حجتالاسلام حمید نیکزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه دستگاهها، نهادها و مجموعهها باید نسبت به اعتلای هرچه بیشتر آموزش و پرورش در تمام فعالیتهایشان پیوست فرهنگی داشته باشند.
وی تاکید کرد: همه مجموعهها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند چون آینده این مملکت نتیجه و خروجی آموزش و پرورش است و چنانچه این خروجی خوب باشد مطمئنا نسل آینده شکوفا و بالندهای است و آینده کشور نیز خوب رقم میخورد.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: حوزههای علمیه و جامعه روحانیت نیز به عنوان بخشی از جامعه احساس تکلیف و وظیفه میکند و بسته به میزان درخواست آموزش و پرورش به صورت جهادی کنشگری میکند در هر عرصهای که ظرفیت وجود داشته باشد.
نیکزاد با بیان اینکه در حوزههای علمیه ظرفیتهای خوب تربیتی و علمی وجود دارد و این ظرفیت را حوزه علمیه و جامعه روحانیت خالصانه در اختیار آموزش و پرورش قرار میدهد، خاطرنشان کرد: برنامههای متعددی وجود دارد که دولت جدید نیز ظرفیتهای خوبی در آموزش و پرورش ایجاد شده که طلاب و روحانیون به صورت جهادی کنشگریهایی صورت گیرد تا نسلی باورمند، معتقد، شکوفا و بالنده به عنوان خدمتگزاران به اسلام و انقلاب که هویت ملی، ایرانی و اسلامی داشته باشند تربیت شود.
وی بیان کرد: در دولت جدید در خصوص روحانیون طرح امین که برشها و موقعیتهای مشخصی را در مدارس دارند و فعالیتهای برای آنها تعریف شده و عمدتا طلاب آموزش دیده جوانی هستند که به صورت جهادی در آموزش و پرورش فعالیت خواهند داشت و البته این افراد استخدام دستگاه تعلیم و تربیت نیستند و با هدایت حوزه علمیه و با هماهنگی مدیر و کادر آموزشی مدرسه فعالیتهایی انجام میدهند تا کمکهایی به رشد و بالندگی آموزش و پرورش داشته باشند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این طرح نیز در مدارس موفق بوده است و در بیش از ۲۰ هزار مدارس طلاب جهادی حضور دارند و استخدام آموزش و پرورش نیستند و حوزه علمیه برنامههایی
نیکزاد با بیان اینکه کرسیهای آزاداندیشی با ادبیات دانشآموزان در مدارس برگزار شود، عنوان کرد: البته در این راستا جلساتی در خصوص علم روز و روانشناسی و جامعه شناسی برگزار شده تا بتوان برنامه مناظرات دانشآموزی در خور شان این نسل خلاق، فعال و پرسشگر برگزار شود.