کد خبر: ۸۳۲۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
وزیر بهداشت خبر داد:

آماده‌باش روزانه ۴۷ هزار پزشک متخصص در تعطیلات نوروزی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه ۴۷ هزار پزشک متخصص و ۴۵۰۰ پزشک فوق تخصص فقط در ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی در تعطیلات نوروز فعالیت داشته اند و ۱۰۶۶ بیمارستان کشور در این ایام در آماده‌باش بوده‌اند.
آماده‌باش روزانه ۴۷ هزار پزشک متخصص در تعطیلات نوروزی
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان لقمان حکیم تهران گفت: به دلیل مراجعات مردم در ایام تعطیلات، بازدید از بیمارستان‌های کشور از برنامه‌های نوروزی ماست.

به گزارش وبدا، وی افزود: بیمارستان لقمان از بیمارستان‌های اصلی جنوب غرب تهران و مرکز پذیرش مسمومین است. خوشبختانه این بیمارستان از نظر نیروی انسانی متخصص، کادر درمانی و پرستار در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

عین اللهی ادامه داد: روزانه ۴۷ هزار متخصص و ۴۵۰۰ فوق تخصص در ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی مشغول به کارند و تمام ۱۰۶۶ بیمارستان ما آماده باش هستند.

وزیربهداشت با بیان اینکه در روز‌های تعطیل، اولویت با پذیرش بیماران اورژانسی است، گفت: مراجعات به بیمارستان‌های دولتی در تعطیلات نوروز بیشتر از بخش خصوصی است و اولویت در پذیرش، بیماران اورژانسی و سانحه دیده است و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی برای پذیرش این بیماران در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای پذیرش شکایات احتمالی مردمی به صورت شبانه روزی فعال است و به این شکایات رسیدگی می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ماموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۵۸ درصد افزایش یافته، اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون حدود ۱۴۴ هزار ماموریت اورژانسی و ۱۹ درصد افزایش در ماموریت‌های ترافیکی داشته ایم.

وی افزود: در ماموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز، ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل و ۵۶۷۱ انتقال بیمار به بیمارستان انجام شده و ۷۶ بیمار توسط بالگرد اعزام شده اند.

عین اللهی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی، بهداشت کاران محیط علاوه بر ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ بازرسی از مراکز مختلف، با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به پلمب ۱۷۴۴ مرکز متخلف کرده اند و ۱۷۹۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین