کد خبر: ۷۷۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹
حبیب‌الله عسکراولادی:

نباید روی شخص‌محوری خیلی حساب باز کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: «تجربه 30 ساله انقلاب نشان می‌دهد که هرکس بتواند یک گفتمان اصیل را رهبری کند مردم به او اقبال نشان می‌دهند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از ایسنا، حبیب‌الله عسکراولادی با اشاره به این‌که " کارکردها و کارویژه‌های حزب چهار مورد مهم و کلیدی است" در این‌باره اظهار کرد: «سازماندهی افراد و مدیریت چینش اعضا برای انجام ماموریت‌های حزب، مدیریت افکار عمومی و کسب حمایت‌های مردمی، نقد، هدایت، مدیریت و کنترل قدرت، گفتمان‌سازی از جمله این کارکرده است».

وی ادامه داد: «در هر یک از محورهای یاد شده برنامه‌محوربودن حرف اول را می‌زند. البته تردیدی نیست رهبری حزب و نبوغ کادرها در کارکردهای حزب هم حرف اول را می‌زند».

این عضو حزب موتلفه اسلامی هم‌چنین یادآور شد: «در حزب موتلفه اسلامی روند امور روی برنامه‌محوری شکل دارد؛ لذا بنده که قبلا دبیرکل حزب بودم همین رویکرد را تعقیب می‌کردم. با کناره‌گیری اینجانب، شورای مرکزی رهبری حزب را به دست یکی از چهره‌های شاخص حزب سپرد. در ایران معمولا رهبری احزاب مادام‌العمری است ما در حزب موتلفه اسلامی این سنت را شکستیم و اکنون در حزب موتلفه اسلامی برادر عزیزم جناب آقای حبیبی دبیرکل می‌باشند و بنده یک عضو عادی شورای مرکزی هستم».

وی خاطرنشان کرد: «اگر انتخابات را چه در ریاست جمهوری و چه در مجلس، ببریم روی برنامه‌محوری، می‌توان یک گام جدی برای کارآمدی نظام برداشت. شخص هر چقدر توانا باشد در دنیای ما که تخصصی و کارآمدی حرف اول را می‌زند، نمی‌توان روی شخص‌محوری خیلی حساب باز کرد».

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: «معمولا رقابت‌ها روی یک گفتمان شکل می‌گیرد و از دل یک گفتمان، یک شخصیت یا رجال سیاسی – مذهبی متولد می‌شود. مردم در انتخاب خود نگاه‌شان به فردی است که آن گفتمان را مدیریت می‌کنند. تجربه 30 ساله انقلاب نشان می‌دهد هرکس بتواند یک گفتمان اصیل را رهبری کند مردم به او اقبال نشان می‌دهند».

وی تاکید کرد: «بدون شک عدم برنامه‌ محوری در احزاب، هم به رقابت‌های سالم و اصیل صدمه می‌زند و هم موجب افت کارآمدی نظام می‌شود. مردم باید بدانند هر حزبی برای حل مشکلات آن‌ها چه نسخه‌ای دارد، آیا این نسخه‌ها عملی است و می‌تواند مشکل‌گشا باشد، طبیعی است که آن هنگام می‌توانند تصمیم بگیرند. اگر مردم در هر انتخابات ببینند به شعارها و قول‌هایی که داده شده عمل نمی‌شود، طبیعی است از نامزدی که انتخاب کردند برمی‌گردند و گزینه دیگری انتخاب می‌کنند، البته مردم به ائتلاف‌ها بیش از احزاب تک‌رو عنایت دارند، باید در نوع ائتلاف‌ها نیز برنامه‌محوری را دید».

عسکراولادی اظهار کرد: «کار نخبگان تولید فکر و گفتمان‌سازی است. جای نخبگان هم، در اتاق فکر احزاب است؛ اگر این را بپذیریم می‌توانیم با یک سیر منطقی به سمت برنامه‌محور بودن احزاب پیش رویم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین