کد خبر: ۷۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
رییس مرکز ملی فرش ایران خبر داد:

تبلیغات 600 هزار دلاری فرش ایران در یورو‌نیوز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر مرتضی فرجی رییس مرکز فرش ایران، مهمترین مشکل فرش ایران را روند نزولی تجارت این کالا عنوان کرد.

وی در گفتگو ی اختصاصی با آفتاب در همین رابطه افزود : عدم معرفی صحیح فرش ایران به بازارهای جهانی و جایگزینی کالا های ارزان قیمتی چون موکت،پارکت، سنگ و غیره باعث شده است فرش از کالایی برای پوشش کف ساختمان به کالایی تزیینی تبدیل شود.از این رو باید گفت: تقاضا از نظر حجم و ارزش کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با این حال فرش ایران به لحاظ جنبه هنری و فرهنگی آن بازار خود را داشته است و بر مبنای آمار سازمان تجارت جهانی"wto" چهل در صد  فرش جهان از ایران صادر می شود، این مقام مسئول در تشریح اقدامات انجام شده جهت معرفی فرش ایران گفت: در این راستا ما یک قرارداد یک ساله با شبکه یورو نیوز منعقد کرده ایم که این قرارداد در سه مرحله 4 ماهه تمدید می شود و مبلغ هر مرحله 200 هزار دلار بوده است .

وی افزود: تبلیغاتی در دیگر رسانه ها مانند العربیه و جام جم نیز انجام داده ایم در عین حال تهیه 15 فیلم توسط کارگردانهای مطرح کشورمان درباره فرش را نیز به پایان رسانده ایم به طوری که این فیلمها در جشنواره های بین المللی به نمایش در آمدند و طبق تفاهم نامه ای که با صدا و سیما داشته ایم بناست از هفته آینده این فیلمها با حضور کارگردانهایشان در برنامه "سلام ایران" به نمایش در آیند.


دکتر فرجی با ذکر اینکه دولت به هر بافنده فرش به طور متوسط 500 هزار تومان وام اختصاص داده است گفت: ما در سال 85 و 86 از طریق وامهای زود بازده 80 میلیارد تومان برای تولید و از طریق تسهیلات فنی و اعتباری از سال 84 تا 86 , 15 میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت و کارگاههای متمکز تخصیص شده که بخش عمده آن جذب شده است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین