کد خبر: ۷۴۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
تبلیغات

نحوه انتخاب دندانپزشک خوب و قابل اعتماد

استفاده از خدمات دندانپزشکی زمانی که دندان‌های شما دچار مشکل می‌شوند ضرورت می‌یابد چرا که دندانپزشک‌ها می‌توانند از بروز مشکلات حادتر جلوگیری نموده و مشکل به وجود آمده را نیز برطرف سازند.
نحوه انتخاب دندانپزشک خوب و قابل اعتماد
آفتاب‌‌نیوز :

برای انتخاب دندانپزشکی که کاملا قابل اعتماد باشد معیار‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید بر اساس این معیار‌ها تصمیم نهایی خود را بگیرید. لازم به ذکر است بازاری که میان دندانپزشک وجود دارد کاملا رقابتی بوده و این امر را نمی‌توان انکار نمود به همین دلیل است که بیشتر بیماران سعی دارند تا یک دندانپزشک مناسب را انتخاب کنند و اگر دندانپزشک انتخاب شده نتواند نیاز‌های آن‌ها را برآورده سازد به راحتی به سراغ فرد دیگری می‌روند. در چنین شرایطی انتخاب یک دندانپزشک مجرب اهمیت بسیار بالایی می‌یابد. در این مطلب به معرفی دندانپزشک و نحوه انتخاب آن می‌پردازیم.

اهمیت مراجعه به دندانپزشک

دندان‌ها از جمله بخش‌های اصلی بدن به شمار می‌روند که ارتباط مستقیمی با دیگر اعضا داشته و می‌توانند عملکرد صحیح این اعضا را نیز تحت تاثیر خود قرار دهند. به عنوان مثال می‌توان به تاثیرات بیماری‌های دهان و دندان بر روی عملکرد گوش‌ها اشاره نمود و این تنها تاثیر دندان درد به شمار نمی‌رود بلکه این قبیل مشکلات می‌توانند از نظر عصبی نیز انسان را دچار مشکل نمایند. در چنین شرایطی لازم است برای درمان خود به دکتر دندانپزشک مراجعه نموده و نسبت به تامین سلامت دندان‌های خود اقدامات لازم را انجام داد. یک دندانپزشک در واقع متخصصی است که با بهره گیری از دانش خود می‌تواند به بررسی، شناخت و درمان بیماری‌های دهان و دندان شما پرداخته و با استفاده از راهکار‌های مناسب درمانی این دسته بیماری‌ها را درمان کند.

خدمات دندانپزشکی شامل چه مواردی می‌شوند؟

خدمات دندانپزشکی معمولا تمام مشکلات دهان و دندان را در بر گرفته و می‌توانند با استفاده از راهکار‌های ساده این قبیل مشکلات را برطرف سازند. از مهم‌ترین خدمات دندانپزشکی می‌توان موارد زیر را نام برد که هرکدام در دنیای کنونی اهمیت بسیار بالایی در راستای درمان شما دارند.

  • خدمات ایمپلنت دندان‌ها
  • خدمات ارتودنسی دندان‌ها
  • بستن فاصله‌های دندانی
  • تاج گذاشتن بر روی دندان‌ها
  • بلیچینگ نمودن دندان‌ها
  • میناکاری
  • باندینگ نمودن دندان‌ها
  • برطرف نمودن ناهماهنگی‌های مربوط به لبه‌های دندان‌ها
  • پر نمودن دندان‌ها با استفاده از کامپوزیت
  • کرادینگ نمودن دندان‌ها
  • انجام روکش‌های دندانی
  • بریج کردن دندان‌ها
  • جراحی و ایجاد تغییر در شکل لثه‌ها
  • پیوند دادن لثه‌ها اصلاح نمودن خطوط لثه با استفاده از خدمات زیبایی
  • کاشت نگین‌های دندانی

نحوه انتخاب دندانپزشک خوب و قابل اعتماد

تقریبا همه افراد در سنین مختلف به مشکل پوسیدگی دندان و یا خرابی دچار می‌شوند و همه حداقل یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند. با توجه به اهمیت دندانپزشکی در سلامتی انسان، انتخاب و مراجعه به موقع به متخصص دندانپزشک با مهارت و خوب تاثیر زیادی در سالم ماندن دندان و دهان دارد. دندانپزشکان علاوه بر رفع مشکلات خرابی دندان، خدمات زیبایی دندان مانند سفید کردن، ایمپلنت و ارتودنسی را نیز انجام می‌دهند. (https://doctoreto.com/landing/specialties/)

معیار‌های لازم برای انتخاب دندانپزشک مناسب

همان گونه که بیان نمودیم برای انتخاب دندانپزشک معیار‌ها و فاکتور‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند در این راستا به شما کمک کنند. از مهم‌ترین فاکتور‌های موثر در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

-حتما تمام تکنولوژی‌هایی را که دندانپزشک موردنظر از آن‌ها استفاده می‌کند را مورد بررسی قرار دهید. در این راستا لازم است پزشک از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند بوده و به این طریق بتواند به راحتی مشکلات دندان‌های شما را برطرف سازد.

-مورد بررسی قرار دادن کیفیت خدمات ارائه شده از سوی دندانپزشک معیار مهم دیگری به شمار می‌رود که بسیار اهمیت داشته و نباید نادیده گرفته شود. این معیار را یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های انتخاب دندانپزشک می‌دانند که برای بررسی ان می‌توانید از افرادی که قبل از این خدمات استفاده نموده اند پرس و جو کنید.

-توصیه داریم قبل از انتخاب دندانپزشک تمام تحقیقات موردنیاز در راستای کیفیت خدمات و تجارب وی را انجام دهید. این تحقیقات به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات مفیدی را به دست آورده و با دقت بیشتری دندانپزشک موردنیاز خود را انتخاب کنید. برای این امر نیازی به مراجعه به کلینیک دندانپزشک نیست و شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌ها به اطلاعات مناسبی درباره دکتر دندانپزشک خود دست یابید.

-موقعیت مکانی و نحوه دسترسی به دکتر دندانپزشک را مورد بررسی قرار دهید. این مکان‌ها باید به گونه‌ای باشند که امکان رفت و آمد برای آن‌ها راحت بوده و شما بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن اتومبیل خود را پارک کنید.

هدف خدمات دندانپزشکی فقط درمان و رفع مشکلات دهان و دندان نیست. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که تنوع آن‌ها بسیار بالا و بی‌نظیر است. ازاین‌رو خدمات و درمان‌های دندانپزشکی را به انواع خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی دسته‌بندی می‌کنند.

دندانپزشک یکی از رشته‌های پزشکی است که بدون نیاز به گذراندن دوره پزشکی عمومی، می‌توان از ابتدا وارد این تخصص شد و دوره دندانپزشک را گذراند. فردی که دوره شش ساله دندانپزشکی را می‌گذراند دندانپزشک می‌گویند و مجوز انجام خدمات سلامت دندان و مطب را دریافت می‌کند. دندانپزشک می‌تواند دوره تخصص را نیز ادامه دهد و در فوق تخصص‌های جراحی دندان، جراحی لثه، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی فک و برخی از رشته‌های دیگر فوق تخصص دریافت کند.

نحوه انتخاب دندانپزشک خوب و قابل اعتماد

دندانپزشک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • دندانپزشکی که خوب باشد لازم است ابتدا به طور کامل به حرف‌های شما گوش داده و درک خوبی از مشکلات شما داشته باشد.
  • یک دندانپزشک خوب وظیفه شناس بوده و در زمان مقرر شده در مطب خود حضور می‌یابد.
  • یک دندانپزشک خوب و قابل اعتماد می‌تواند به طور کامل شرایط و مشکلات دندان‌های شما را تشریح نموده و راه‌های درمانی مناسبی را پیش روی شما قرار دهد.
  • بهترین دندانپزشک سعی دارد تا به روش‌های مختلفی شما را شناخته و به خوبی با شما ارتباط برقرار کند.
  • یک دندانپزشک خوب تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا به بیماران خود احترام گذاشته و شرایط مناسبی در روند درمانی آن‌ها فراهم سازد.

سریع‌ترین روش نوبت گرفتن از دندانپزشک

امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه ارائه خدمات پزشکی صورت پذیرفته اند می‌توان شاهد نوبت دهی‌های آنلاین بود که به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. سامانه‌های نوبت دهی آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌سازند تا در هر زمان و مکانی اقدام به دریافت نوبت از بهترین دندانپزشک‌ها نموده به این صورت از هدر رفت وقت و انرژی خود جلوگیری کنید. این دسته از خدمات دندانپزشکی می‌تواند سرعت رسیدگی پزشگان را افزایش داده و برای آن‌ها نیز شرایط مطلوبی را رقم بزند. در حال حاضر استفاده از سیستم‌های نوبت دهی اینترنتی مانند https://doctoreto.com به عنوان بهترین روش نوبت گرفتن به شمار می‌رود که مزیت‌های قابل توجه‌ای هم برای بیماران و هم برای پزشکان به همراه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین