروج از برجام وضع کرد.

اما دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، از ایران می‌خواهد به طور کامل به تعهداتش در برجام بازگردد تا آمریکا دوباره وارد این توافق شود.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی شرط بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت در صورت برگشتن به برجام، با شرکا و متحدان ایالات متحده برای رسیدن به توافقی "طولانی‌تر و قوی‌تر" درباره مسائل دیگر مربوط به ایران همکاری خواهد کرد.

دولت بایدن پیشتر گفته بود که منظور از مسائل دیگر برنامه موشکی بالستیک ایران و نقش ایران در منطقه است.

ایران همواره گفته است که درباره توان موشکی خود به عنوان یک برنامه دفاعی مذاکره نخواهد کرد.

‌هم‌زمان با پافشاری مقام‌های آمریکایی بر شرایط دولت بایدن برای بازگشت به برجام، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هشدار داده است که بازگشت آمریکا به این توافق "به شکل اتوماتیک و با یک امضا ممکن نیست."

سعید خطیب‌زاده به خبرنگاران گفت آمریکایی‌ها "با یک امضا خارج شدند ولی با یک امضا نمی‌توانند بازگردند."

خطیب‌زاده شرط ایران برای بازگشت به تعهدات برجام را دسترسی به "سرمایه ملت" عنوان کرده و گفته است باید "نفت به راحتی فروخته شود و پول آن برگشت داده شود و بیمه انجام شود. هر وقت آنها این کار را انجام دادند، ما هم پاسخ می‌دهیم."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
1
1
اگر برگردد ما هم برمی گردیم ِ
این مشکل ها,
در مذاکره مقامهای اول دو کشور قابل حل و فصل است .
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
1
1
این فیلمها چیه سر ملت درمیارید؟بنشینید رودر رو مشکلاتتون رو حل کنید،یبار میگیم به آمریکا وابسته نیستیم،بار دیگه میگیم تورم تقصیر آمریکاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
بیچاره مردم ایران وقتی دولت معتدل و میانه رو در امریکا روی کار میاد در ایران دولتی تندرو هست وقتی در ایران دولت میانه رو هست در امریکا دولتن تندرو هست و خلاصه این وضعیت موجب عدم حصول توافق فی مابین میشه که مردم عادی متضرر میشن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین