کد خبر: ۸۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۲
سيدحسن خمينی با محكوم كردن جنايات صهيونيستی تاكيد كرد:

بيش از هر زمان ديگر نيازمندوحدت امت اسلامی هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سيدحسن خمينی با محكوم كردن حملات ضدبشری رژيم صهيونيستی به غزه، تمسک به اسلام، ولايت نبی اكرم(ص) و جهاد مقدس را تنها راه‌حل مشكلات امروز دانست.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،  حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خمينی در مراسم افتتاح خوابگاه خواهران دانشگاه امام خمينی (ره) پاكستان در كراچی خاطرنشان كرد: «در روزگاری كه صهيونيزم جهانی با همراهی برخی از حاكمان خودباخته منطقه، ظلمی فاحش در حق مردم فلسطين روا می‌دارد و جان مسلمانان غزه در برابر چشم‌های سران غرب آماج گلوله اسرائيل قرار می‌گيرد، كدامين سلاح به غير از تمسک به اسلام و ولايت نبی‌اكرم (ص) و جهاد مقدس می‌تواند راهگشای اين مشكلات باشد؟»

يادگار امام با بيان اين‌كه «امروز جامعه اسلامی بيش از هر زمان ديگر نيازمند همدلی و وحدت امت اسلامی است» اظهار كرد: «ملت فلسطين آگاه باشند كه دل و جان برادران‌شان در اقصی نقاط جهان اسلام برای آن‌ها و به ياد آن‌ها می‌تپد».

وی با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب پرهيز از طرح مسائل اختلاف‌برانگيز، خاطرنشان كرد: «همه مسلمانان بايد اين سخن را مدنظر قرار دهند و هر گام به سمت اختلاف در ميان امت اسلامی را يک گام به سوی دشمن تلقی كنند».

سيدحسن خمينی وحدت شيعه و سنی را يک استراتژی عميق و بنيادين در انديشه‌ سياسی امام خمينی (ره) دانست و افزود: «هركس با هر زبان و قلمی در جهت تحريک قوميت‌ها و مذاهب حركت كند و يا به تهديد و توهين مقدسات مذاهب اسلامی بپردازد، بی‌شک مرتكب خطايی بزرگ و نابخشودنی شده است».

يادگار امام تاكيد كرد: «شيعيان جهان به خصوص شيعيان پاكستان وظيفه دارند به توصيه صريح رهبری انقلاب اسلامی پايبند باشند و در آستانه ماه محرم كينه خويش از دشمنان اهل بيت(ع) را در مواجهه با اسرائيل جنايتكار جلوه‌گر كنند».

وی در ادامه با اشاره به جايگاه رفيع امت اسلام در نگاه رهبر كبير انقلاب اسلامی، پايبندی مسلمانان پاكستان به مبانی فكری امام خمينی (ره) را ستودنی دانست و با قدردانی از عزم و دورانديشی حجت‌الاسلام و المسلمين سيدسراج‌الدين موسوی در تاسيس و توسعه‌ دانشگاه امام خمينی در پاكستان، گفت: «تلاش برادرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمين موسوی در خدمت به مسلمانان شبه قاره هند، نمايانگر شناخت صحيح و عملكرد بی‌نظير ايشان است».

سيدحسن خمينی در پايان خاطرنشان كرد: «دانشجوی مسلمان بايد درس خواندن را وسيله‌ای مقدس بداند و با مجهز شدن به اين تدبير بتواند به درمان درد جامعه‌ اسلامی بپردازد. انسان امروز، همانند گذشته تاريخی خويش و بيش از آن، از كمبود دانش معنوی در رنج است و تنها تلاش آميخته با معنويت دينی است كه مي‌تواند درد انسان را التيام بخشد و او را به آينده‌ای بهتر رهنمون سازد».

در اين مراسم گروهی از ايرانيان، مسوولين مدارس دينی پاكستان و حجت‌الاسلام و المسلمين بهاءالدينی نماينده مقام معظم رهبری در پاكستان حضور داشتند.

دانشگاه امام خمينی پاكستان در دو بخش خواهران و برادران در كنار دانشگاه كراچی واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین