کد خبر: ۷۵۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴

یک نماینده مجلس: رسانه‌ها دولت را عصبانی کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس گفت: «فردی که از دست رسانه‌ها عصبانی است بالاخره توهین می‌کند و به نظرم رسانه‌ها دولت را عصبانی کردند».

حسین نو‌ش‌آبادی رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره حجم زیاد جوابیه‌های دولت به رسانه‌ها در ماه‌های اخیر گفت: «بالاخره صبر دولت هم اندازه‌ای دارد و زمانی که کاسه صبر دولت پر می‌شود، سرریز می‌شود و مجبور می‌شود که به رسانه‌ها جوابیه بدهد».

وی با اشاره به کلمات توهین‌آمیزی که در جوابیه‌های دولت نسبت به رسانه‌ها وجود دارد، افزود:‌ «فردی که از دست رسانه‌ها عصبانی است بالاخره توهین می‌کند و به نظرم رسانه‌ها دولت را عصبانی کردند و می توان در سخنان فرد عصبانی توهین‌ را هم جستجو کرد. در این زمینه می‌گویند که در هنگام عصبانیت نه حرف بزن نه تصمیمی بگیر نه قضاوت کن».

نوش‌آبادی ادامه داد:‌ «من هم قبول دارم که فرد نباید منفعل باشد. دولت اگر مقداری اطلاع رسانه‌اش فعال‌تر باشد نیازی به دادن این جوابیه‌ها به رسانه ها ندارد».

وی اظهار داشت: «اگر دولت می‌گوید که زیاد کار می‌کند باید کارهایش را مطرح کند و به نظرم نحوه انعکاس کارهای دولت نهم مناسب نبوده‌است‌. دولت می‌گوید که ما ابزارهای اطلاع‌رسانی مناسب را در اختیار نداریم و توقع دارد که همه رسانه‌ها بلندگوی تبلیغ دولت بشوند که این امر تحقق یافتن نیست زیرا که عده‌ای در مقابل دولت موضع دارند. اما دولت با ابزارهایی که دارد مثل صدا و سیما و روزنامه‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند استفاده کند و کارهایش را تبلیغ کند». 

رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس اضافه کرد: «اکنون دولت ابزارهای خوبی برای اطلاع‌رسانی دارد و هر وقت که می‌خواهد سخنرانی‌های رئیس جمهور در صدا و سیما پخش می‌شود اما دولت به جای اینکه بیاید گزارش بدهد به حاشیه می‌رود و این به حاشیه رفتن خودش حاشیه می‌سازد ولی اگر دولت می‌گوید که ما کار می‌کنیم نیازی ندارد که جواب رسانه‌ها را بدهد. آنهم جوابیه‌هایی که باعث سوءتفاهم میان دولت و رسانه‌ها شود».

وی افزود:‌ «دولت باید بگذارد کارها مسیر طبیعی خودش را طی کند و مطبوعات هم حق انتقاد و تحلیل دارند و گاها هم برخی رسانه‌ها ارگان حزبی هستند و حرف خودشان را می‌زنند».

نماینده ورامین خاطرنشان کرد: «نقد اصولا همیشه بد نیست و اگر برای ما فرهنگ شود که مخالفین ما نقدهایشان منصفانه باشد موافقین هم منصف باشند و بزرگنمایی نکنند می‌توان به یک ایده عالی رسید».

وی ادامه داد:‌ «هیچ انسانی مبرای از اشتباه نیست و هیچ حکومتی هم مبرای از خطا نیست و در زمان صدر اسلام هم کارگزاران منتسب به ولی معصوم هم مرتکب اشتباه می‌شدند و می‌بینیم که در حکومت امام معصوم هم کارگزاران آن خطا می‌کنند ما که نه حکومتمان معصوم است و نه کارگزارانمان معصومند و نه منصوب از طرف امام معصوم هستند پس نباید آنها خودشان را مصون بدانند که اشتباه نمی‌کنند».

نوش‌آبادی یادآور شد: «امام ما با آن عظمتش در وصیت‌نامه‌شان گفتند در برخی مواقع اشتباه کردم و وقتی که امام می‌گوید من اشتباه کردم دیگر دولت نمی‌تواند بگوید که ما معصوم هستیم و هر کاری که می‌ کنیم خالی از اشتباه است».

وی افزود:‌ «دولت دارد کار می‌ کند اما زمانی اشتباه هم می‌کند و باید این اشتباهات را بپذیرد».
رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این جوابیه‌ها برای جلوگیری از نقد رسانه‌ها است،‌ گفت: «جلوی نقد را هیچکس نمی‌تواند بگیرد مگر آنکه نقد تخریب باشد. اما آنچه که دولت مطرح می‌کند این است که معتقد است این نقدها تخریب است و اگر تخریب صورت گیرد در مقابلش پاسخ‌ کوبنده است و اگر نقد باشد هیچکس نمی‌تواند مانع از نقد سازنده‌ باشد. نقادی کردن کارها به سود خود دولت است».

وی اضافه کرد: «خود نقدها هم قابل نقد است، ‌زیرا هر فردی برداشت خودش را از مسائل مطرح می‌کند و قانون اساسی ما می‌گوید که مطبوعات در بیان مطالب آزادند».

نماینده ورامین در پایان تصریح کرد:‌ «اگر نقادی منصفانه در جامعه ما جا بیفتد همه با هم کنار می‌آییم و تحمل مخالف را می‌کنیم و آن وقت جامعه ما جامعه توسعه یافته‌ای می‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین