کد خبر: ۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۷
هدایت آقایی در گفت‌وگو با آفتاب:

نسل‌اولی‌های اصلاحات هوای هم را به خوبی دارند

اصولگرایان برای دوره آینده بر رییس‌جمهور فعلی اجماع ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هدایت‌ آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به پیشنهاد محمدعلی نجفی مبنی بر مشخص شدن تکلیف کاندیدای اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری گفت: «ضرورت مشخص شدن تکلیف کاندیدای ریاست‌جمهوری فقط مختص اصلاح‌طلبان نیست و حتی اصولگراها نیز این روزها با همین موضوع دست‌به گریبان هستند».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد: «در اردوگاه اصولگرایی،‌ اجماعی روی رییس‌جمهور فعلی برای دوره آینده نیست و آنها نیز با مشکلاتی مثل اصلاح‌طلبان روبه‌رو هستند که در داخل مجموعه‌شان گرایش به کاندیداهای دیگر وجود دارد».

آقایی در ادامه با اشاره به وضعیت اصلاح‌طلبان در زمینه موضوع کاندیدای واحد گفت:‌ «اگر بخواهیم از نسل‌ اولی‌های اصلاحات فردی را به عرصه انتخابات بیاوریم، می‌توانیم به راحتی به اجماع برسیم ولی در نسل دومی‌ها کاندیداها متعددند».

وی با صحه گذاشتن بر نظر محمدعلی نجفی در این‌باره افزود: «اصلاح‌طلبان در اولین گام باید هر چه زودتر در این مورد تصمیم‌گیری کنند».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و سخنگوی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات مجلس هشتم همچنین خاطرنشان کرد:‌ «امروز دو بحث در میان احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب وجود دارد که از یکسو با سابقه‌ای که از انتخابات مجلس هشتم در دست داریم،‌ مشکلاتی جدی در  زمینه برگزاری انتخابات وجود دارد. بر این اساس باید برای رفع این مشکلات مذاکرات و رایزنی‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد:‌ «اما بحث بعدی این است که پیروزی اصلاح‌طلبان مرهون داشتن یک کاندیدای واحد است و بر این اساس یا باید از چهره‌های سرشناسی چون آقای خاتمی دعوت کنیم و یا باید مکانیزمی دیگر برای تصمیم‌گیری پیدا کنیم که همه آن مکانیزم را قبول داشته باشند و نهایتا هر تصمیمی که گرفته شود همه به آن تمکین کنیم».

هدایت‌ آقایی همچنین با اشاره به مباحث مربوط به احتمال ورود همزمان خاتمی و کروبی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و بروز شکافی دیگر گفت: «نسل‌ اولی‌های اصلاحات هوای همدیگر را به خوبی دارند و اگر یکی از آنها به صحنه بیاید قطعا دیگری سعی می‌کند وارد عرصه نشود و از او حمایت کند».

این عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه درباره راهکارهای اصلاحات برای گسترش پیام خود و معرفی کاندیدایش در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دهم افزود: «اصلاح‌طلبان پشتوانه‌ نیروهای آگاه و باتجربه جامعه را دارند و می‌توانند با تکیه بر سازماندهی همین نیروها،‌ تماس خود را با مردم از طریق دانشجوها، روشنفکران و نویسندگان بهتر برقرار کرده و افزایش دهند».

وی افزود: «اینکه اصلاحات بخواهد تکیه کند به رسانه‌ یا انتظار داشته باشد رسانه ملی به اندیشه‌اش بها بدهد یا روزنامه‌هایی با تیراژ بالا داشته باشند،‌ کاملا خطاست». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین