کد خبر: ۸۳۲۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

بازار طلای جهانی در مسیر بهترین عملکرد ماهانه

قیمت طلا امروز (جمعه) افزایش یافت و در مسیر بهترین عملکرد ماهانه خود از جولای ۲۰۲۰ قرار گرفت.
بازار طلای جهانی در مسیر بهترین عملکرد ماهانه
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا پس از افزایش یک درصدی روز گذشته، تا ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۹۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۹۸۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

طلا برای دومین سود سه ماهه متوالی، تا کنون ۸.۶ درصد افزایش یافته است و دلار نیز در مسیری قرار گرفت که شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند ارزان‌تر می کند.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد که این احتمال وجود دارد که بحران بانکی هنوز تمام نشده باشد اما نمی‌توان در این باره نظر داد و بنابراین طلا بین ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۰ دلار تثبیت شده است.

اسپیواک افزود: طلا با ریسک نزولی مواجه است زیرا بازار انتظار دارد فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند که با گفته های فدرال رزرو در تضاد است و ممکن است با داده‌های آینده نیز در تضاد باشد. انتشار داده‌های معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو و داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی نیز سرنخ‌های بیشتر در مورد حرکت بعدی بانک مرکزی ایالات‌متحده را ارائه خواهد کرد.

هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده زمانی افزایش می‌یابد که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان اظهار کردند که اختلالات عرضه در آفریقای جنوبی و تقاضای سرمایه‌گذاری باعث افزایش قیمت پلاتین به بالای هزار دلار در هر اونس خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس با ۲۳.۸۷ دلار ثابت بود، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۸۶.۲۷ دلار رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۴۵۷ دلار و ۳۹ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین