کد خبر: ۸۵۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۰

پناهيان: نبايد مزار شهدا را قبرستان ناميد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام پناهيان گفت: «نبايد مزار شهدا را قبرستان ناميد چرا كه شهيد مرده نيست و نبايد او را با مردگان يكی دانست و چه خوب است، دانشجويان كه به پاكی روح، مجاهدت علمی و كرامت نياز دارند از مزار شهدا اثر بگيرند».

به گزارش سرویس فرهنگ واندیشه آفتاب، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در مراسم تشييع و خاكسپاری 5 شهيد گمنام در دانشگاه صنعتی اميركبير در جمع دانشجويان با اشاره به آيه اول سوره حضرت محمد (ص) گفت: «30 سال پيش افراد زيادی برای نابودی راه و مسير انقلاب و شهدا لحظه‌شماری می‌كردند و معتقد بودند كه آنهايی كه انقلاب كردند، بالاخره پشيمان می‌شوند و از راه خود بر می‌گردند اما بعد از 30 سال شاهد آن هستيم كه نظام مقدس جمهوری اسلامی به بركت خون شهدا حرف اول را در دنيا می‌زند». 

پناهيان افزود: «امروز شاهد اثرات ترويج فرهنگ بسيجی‌گری شهدا هستيم. امروز در خانه هر مسلمانی عكسی از رهبران حزب‌الله لبنان، سيد‌حسن نصرالله و سربازان غيور حماس می‌بينيم افرادی كه منطقشان را در ايستادگی با تبعيت از ولايت فقيه و فرهنگ بسيجی می‌دانند كه از ايران به سرزمين آنها صادر شده است». 

وی گفت: «يكی از رهبران حزب‌الله به دانشجويان دانشگاه تهران گفته بود كه رمز موفقيت ما تبعيت مطلق از ولايت فقيه است. اگر رهبر شما حرفی بزند ما از اين فاصله به پای حرف او سر می‌نهيم و تبعيت می‌كنيم». 

پناهيان با اشاره به چاپ مقاله ضد انقلاب ايرانی در يک روزنامه مصری اظهار داشت: «در آن مقاله به اعتراض آمده بود كه رهبر انقلاب ايران در ميان مردم مصر محترم‌تر از رهبران كشورهای عربی و حسنی مبارک است. اين نشان می‌دهد كه پايگاه نظام اسلامی ايران در جهان در حال تثبيت بوده و وقت آن رسيده است كه آنهايی كه در مقابل انقلاب ايستاده‌اند، اثر جنگ‌ها، محاصره‌های اقتصادی و مخالفت‌هايشان را ببينند». 

وی تصريح كرد: «خداوند در قرآن فرموده كه اثر كار مخالفان اسلام را از بين می‌برد و در مقابل آن اثر خون شهدا را جاودانه خواهد كرد». 

وی خطاب به مسئولان نظام گفت: «خداوند متعال پای هر عمل درست و با اخلاصی را با خون شهدا امضا می‌كند، بنابراين بايد در كارهای فرهنگی اثری از خون شهدا باشد تا آن كار جاويدان بماند».
 
پناهيان با بيان اين‌كه مزار شهدا محل برآورده شدن حاجات بسياری از دانشجويان و جوان‌هاست، گفت: «دانشجويان، خلاقيت، شجاعت، بی‌تعلقی به دنيا و از بين بردن رذايل اخلاقی را در پای مزار شهدا كسب می‌كنند». 

وی با بيان اين‌كه نخستين فردی كه در اسلام به سوگواری و احترام به مقام شهدا اهميت داد حضرت زهرا (س) بودند، گفت: «ايشان به تكريم مقام شهدا توجه خاص داشتند و از خاک حضرت حمزه سيد‌الشهدا (ع) تسبيهی ساختند كه با آن ذكر می‌گفتند. اين نشان می‌دهد كه بر سر مزار شهدا بايد حاضر شد چرا كه به انسان درس می‌دهد و خون شهدا ماندگار و جاودان است».
 
پناهيان در بخش ديگری از سخنان خود افزود: «دفن كردن شهدا در قبرستان اشتباهی بود كه بايد با ساختن جايگاه ويژه‌ای برای خاكسپاری آن‌ها جبران شود». 

وی با بيان اين‌كه دانشگاه قبرستان نيست، افزود: «نبايد مزار شهدا را قبرستان ناميد چرا كه شهيد مرده نيست و نبايد او را با مردگان يكی دانست.چه بسا بسياری از بزرگان علمی كه بنا بر وصيتشان در دانشگاه‌ها به خاک سپرده شدند». 

پناهيان با بيان اينكه چرا ما خودمان را از زيارت مزار شهدا محروم كنيم، گفت: «چه خوب است دانشجويان كه به پاكی روح، مجاهدت علمی، ايثارگری و كرامت نياز دارند از مزار شهدا اثر بگيرند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
0
0
آقاي پناهيان فرموده اند:«امروزدرخانه هرمسلماني عكسي ازرهبران حزب الله هست.»پس نتيجه ميگيريم:اگردرخانه كسي عكسي ازرهبران حرب الله نبودمسلمان نيست!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
0
0
خاكسپاري شهدا در دانشگاهها واماكن فرهنگي باعث ايجاد فضاي معنوي و ارتباط مستمر روحي و فكري نسل سوم با شهيدان مي گردد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین