کد خبر: ۷۴۹۷۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

افزایش دزدی شبانه دریچه های فلزی!

افزایش آمار سرقت دریچه‌های فلزی در محدوده منطقه۱۸، جان رهگذران و رانندگان را به طور جدی تهدید می کند. موضوعی که باعث شده مسئولان فنی و عمران شهرداری به صورت۲۴ ساعته درحالت آماده باش باشند و نسبت به رفع خطرات احتمالی اقدام کنند.
افزایش دزدی شبانه دریچه های فلزی!
آفتاب‌‌نیوز :

بیشتر دریچه هایی که در سطح شهر وجود دارد، از جنس آهن و چدن است و به همین دلیل بیشتر سرقت می شوند. به گفته معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۸، اکثر این نوع سرقت ها شبانگاه و زمان خلوتی خیابان ها اتفاق می افتد. عباس فرشادیان، با اشاره به سابقه سرقت دریچه های شهری در این محدوده و همچنین مناطق همجوار گفت: «با اینکه درسنوات گذشته مسئله دزدی دریچه های فلزی مطرح بوده، اما متاسفانه اقدام اصولی برای رفع سرقت اینگونه تجهیزات شهری انجام نشده است».

معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۸ با اشاره به اینکه دریچه هایی که در شهر وجود دارد مربوط به ارگان های خدمات رسان مختلف از جمله شهرداری، آب و فاضلاب، آتش نشانی و... است، گفت: «بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت دریچه های فاضلاب، تغییر جنس آن به مواد بادوام و محکم تر از نوع کامپوزیت است تا معتادان، کارتن خواب ها، ضایعات جمع کن ها، چشم داشتی به سرقت این به اموال شهری نداشته باشند».

وی اضافه کرد: «به نظر می رسد که مشکلات اقتصادی و همچنین افزایش قیمت ضایعات فلزی باعث شده تا امسال نسبت به سال گذشته سرقت دریچه های فلزی افزایش پیدا کند. درسال گذشته شاید در هرماه بین ۷ الی ۹ پیام شهروندی در زمینه سرقت دریچه ها ثبت می شد، اما امسال این آمار به ۱۵ تا ۲۰ مورد در ماه رسیده است».

فرشادیان ادامه داد: «شهرداری حسب وظیفه ذاتی و خدمات رسانی مناسب به مردم در صحنه حضور دارد. مثلا برای جلوگیری از حوادث تلخی مثل افتادن شهروندان در چاله و گودال معابر و خیابان ها درحالت آماده باش کامل هستند. کارشناسان فنی با حضور در محل، ابتدا با نصب علائم هشدار دهنده و ایمنی رفع خطر کرده و سپس با توجه به نوع دریچه سرقت شده نسبت به مرمت و پوشاندن آن اقدام می کنند».

جالب اینکه سارقان هرکیلوگرم ضایعات چدنی را بین۱۲ تا ۱۵ هزار تومان می فروشند و در مقابل شرکت های خدمات رسان از جمله شرکت فاضلاب برای خرید و جایگزینی هر دریچه نو تا ۵۰ برابر قیمت فروش دریچه های سرقتی هزینه می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین