کد خبر: ۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۰

ادغام سایپا و ایران خودرو استارت خورده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ «ایجاد هیات مدیره مشترک می‌تواند اولین گام برای ادغام دو خودروساز بزرگ کشور باشد»، این جمله‌ای بود که مهرداد بذرپاش مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا در آخرین نشست مطبوعاتی خود در زمان مدیر عاملی شرکت پارس خودرو مطرح کرد.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، روزنامه سرمایه در شماره روز چهارشنبه خود طی گزارشی به بررسی ابعاد مختلف تغییرات در مدیران خودروسازی کشور پرداخته است. 

بر اساس این گزارش، هرچند بسیاری از مسوولان رده بالای دولت از جمله وزیر صنایع و معادن در آن مقطع اعلام کردند برنامه‌ای برای ادغام این دو خودرو ساز وجود ندارد اما مهرداد بذرپاش این امر را به عنوان یکی از اهداف آرمانی خود در صنعت خودرو حفظ کرد تا در شرایط فعلی با رفتن منوچهر منطقی به عنوان یکی از مخالفان اصلی ادغام و روی کار آمدن جواد نجم الدین به عنوان یک فرد صنعتی و تکنوکرات در راس مدیریت ایران خودرو تحقق این هدف به واقعیت نزدیک‌تر شود. 

این گزارش می‌افزاید،‌ در احکام جدید رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران نیز این هماهنگی به وضوح دیده می‌شود به طوری که افشین روغنی در احکام جداگانه‌ای در هر دو هیات مدیره ایران خودرو و سایپا منصوب شده و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک تعداد اعضای مشترک در هر دو هیات مدیره افزایش یابد. 

چه بسا در سخنان جواد نجم الدین مدیرعامل جدید ایران خودرو و مهرداد بذرپاش مدیرعامل سایپا نشانه‌هایی از حرکت به سمت ادغام این دو خودروساز بزرگ دیده می‌شود به طوری که نجم الدین در اظهارات خود اعلام کرد: «ایران خودرو رقیب سایپا نیست بلکه رفیق این شرکت است». 

او افزود: «ادغام به معنای ادغام فیزیکی دو شرکت ایران خودرو و سایپا نخواهیم داشت».
 
جواد نجم الدین اظهار کرد: «ادغام به معنای همکاری‌های متقابل و استفاده از امکانات در دو گروه خودروسازی بزرگ کشور برای هم افزایی بیشتر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
0
0
پس قضیه رغابت در صنعت خودروسازی چه می شود ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
0
0
البته این رقابت است که باعث پیشرفت می شود و نه رفاقت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
0
0
امیدوارم که کیفیت در اولویت باشد نه کمیت و این لفافی ها و بازی با کلمات ، یک روز از محاسن ادغام و و فردا از مضرات آن و محاسن جداسازی که حالا جدا هستند سخن گفته نشود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
0
0
همه با هم برای انتخاب احمدی نژاد . ستاد جمع اوری منابع مالی برای احمدی نژاد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین