کد خبر: ۷۷۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

۲ متهم اصلی گرانی دلار در روز‌های اخیر

یک کارشناس مسائل اقتصادی انتظارات تورمی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ناامیدی از احیای برجام را دو عامل اصلی افزایش نرخ دلار طی روزهای اخیر دانست.
۲ متهم اصلی گرانی دلار در روز‌های اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

علی حیات نیا با اشاره به روند افزایشی قیمت دلار طی روزهای اخیر، گفت: این موضوع چند دلیل اصلی دارد که ناامیدی از احیای برجام و صدور قطعنامه علیه ایران از مهمترین این دلایل است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نگرانی از افزایش قیمت کالاها باعث ایجاد انتظارات تورمی در کشور شده که در نهایت به بالا رفتن قیمت دلار دامن زنده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه بانک مرکزی نیز برنامه‌ای برای مدیریت انتظارات تورمی و کنترل نرخ دلار ارائه نکرده، خاطرنشان کرد: معتقدم تا زمانی که بانک مرکزی برنامه‌ای در این زمینه ارائه ندهد، روند افزایشی نرخ دلار ادامه خواهد داشت.

حیات‌نیا گفت: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت که قیمت دلار تا چه اندازه‌ بالا می‌رود و همه چیز به سیاست‌های پولی و مالی و برنامه ریزی درست از سوی دولت بستگی دارد.

وی در ادامه قیمت کنونی دلار را غیرواقعی و بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن دانست و تاکید کرد: اگر قرار بود قیمت دلار در یک چارچوب درست و اصولی پیش برود و دخالت دولت را در آن نداشته باشیم، باید اکنون قیمت آن به ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان می‌رسید.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: انتظار می‌رفت با سیاست‌های دولت مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، شاهد افزایش ارز در کشور و کاهش قیمت آن می‌بودیم که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین