کد خبر: ۷۰۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۱:۴۰
رییس كمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد:

تصمیم کمیسیون تلفیق درمورد بنزین و گازوئیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس كمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد: تصمیم‌گیری در خصوص بنزین و گازوئیل را به عهده‌ دولت گذاشتیم. بنابراین دولت تا سقف سه هزار میلیارد تومانی كه به تصویب كمیسیون تلفیق رسید موظف است در خصوص نحوه‌ عرضه و هم‌چنین قیمت بنزین و گازوئیل تصمیم‌گیری كند. البته لازم به ذكر است كه رییس جمهور قول داده است تا برای رفاه حال مردم قدم‌هایی را در این راستا بردارد. 

رضا عبداللهی در گزارشی از مصوبات كمیسیون تلفیق گفت: با به پایان رسیدن كار رسیدگی به لایحه‌ی بودجه 87 در كمیسیون تلفیق در شب گذشته، ادامه رسیدگی‌ها در صحن مجلس از روز 23 بهمن ماه انجام می‌شود.

نماینده‌ ماهنشان خاطرنشان كرد: سقف یارانه‌ بنزین و گازوئیل را در حد 30 هزار میلیارد ریال بستیم و دولت را منع كردیم كه از منابع داخلی شركت نفت یا از سایر منابع دیگر به این امر اختصاص دهد. همچنین برای گازرسانی و توسعه‌ شبكه‌ انتقال گاز و همچنین توزیع آن 500 میلیون دلار به تصویب كمیسیون تلفیق رسید.

عبداللهی همچنین در تشریح شاخص‌های پیشنهادی دولت و تفاوت آنها با مصوبات كمیسیون گفت: منابع و مصارف بودجه‌ كل كشور به پیشنهاد دولت در سال 87 مبلغی بیش از 279 هزار میلیارد تومان و معادل 8/20 درصد به نسبت بودجه‌ سال 87 رشد یافته بود. بودجه‌ عمومی دولت كمی بیش از 79 هزار میلیارد تومان و معادل 6/15 درصد رشد یافته بود. بودجه‌ شركت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانك‌ها حدود 26 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود كه نسبت به سال 86، 4/23 درصد رشد یافته بود. 

وی افزود: تركیب منابع درآمدی دولت عبارتست از درآمدهای نفتی 8/57 درصد، درآمدهای مالیاتی 25 درصد و سایر درآمدها با رشد 2/18 درصدی پیش‌بینی شده بود. مالیات بر واردات با دو فرض اساسی 2/49 میلیارد دلار واردات و نرخ متوسط تعرفه 7/11 درصد پیش‌بینی شده بود.

نماینده‌ ماهنشان اظهار داشت: بودجه‌ عمرانی كمی بیش از 24 هزار میلیارد تومان كه نسبت به عملكرد سال جاری معادل 65 درصد رشد یافته است. بودجه‌ طرح‌های عمرانی استانی نیز حدود هشت هزار و 600 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود كه نسبت به عملكرد سال جاری 4/54 درصد رشد نشان می‌دهد و بودجه‌ جاری سال 87 كمی بیش از 41 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود كه نسبت به عملكرد سال 86 حدود 4/5 درصد رشد نشان می‌دهد.

عبداللهی افزود: برداشت از حساب ذخیره‌ ارزی به استثنای 7/15میلیارد دلاری كه در جدول شماره چهار قانون برنامه‌ چهارم دیده شده بود كه از منابع نفتی استفاده شود، برداشت از حساب ذخیره حدود 17 میلیارد دلار در لایحه پیش‌بینی شده بود. قیمت هر بشكه نفت نیز حدود 55 دلار پیش‌بینی شده بود.

رییس كمیسیون تلفیق، با اشاره به تغییراتی كه كمیسیون تلفیق در لایحه‌ بودجه‌ دولت اعمال كرده است گفت: بودجه‌ كل كشور از 279 هزار میلیارد تومان به حدود 293 هزار میلیارد تومان افزایش داده شد كه از این افزایش رقمی بالغ بر 12 هزار و 200 میلیارد تومان مربوط به شفاف‌سازی قیمت حامل‌های انرژی است كه به صورت جمعی خرجی عمل می‌كند و این بیشتر در جهت شفاف‌سازی بودجه می‌رسد. به عبارت دیگر این عمل چه در ردیف درآمدها و چه در ردیف هزینه‌ها لحاظ می‌شود و خیلی نباید این مبلغ مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح كرد: طبق مصوبه‌ كمیسیون تلفیق دو هزار و 132 میلیارد تومان به لایحه‌ پیشنهادی دولت افزوده شد. تفاوت این عدد با شفاف‌سازی قیمت حامل‌های انرژی نسبت به بودجه‌ كل كشور طبق مصوبه‌ كمیسیون حدود 9/4 درصد بدون اعمال قیمت حامل‌های انرژی این عدد حدود 8/0 درصد است.

وی افزود: بودجه‌ عمومی دولت از 72 هزار میلیارد تومان به 74 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش یافت یعنی عددی بالغ بر 9/2 درصد رشد. 

عبداللهی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم مصوبات كمیسیون تلفیق مبنایی برای بررسی نمایندگان در صحن علنی قرار گرفته و به تایید آنان برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین