کد خبر: ۶۹۸۰۸۷
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
روسیه حریم هوایی سوریه را برای حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منافع ایران باز گذاشته

همدستی و توطئه پوتین و نتانیاهو علیه ایران؛ در سوریه چه می‌گذرد؟

به نظر می‌رسد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در را به روی ایران بسته و پنجره را بر روی اسرائیل بگشاید و فرصتی تازه در اختیار اسرائیلی‌ها قرار دهد. نشست مهمی در ماه ژانویه بین مقام‌های سوریه و اسرائیل در پایگاه روسی در نزدیکی لاذقیه در غرب سوریه برگزار شده است. شاید قابل توجه‌تر از این نشست فشار گسترده‌ای بود که روس‌ها برای وادار کردن دولت اسد به تعلیق تامین سوخت برای نیرو‌های ایرانی وارد ساختند.
همدستی و توطئه پوتین و نتانیاهو علیه ایران؛ در سوریه چه می‌گذرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- در واقع، در پشت صحنه، این "لاوروف"، وزیر خارجه روسیه است که ایران را تشویق می‌کند تا مبادا اقدام تحریک‌آمیز خروج از ان پی تی را اجرایی سازد و یا آنکه آمریکا را تحریک کند. علاوه بر آن، مسکو علاقمند به تقویت برجام و مذاکرات مشابه در سطح منطقه‌ای برای محدود کردن دست گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران در سوریه است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "بریا علم الدین" ستون‌نویس معروف رسانه‌های عربی در مقاله‌‌ای در نشریه سعودی انگلیسی‌زبان "عرب‌نیوز" این موضوع را مطرح می‌کند که به نظر می‌رسد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در را به روی ایران بسته و پنجره را بر روی اسرائیل بگشاید و فرصتی تازه در اختیار اسرائیلی‌ها قرار دهد.

این ستون‌نویس در مقاله خود می‌نویسد: "نشست مهمی در ماه ژانویه بین مقام‌های سوریه و اسرائیل در پایگاه روسی در نزدیکی لاذقیه در غرب سوریه برگزار شده است. به نظر می‌رسد این نشست درباره نگرانی روزافزون اسرائیل در مورد افزایش تعداد موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی مستقر شده در سوریه بوده است. اسرائیل قصد دارد این پیام را به تهران انتقال دهد که هرگز حضور نظامی آن کشور را در سوریه در نزدیکی مرز‌های خود نخواهد پذیرفت. شاید قابل توجه‌تر از این نشست فشار گسترده‌ای بود که روس‌ها برای وادار کردن دولت اسد به تعلیق تامین سوخت برای نیرو‌های ایرانی وارد ساختند.

برخی از ناظران معتقدند که مسکو برای نزدیک کردن مقام‌های اسرائیلی و سوری تلاش می‌کند و می‌خواهد این موضوع مقدمه توافق صلح مشابه آن چیزی باشد که میان سایر دولت‌های عربی و اسرائیل روی داد.

اگر چنین معامله‌ای رخ دهد مولفه‌های آن آشکار هستند: بازگرداندن حاکمیت جولان از سوی اسرائیل به سوریه در ازای محروم کردن ایران از دسترسی به خاک سوریه که امتیازی بزرگ برای هر دو طرف خواهد بود. این احتمالا پیشنهادی است که "بشار اسد" تضعیف شده نمی‌تواند آن را رد کند به ویژه آنکه او ماندن‌اش در قدرت و تغییر معادلات را مدیون مداخله نظامی روسیه در سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

به ادعای نویسنده؛ تردیدی نیست که بسیاری از مقام‌های حکومت تحت رهبری اسد مایل نیستند نیرو‌های وابسته به ایران در سوریه حضور داشته باشند. آنان احساس تحقیرشدگی می‌کنند و به نظرشان نیرو‌های ایرانی رفتاری دارند که گویی دمشق به آنان تعلق دارد. به طور مشابه، روسیه نیز از حضور ایران در سوریه خسته شده است. سرمایه‌گذاری عظیم روسیه در سوریه تا زمانی که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه باشند نتیجه‌بخش نخواهد بود. روسیه مایل نیست درگیری‌ها در سوریه ادامه یابد و شبه نظامیان را مسبب این درگیری‌ها می‌داند.

همچنین، مذاکرات درباره مبادله زندانیان میان اسرائیل و سوریه با میانجی‌گری روسیه نشان از عمق تعهد و دوستی میان پوتین و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل با یکدیگر دارد. روسیه آشکارا حریم هوایی سوریه را برای حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منافع ایران باز گذاشته است. منابع اطلاعاتی امریکایی اطلاع داده‌اند که حریم هوایی سوریه انباشته از جنگنده‌های روس و اسرائیلی است که در هماهنگی نزدیک با یکدیگر پرواز می‌کنند.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه اخیرا به اسرائیل تعهد داد که اگر تهدیدی از جانب سوریه علیه اسرائیل وجود داشته باشد روسیه آن تهدید را خنثی خواهد کرد. همچنین، روی کار آمدن بایدن در امریکا سبب شده تا روسیه بخواهد معماری امنیتی جایگزین امریکا را در منطقه طراحی و اعمال کنند. "جیمز جفری" نماینده دولت ترامپ در امور سوریه اخیرا هشدار داده بود که روس‌ها به اندازه ایرانی‌ها رقیب امریکا در منطقه هستند. در واقع، دور شدن دولت بایدن از رهبران عرب ممکن است سبب شود تا دولت‌های عربی به دنبال روابط نزدیک‌تر با روسیه باشند".

این نشریه در ادامه می‌افزاید: "علیرغم آنکه بایدن تمایل دارد رویکردی سرسختانه در قبال مسکو اتخاذ کند، اما به وضوح به دنبال تقابل با آن کشور نیست. رابطه دو کشور در وضعیت معامله باقی خواهد ماند. حتی اگر منافع روسیه و امریکا با یکدیگر همپوشانی داشته باشد نیز پوتین به دنبال کارت‌های بیش‌تر برای پیدا کردن دست قوی‌تر در مذاکره و معامله خواهد بود. این موضوع احتمالا در مورد برنامه اتمی ایران وجود دارد. پوتین و بایدن هر دو خواستار تداوم برجام هستند. در واقع، در پشت صحنه، این "لاوروف" است که ایران را تشویق می‌کند تا مبادا اقدام تحریک‌آمیزی، چون خروج از ان پی تی را عملی سازد و یا آن که امریکا را تحریک کند. علاوه بر آن، مسکو علاقمند به تقویت برجام و مذاکرات مشابه در سطح منطقه‌ای برای محدود کردن دست گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران در سوریه است.

دیپلماسی روسیه در لبنان نیز مبتنی بر حمایت از "سعد حریری" برای تشکیل دولت بوده است. این عرصه دیگری است که دیپلماسی روسیه می‌تواند نفوذ ایران را محدود کند. به نظر می‌رسد بایدن از ترکیه به عنوان عضوی از ناتو خواهد خواست تا جلوی جاه طلبی و توسعه طلبی پوتین را بگیرد؛ به ویژه آن که در مسئله قره باغ، ترکیه از جمهوری آذربایجان حمایت کرد در حالی که مسکو تا آخرین مراحل درگیری موضعی آرام اتخاذ کرده بود. روابط نزدیک ترکیه با اوکراین از جمله کمک‌های نظامی ترکیه به آن کشور نیز اقدامی تحریک کننده علیه پوتین و تسلط روسیه بر دریای سیاه خواهد بود".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
24
7
نویسنده مقاله بیشتر دوست دارد که اینگونه باشد که میگوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
4
41
چرا به اربابان روسی بعضی ها توهین میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
2
35
روسیه از اول تاریخ همیشه .... بوده و ....باقی خواهد ماند
....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
49
جالبه این همه هزینه مالی و جانی مستقیم برای سوریه چند سال تحریم و بدبختی مردم ایران بخاطر سوریه اونوقت سوخت به نیروهای ایرانی نمی دن وبا اسرائیل هم مذاکره می کنن. دیگه چیزی ندارم بگم.
محمدگلکارخوزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
2
15
باسلام
روسیه فعلی و شوروی قبلی همیشه منافع بین المللی خود را به منافع منطقه ای ترجیح میدهند و روسیه وقتی کنار ایران میماند که دست اش از منافع بین المللی کوتاه شده باشد و اگر روسیه در سال 2015 به سوریه کمک کرد این خواست ایران و توجیه سپهبد شهید قاسم سلیمانی بر آقای پوتین بود و از طرفی تمام هزینه های معنوی و مادی آنرا جمهوری اسلامی پرداخت کرد که روسیه وارد کارزار حمایت از سوریه شد.روسیه حتی یک نفر کشته نداد و فقط پشتیبانی هوایی و نظامی در مقابل وجوه نقدی و چندین امتیاز از ایران و سوریه همزمان شد و دلیل پذیرش روسیه در این قضیه فقط به دلیل تحریم از سوی آمریکا و اورپا و منزوی بودن نزدن آنها بر کریمه بود و حتی امید داشت ترامپ کمک اش کند که باز ترامپ با آن همه خوش خدمتی روسیه در انتخابات برای پیروزی ترامپ نکرد و روسیه تنها قرار گرفت.لذا روسیه در جاهای مهم پشت ایران را خالی و با دشمن ایران همکاری کرد و بارز آن در کمک به صدام در جنگ ایران و عراق میباشد که به عراق چندین فروند هواپیمای میگ 25 برای شناسی و بمباران به عراق بصورت اجاره داد و متاسفانه همیشه سیاست دو گانه ( منافقانه ) در مقابل جمهوری اسلامی ایران داشته و خواهد داشت چون جزو دکترین سیاسی روسیه در مقابل ایران بوده و خواهد بود .بخصوص از زمان پیروزی بایدن بشدت نگران است چون میداند که بایدن با ایران کنار خواهد آمد و روی روسیه هیچ وقت نمود برای طولانی مدت حساب باز کرد و موارد دیگر که جای آن نیست که مطرح کنم و ایران باید سیاست خود را در مقابل روسیه تغیر و در جاهایی مثل خودش رفتار کرد و در قضیه آذربایجان و ارمنستان به ترکیه اجازه ورود داد ولی به ایران اجازه نداد با توجه به اینکه مسولان وزارت خارجه بصورت تماس و حضوری به آذربایجان.ارمنستان و روسیه برای حل مناقشه قره باغ سفر کردند ولی روسیه اجازه نداد که ایران جزو بازی گر این موضوع مهم باشد ، و...............
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
36
روسیه چندین سال است که به جنگنده های اسراییل اجازه حمله به سوریه میدهد تازه از خواب بلند شدین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
32
... اسرائیل برای روسیه مهمتر از ایران می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
4
توهمه
اسرائیل جولان به این راحتی از دست نمیده
تازه طرفهای درگیر که فقط اسرائیل و ایران نیستند
ترکیه و عربستان هم در این بازی حضور دارند
ناشناس
|
Singapore
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
13
کاش با روسیه حتی به قیمت جنگ تمام عیار با آمریکا همکاری نمی کردند
وضع ما الان بهتر بود ،،!...؟
ما نمیدانیم مملکت به چه سبکی اداره میشه
با هیچ گونه رایج در دنیا تطابق ندارد ،!
واینست که بدبختیهای ملت هم روز به روز زیادتر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
7
سالها قبل ازانقلاب شهید مطهری فرمود امریکا وشوری دو لبه قیچی هستند (به مضمون) ، این نظر زنده یاد شهید مطهری یه واقعیتی است که ایرانی ها ها بارها تجربه کرده اند که روسیه قابل اعتماد نیست ، این واقعیت ثابت میکند برای حفظ تعادل سیاسی ،روابط حسنه باروسیه ارزشمند است مشروط براینکه به همان نسبت باامریکا هم رابطه داشته باشیم زیراتعامل منطقی باامریکا برای ایران بمراتب کم هزینه تر از دشمنی است زیرا روس ها درطول تاریخ بسیار بیشتر از امریکا به ایران صدمه رسانده اند ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
5
پس اینطور بوده که ریس مجلس را قبول نکرد
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
3
0
متاسفانه نظر بنده که در واقع مقاله منتشر شده توسط خود سایت آفتاب بود منتشر نشد . من عینا اون مطالب رو به صورت خلاصه کپی کردم تا جای حرف و حدیثی نذاشته باشم . میتونستم از دید و تحلیل خودم منتشر کنم ولی خب یقینا به لفاظی یا هرچیز دیگه ای متهم میشدم . ولی متاسفانه سایت آفتاب تمایلی به انتشار مقالات گذشته خودش هم نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
22
حالا معلوم شد چرا قالیباف رفت روسیه و اجازه ملاقات با پوتین رو نگرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
12
در حقیقت نقش ایران از دید روسیه بیشتر شبیه نقش سودان در یمن برای عربستان هست.البته قطعا ایران چنین چیزی رو قبول نداره و به دلایل دیگری وارد سوریه شده اما بعید هست که روسیه برای منافع ایران در سوریه پشیزی ارزش قائل باشد.روسیه بیشتر دنبال این هست که سوریه به عنوان یه کشور عادی به دامان جامعه بین المللی برگرده و خودش رو به عنوان ناجی معرفی کنه .منافع اقتصادی و سیاسی چنین کشوری برای روسیه بسیار بیشتر از کشوری هست که خانه صدها گروه شبه نظامی شده.در غیر اینصورت صرفا باید هزینه کنه.اما برای ایران اولویت حضور در مرزهای اسرائیل هست و مسائل بعدی در اولویت های بعدی قرار دارد.
خسته از گرونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
18
حیف این همه پولی که از سفره ما ملت ساده و بیچاره برداشتین و برای این روس های ...خرج کردید.

دشمن ماچین و روسیه که بیش از یک سوم کشور رو ازمون جدا کرد و تو جنگ جهانی اشغال کرد کشور و تمام انبار غله کشور رو غارت کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
13
چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد
تعجب من از آنست که اتکاء به پوتین باکدام تحلیل
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
10
یک ونیم میلیون یهودی روسی تبار در اسراییل زندگی می کنند و همواره ارتباط خود را با سرزمین مادری حفظ کرده اند شما از پوتین چه انتظاری دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
12
کشور کمونبستی که هیچ تعهدی بجز منافع خود نمی بیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
14
دست ایران خالی تر از همیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
18
عشق روس کشت بعضی را.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
5
در روابط بین الملل منافع ملی بر هر رابطه دیگری مقدم تر است دوست و دشمن ثابت بی معنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کاش همه بدانند که منافع ملی به هرچیزی ارجحیت داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
13
همه کشور ها به فکر منافع مردمشون هستن بجز ....
قمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
9
گفت از دوست چه خواهی که تو را شاد کند .
گفت شاد نخواستیم کادو نخواستیم خیانت
نکند انهم علنی .
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
11
0
از این به بعد نظراتم رو با ادبیاتی در خور شان خودتون و مخاطبینتون منتشر میکنم که فقط خود ...مخاطب خاص من باشی ( مدیر بی سواد و غرب زده آفتاب ) : شما ( رسانه های دولتی و البته زیر خواب غربی ها ) و مخاطبین ناشناستون ( که من حدس میزنم از کمبود مخاطب داری خودت برای مقالات خودت نظر به نام ناشناس منتشر میکنی که بازارگرمی کرده باشی ) دلبسته ، وابسته و زیر خواب همیشگی آمریکا و غرب بودیدو هستید ولی اونها شما ...رو به عنوان برده شون هم قبول ندارند چه برسه طرفدار و سینه چاک ، ولی چون شما همیشه چاکر و مخلص زورگو بودی و همیشه تو سری خوردی ( برعکس تندروهایی که ازشون ناراحتی ) و زور شنیدی و هیچ بویی از دموکراسی و انسان بودن نبردید خب معلومه مناسبات جدید سیاسی و اقتصادی کشور رو با اینده جهان درک نمیکنید و در واقع این ...شماست که داره.... میسوزه و با انتشار این مقالات کاملا مشخصه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
10
احسنت به به دیپلماسی و دیپلماتهای ما سرو گذاشتند روی دیوار و مرغ یه پا داره یکی برای همیشه تاریخ دشمن و دیگری هم در هر موضعی نسبت به ما دوست .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
4
کاش دیپلمات های ما ی کم تاریخ را مطالعه کنند و یادآوری بشه خیانت های روسیه علیه ملت ایران.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
6
این هم نتیجه سیاست نگاه به شرق
بهرام عبدالرحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
3
بابا شرق و غرب دو لبه قیچی اند و اینا هر چند گاهی کشور ها را برای چاپیدن بین خود پاس میدن.ولی بنظرم غرب از شرق دل رحم تره!
ناشناس
|
Turkey
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
3
بهای تخریب دیوار برلین خاورميانه است! ... حالا با وجود مخالفت های بعضی کشور های منطقه، مرحله به مرحله زمینه برای بازپرداخت حاضر ميشود!! ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
4
1
خوب همه منظور شما را متوجه شدند.
نظری که خودتان صراحتا نمی تونید بنویسید رو در نظرات می تونیم ببینیم.
دوستان همه یه جوری نظر بزارید که ثابت بشه سفر قالیباف اشتباه بوده و دل آفتاب خنک شه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
1
تازه فهمیدی ،
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
2
چرا دوستان ما اینقدر نامرد هستند ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
4
بازم سرمون بی کلاه موند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
6
به روس وچین کمونیست نباید ذره ای اعتماد میکردند مسئولان !.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
4
آیا وقت آن نرسیده که در دوستی بین شرق و غرب ، کم ضرر تر را انتخاب کنید ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
6
آنچه در صحنه بین الملل مشاهده می شود اینه که منافع حرف اول و می زنه دوستی ها و دشمنی ها نسبی است و دشمن و دوست واقعی وجود نداره بلکه در شرایط مختلف ممکنه جای آنها عوض بشه .

لذا آنچه مهم است بقول قدیمی ها هزار دوست کم است و یک دشمن بسیار، بنابر این باید ملاک دیپلماسی ما این باشد تلاش برای افزودن دوستی ها و کم کردن دشمنی ها برای تامین منافع ایران اسلامی
به این فکر کنیم این سیاست های کودکانه سرنوشت چند میلیون ایرانی رو به باد فنا داده ؟ عمر چند میلیون ایرانی به هدر رفته از همه مهمتر چقدر از سرمایه های ملی بدون دستاورد حیف و میل شده و چقدر به اعتقاد ات ناب ایرانیان خدشه وارد شده ؟
majidr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
4
1
خدایا فهمی به ما بده که در موضوعاتی که نه اشراف کافی و نه اطلاعات موثقی نداریم اظهارنظر نکنیم.
در ضمن اغراض سیاسی و جناحی خود را در تحلیل دخالت ندهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
7
0
آیا روا نیست که هر چه .......... حواله و نثار آدمهای کوچک مغز تهی از عقل بکنیم!! که چشم یاری و کمک از کافر و از خدا بیخبر داشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
9
کار ما در سوریه حمایت از ابر جنایتکار قرن یعنی بشار اسد جنایتکار اشتباه بود. و این در حالی است که ایران می توانست با حمایت از جنبش اعتراضی مردم سوریه آن را به سمت و سوی بهتری هدایت کند . اشکال از ماست که توقع داریم همه تابع ما باشند و خالص و مخلص در خدمت ما باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
3
الانه که بر علیه شما اعلام جرم کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
4
به گفته خود صدا وسیما دشمنی روسیه با ایران از زمان قاجار بوده که نگذاشتن راه آهن بزنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
1
آنها همه اش برای جدای ایران و روسیه پایه گذاری شده و آنقدر کارشناس نظامی داریم این حرکات را تجزیه و تحلیل نمایند اما آقای پوتین که زمانی که ترکیه هواپیمایش را زد مثال خوبی زد گفت از پشت خنجر خوردند حال ما که سواد آنچنان نظامی نداریم فقط به آقای پوتین میگویم که حرفی که زد یادش باشد و خود مقامات روسیه نشان دهند صداقت رفتارشان را ایران آنقدر که خیلی ها فکر میکنند نیروهای نظامی ایران مال روزهای سخت است که در میدان نشان میدهند ولی فکر نمیکنم این چنین باشد خصوصا چند روز پیش موشکهای ضد هوای موشک های اسرائیلی را زدند بیشتر دارند نفاق می اندازند بین روسیه و ایران تا به اهدافشان برسند بگذارید کارشناسان نظامی ایران این صحبتها را بگویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
روسیه ازقدیم دشمن ونابودکننده ایران بودوهست ن امریکابلایی ک روسیه برسرایران آوردامریکا چکارکرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
2
بنظر دوستی با عربستان و کشورهای همسایه که اکثرا مسلمان هستند بسیار پرسودتر از دوستی با کشورهایی هست که هم در گذشته وجهه خود را نشان داده اند و هم ذاتشان با اسلام مخالف است.کاش میشد ماهم باهمه روابط داشتیم ولی در انجام روابط اولویت این باشد که غرور ملی و منافع کشور حفظ شود. ایران از گذشته کشوری قوی و با روابط خارجی بالا بوده
محمد حسن حاج نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
1
0
ما باید به یک برجام جدید با آمریکا توافق کنیم که طی این توافق اسراییل به مرزهای سال ۱۹۴۷ عقب نشینی کنه و ایران و متحدانش و همه کشورهای منطقه اونو به رسمیت بشناسن و اسراییل هم خلع سلاح اتمی بشه و اینکه اگر این اتفاق بیوفته دیگه تحریم نخواهد بود دیگه به وجود روسیه نیازی نخواد بود دیگه داعش نخواهد بود و اگر ایران بمب اتم هم درست کنه اونقدرها برا غرب مهم نخواهد بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین